Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welk mengpaneel kan ik het beste kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welk mengpaneel kan ik het beste kopen?

Heej Dj´s :D
    Ik heb rond de 250-300 euro uit te besteden en ik wil graag een mengpaneel kopen!
    Ik heb al ervaring met mixen door Virtual DJ (dj software), en ik ben er achter gekomen dat ik wel wat talent heb dus ik wil er verder mee gaan :).
    Ik zoek trouwens ook iemand die me af en toe kan helpen, waarvan ik zijn msn mag hebben enzo.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Gr. Jari (HouseDJ)

Re: Welk mengpaneel kan ik het beste kopen?

Misschien is dit een klap in je gezicht: Maar ervaring met Virtual Dj hebben en vervolgens zeggen dat je wat talent hebt is iets wat niet helemaal klopt in mijn gedachten.

Een dj mixt namelijk met cd- of platen spelers en dat is heel wat anders dan op je computer beats gelijk leggen en "doormixen"
    Maar goed, talent zit natuurlijk ook voor ' n gedeelte in platenkeuze en de manier van mixen.

Mij is alleen niet duidelijk wat je met 'n mengpaneel wilt? Heb je al wel cd spelers dan?
    Of blijf je op je computer mixen, maar dan met het mengpaneel?

Want dan kan ik pas verder kijken voor je, je moet namelijk eerst beslissen of je de digitale kant (zoals je nu bezig bent) of de analoge kant (cd of platen spelers) op wil.

Comment

Jari,

Ik heb sinds kort na lang nadenken en met programma's als virtualDJ gewerkt te hebben, besloten om DJ apparatuur in te slaan. Ik heb er veel tijd in gestoken om te kijken welke producten een goede prijs/kwaliteits verhouding hebben. Naar aanleiding van forums en winkelbezoeken heb ik uiteindelijk gekozen voor 2x de pioneer CDJ 1000 MK3 en als mengpaneel de Vestax PCV - 275. Het mengpaneel heeft een winkelwaarde tussen de 330 en 360.

Ik ben er erg blij mee, vooral met de isolate functie. Dat wil zeggen dat je per PGM kanaal een drietal switches hebt waarmee je het laag, mid of hoog totaal kan killen. De faders vind ik zelf ook ideaal schuiven.

Veel succes ermee verder,

Jeckel

Comment

De Vestax die Jeckel noemt is inderdaad een leuke mixer.
        Verder kan ik je ook wel de Denon X120 aanbevelen.

Je noemt verder niet wat je wilt: cd/platen/digitaal, scratchen, aantal kanalen, mogelijkheid voor een effecten unit, lange/korte faders, etc.

Ik heb trouwens ook aanleg voor talent  :lol:

Comment

Ik ken de stap die je wilt gaan maken... Je denkt dat je kan mixen, ik zeg je, dat kan je niet! Als je dan eenmal je cd-spelers en een mixer thuis hebt, moet je echt vanaf 0.2 beginnen... die .2 is voor t feit dat je wel al beetje weet hoe nummertjes in elkaar zitten. Maar ik draai nu bijna een jaar op gear, en ik blijf leren. (en ik mix elke week zeker 3 uur, waarvan 1 aaneengesloten ivm radioprogramma)

Comment

Originally posted by Ra_ver";p=" View Post

Ik heb trouwens ook aanleg voor talent  :lol:

Rare zin trouwens

Talent heb je of heb je niet,

Aanleg is talent hebben voor

Oftewel: Jij hebt talent voor talent

(spelen met taal, sorry kon het niet laten:))

Comment

Dat was de grap... :?

Comment

oke dan was die me ontgaan;)

Vond 'm iig wel leuk dan;)

Comment

Working...
                X