Announcement

Collapse
No announcement yet.

van thuis naar clubs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• van thuis naar clubs

Ik ben al ruim een jaar bezig met mixen en wil van thuis naar clubs gaan. Het zal niet gelijk een groot feest zijn dat snap ik ook wel, maar ik wil ergens beginnen. Ik zou het fijn vinden als ik wat tips kan krijgen van jullie of dat jullie vertellen hou jullie zelf ooit begonnen zijn? B.V.D.

ps. heb wel eens gedraait op een schoolfeest maar dat was niet echt een serieus iets, maar dat heeft me wel laten weten dat het echt een kick geeft als mensen los gaan op jou muziek en daar doe je het uiteindelijk voor.

Re: van thuis naar clubs

Da's voor iedereen lastig; vooral het begin ;)

Maar om je wat tips te geven; een goeie manier om te zien waar je als dj staat is bijvoorbeeld het deelnemen aan DJ-wedstrijden. Da's een goede manier om je vaardigheden in te schatten en te vergelijken met anderen, en daarnaast ook ee goede manier om wat meer ervaring met optreden op te doen.

Daarnaast blijft het toch ook een beetje een kwestie van geluk hebben; er zijn de laatste jaren namelijk zoveel dj's bij gekomen, en die willen allemaal ook graag aan de bak komen.

Probeer gewoon zoveel mogelijk te netwerken met mensen die op dat gebied wat voor je zouden kunnen betekenen; bijv. via Hyves of Myspace. Verder gewoon eens wat goede en vooral representatieve demo's in elkaar flansen, en die opsturen naar danwel afgeven bij clubs en organisaties die in je straatje passen. Zorg dat je er altijd een paar bij je hebt voor het geval je eens een geinteresseerde tegebn het lijf loopt.

En je kunt natuurlijk ook eens gaan rondkijken bij de diverse internet-radiostations; die hebben vaak wel mogelijkheden om je een keer een setje te laten draaien als gast.

Hoe dan ook is het een kwestie van netwerken en geduld; er loopt namelijk nogal wat concurrentie rond ;)

Succes!

Comment

Re: van thuis naar clubs

Bedankt voor je tip.. hier ga ik wel aan werken

Comment

Working...
      X