Announcement

Collapse
No announcement yet.

BCD-3000 + MacBook + Traktor 3 geschikt voor feesten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BCD-3000 + MacBook + Traktor 3 geschikt voor feesten?

Hey allemaal!
    Ik ben hier net nieuw op het forum en ik heb gelijk een vraagje. Ik ben zo ongeveer 3 jaar een beetje aan het klooien geweest met virtual DJ en ik heb net een maand geleden besloten om een BCD-3000 midi controller te kopen. Ik gebruik hem in combinatie met Traktor 3 en ik moet zeggen dat het al best lekker gaat :) Ik ben echt verslaafd nu ik dat ding heb! Ik ben nu gevraagd om op verschillende (studenten)feesten te draaien en ik vroeg me af of mijn apparatuur geschikt is voor zulke feesten? Kan ik mijn controller er meteen aanhangen, of zijn het meestal XLR aansluitingen inplaats van de tulp aansluitingen die ik heb op de BCD?
    Een impressie van hoe ik draai is hier te vinden: Live mix tape

Groetjes Thijs

Re: BCD-3000 + MacBook + Traktor 3 geschikt voor feesten?

kun je je controller WAARAAN hangen??

Een kort zoektochtje op het web leert me dat een BCD-3000 een interne soundcard heeft, en dus ook als output gebruikt wordt. Vervolgens zoek ik een plaatje van de achterkant van dat apparaatje op, en zie dat er naast de USB-aansluiting 2  ingangen op zitten voor bijv. CD-spelers (ook geschikt voor phono, las ik).

En daarnaast zit ook de MASTER OUTPUT, waarop je tulpstekkers kunt aansluiten. Voila; tulpstekkers van je BCD naar de versterker (of hoofdmixer) ter plaatse, en je kunt aan de slag, lijkt me.
    Maar als ik me niet vergiss doe je dat thuis toch ook zo??

Comment

Jup dat doe ik thuis inderdaad ook zo, maar het was dus meer de vraag wat voor apparatuur er over het algemeen op feesten gebruikt wordt en of ik gewoon simpelweg mijn tulpstekkers overal in kan pluggen, of dat je soms xlr kabels nodig hebt.

Comment

Ligt eraan hoe en wat: Als je rechstreeks op de versterker in wilt pluggen zul je vaak  XLR nodig hebben.
        Maar vaak hangt er al een bestaande installatie met bijbehorend mengpaneel, daar kun je dan je tulp kabels op 1 kanaal aansluiten, ben je ook klaar !

Comment

Ok mooi dan weet ik genoeg :) Bedankt voor de reacties!

Comment

Graag gedaan en succes ermee!

Comment

In welk topic kan ik trouwens het beste mijn muziek plaatsen om te laten beoordelen en voor tips van jullie?

Comment

Er is een topic waarin je je mixen kan plaatsen....

Onder "Deejays" en dan 't gedeelte "in the mix"

Comment

Ohwja dankje, ik zat met mijn neus te kijken ;)

Comment

Working...
                  X