Announcement

Collapse
No announcement yet.

verschillend geluid uit speakers???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verschillend geluid uit speakers???

hallo mensen ik heb een jaartje geleden speakers gehaalt de wharfedale pro evp x series.
    nou hoorde ik pas dat er verschil in de speakers is gekomen de ene is net iets scheller dan de andere of de andere net iets meer bass maarja nou was mijn vraag weet er iemand hoe dat gekomen zal kunnen zijn en of dat er iets aan te doen is(, ik gebruik ze voor het draaie van platen en versterker past er ook op als je naar ohm's en de watt's kijkt)

hoor het wel alvast bedankt

groeten basikel

Re: verschillend geluid uit speakers???

Als je het echt lastig vindt, zou ik zorgen voor een Equaliser per speaker; dan kun je het onderlinge verschil op elkaar afstemmen.
    Maar eerst even kabeltjes langslopen, balance en EQ van je versterker en mixer checken, etc.

Comment

Re: verschillend geluid uit speakers???

Zou eerst inderdaad even de signaalweg controleren. daarna even een sinussweep over de boxen gooien om te kijken of je ergens afwijkingen hoort. Als je op een bepaalde box in een bepaald frequentiebereik opeens iets anders hoort als normaal kan het zijn dat er iets mis is met de driver of het filter. In dat geval open schroeven en optisch controleren. In veel van dat budget spul gaan er alleen wat Condensatoren en weerstanden in zo'n box. Daar dus de weerstanden nakijken of ze er niet verbrand uitzien.

Enne, Kijken doen we met de oogjes, niet met de vingertjes. (zo'n condensator kan zich ontladen en dat hoeft niet altijd lekker te voelen)

Succes

Comment

Working...
      X