Announcement

Collapse
No announcement yet.

Timecoded vinyls of..?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Timecoded vinyls of..?

Hola, ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag (logisch) :).
    Een tijdje ben ik al op de pc aan het mixen enzo (house), alleen wil ik toch nog effe de lat hoger leggen.
    Me pa heeft 2 Technics SL1200 MK2's en daar mag ik zelf ook op.
    Maar dan de vraag: ik spaar al om apparatuur te gaan kopen voor mijn 'DJ-carriere' alleen zit ik erg te twijfelen tussen cd-spelers, of om iets zoals Final Scratch of Numark's Virtual Vinyl aan te schaffen.
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik beter tot mijn besluit kan komen :D.

Grtz,

Wesley.

Re: Timecoded vinyls of..?

In geval van twijfel zou ik even voor jezelf nagaan wat voor muziek je het meest draait; en op welk medium koop je die dingen? CD lijkt me in ieder geval een goed begin, aangezien je dan MP3 vanaf CD kunt draaien, en gewone CD's. Desnoods koop je tezijnertijd 1 of 2 leuke CD-spelers erbij om de set van je vader aan te vullen.

Ik ben zelf een zeer groot vinylliefhebber, maar als ik nu zelf als dj zou beginnen, zou ik wel voor de CD's gaan ;)

Wat Final Scratch of soortgelijke programma's betreft; is misschien leuk voor thuis, in eerste instantie; alleen moet je je wel realiseren dat je, wanneer je op feestjes wilt draaien, toch wel een redelijk goede laptop nodig hebt met geschikte geluidskaart. Dat brengt dus de nodige kosten met zich mee.

Maar nogmaals; het meest ideale is gewoon combineren van zowel platenspelers als CD-spelers, en eventueel zelfs nog timecoded vinyl; in de meeste clubs staan namelijk vaak beide apparaten; en persoonlijk vind ik het wel prettig om van alle markten thuis te zijn.

Hoe dan ook; de keus is aan jou. Is echt een kwestie van afwegen wat je het liefst wilt doen.

Comment

Working...
    X