Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ben er weer!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben er weer!

Dus. Sinds lange tijd weer terug op het forum..
    sinds lange tijd weer druk aant draaien geslagen en sinds lange tijd aantal gigs op het lijstje staan.

niet heel groot. maar ach, boeit mij ene ruk, als ik maar mag draaien.
    draaien zonder speakers gaat niet erg gemakkelijk en daarom mijn vraag:

Kwalitatief goede boxen, niet al te duur(richting de 6 a 800) en zijn geschikt om een man of 200 elkaar niet meer te laten horen en los te laten gaan op de muziek.

Ik hoop dat dit genoeg info is..

Ben blij terug te zijn!

CIAOZ!

Re: Ben er weer!

Krijg niet echt veel gevonden voor dat geld en aantal personen/eisen die je stelt.

Voor 88 euro meer zou je eens naar deze set kunnen kijken:

Klik hier voor de link

Comment

ookal heb ik liever actieve speakers. vergeten te melden vorige keer maarja.

zat zelf aan deze 2 setjes te denken:
      Behringer geluid set

of

Omnitronic as-900

Comment

Oke, ik ben zelf ook een voorstander van Actief, maar kreeg zo snel niks gevonden.

Behringer setje heb ik wel eens gehoord, zijn nette setjes maar knallen niet echt, nu was dat wel op een buiten evenement waar 300 mensen rondliepen, denk dat je er binnen wel 200 man mee kan halen.

De Omnitronic zegt mij niks, maar als ik het zo zie zou ik toch voor de Behringer gaan, 2 x Sub lijkt me toch lekkerder

Comment

Omnitronic is nogal dubieus... ze maken heel goed kwaliteitsspul maar ook heel slecht budgetspul en dan moet je maar net weten wat je eraan hebt... Het setje wat je voorstelt ken ik niet maar lijkt me nogal ondergedimensioneerd.

De KB-A serie is een budget kopie van de DAS 115 Active, prijsverschil ongeveer 500 per box en dat moet ergens vandaan komen... goedkopere hardware, andere drivers etc. ik heb die serie gehoord en die klinken niet eens zo slecht. als je gaat voor de 15 inch op statief heb je genoeg voor een kleine crowd. (voor 200 man ga ik al kijken naar 2x2KW of meer)

Kleine tip, koop er een kleine compressor en een equalizer bij. Bas is vooral gevoel, bij 63 Hz en rond de 220 Hz een paar DB hoger zetten, rond de 400 Hz luisteren of je niet eventueel iets moet terugzetten en vanaf ongeveer 4 Khz weer wat bijgeven zodat de muziek bovenin meer "air" krijgt. De compressor zet je erna, daarmee comprimeer je het geluid een beetje zodat alles voller klinkt en tegelijkertijd functioneert het ding als een limiter zodat je je boxen niet opblaast. Ben je ook voor 700 klaar en heb je echt een vet geluid. Plus dat het spul zich makkelijker laat transporteren. En mocht je dan willen uitbreiden voor meer bas, twee actieve subs erbij en klaar...

Comment

Working...
          X