Announcement

Collapse
No announcement yet.

opnemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opnemen

hallo mensen

ik ben beetje begonnen met draaie en zo maar nou wil ik graag mijn mixen opnemen heb al wel gehoort dat het via de computer kan maar volgens mij is er ok een apparaatje voor weet iemand hier hoe zoon apparaatje heet en waar je die kunt halen hoor het wel

basikel

Re: opnemen

Beste Baseikel,

Er is al een keer een opmerking gemaakt over jouw taalgebruik, maar alsjeblieft, ik begrijp niet eens waar je het over hebt. Ik gok erop dat je de mixen die je maakt vanaf je mixer wilt opnemen. Normaal zit er aan je mixer een Rec-Out uitgang, een aantal tulpplugjes ook wel cinch-stekers genoemd in rood en wit, die sluit je aan op je line in van de soundcard in jouw computer. Vervolgens kan je met diverse programma's je mix "opnemen". Een veel gebruikt gratis programma daarvoor is Audicity, gewoon even googlen.

En dit is echt de laatste keer dat je antwoord krijgt van iemand denk ik, hier is in het forum genoeg over gesproken, gewoon de zoekfunctie gebruiken voordat je dit soort vragen stelt gaat je beter helpen.

Comment

sorry dat het geen goed nedelands is da komt door mijn dislectie.
      heb het al een keer zo opgenomen  met de computer, maar wil zonder computer opnemen

maar je had de vraag goed begrepen ja
      alleen wou ik opnemen zonder computer met een e-corder of zo iets maar weten jullie daar meer van en of waar je die kan halen ofzo kan op google niets vinden.

basikel

Comment

Geen idee, nog nooit van gehoord, zal dan wel een uitgebreidde mp3 speler zijn of zoiets.
        Er is uiteraard dure geavanceerde opname apparatuur, maar neem aan dat je dat niet bedoeld?

Voor jou is de goedkoopste oplossing toch de computer.

Comment

@ LorddeWorde  

Was dat  beste Baseikel een typfoutje of gwn iets anders? :P

Comment

Denk dat naast de computer de beste oplossing een memorecorder is. Die zijn tegenwoordig ook met harde schijf beschikbaar waar de bestanden als .mp3 of .wav op worden gezet. Hiervoor betaal je echter al snel richting de 100 euro.

Verder is normaal gebruik van interpunctie, dus leestekens e.d. en dan zowiezo punten toch gewoon mogenlijk voor mensen met dyslectie? Maakt je bericht een stuk leesbaarder. Verder kan je ook een google tool-bar of iets degelijks instaleren met spellingscontrole.

Comment

Ik heb zelf een MP3-recorder, en die heeft rond de 90 pleuro gekost; kabeltje d'r in, en opnemen maar.
              de term e-corder heb ik nog nooit gehoord trouwens :)
              Voor noodgevallen nog een Minidisc recorder, en gewoon m'n vertrouwde computer. Ik zie het hele probleem niet.
              Als ik de termen "MP3" en "recorder" op Google intik krijg ik belachelijk veel hits. Al loop je ff bij Mediamarkt binnen; dan heb je al genoeg keus! Is volgens mij dus gewoon een kwestie van niet weten waarnaar je eigenlijk op zoek bent. Begin daar eens mee.

En zoals al gezegd; dyslectie heeft werkelijk niks te maken met het niet hanteren van enige vorm van interpunctie, of met ronduit achterlijk taalgebruik. Ik heb vrienden die dyslectisch zijn, en dergelijke lamme smoesjes zijn wel een beetje kwetsend voor mensen die hier echt last van hebben. Dat je het woord "dyslectie" niet goed spelt kan ik je dan niet kwalijk nemen, aangezien hier zelfs onder taalkundigen nog onenigheid over bestaat. Het betekent overigens letterlijk "slecht lezen", maar uit zich ook in spelfouten, of het omwisselen van letters en/of aanduidingen. Met een spellings-check is dit echter enigszins in te dammen als het om mails of berichtjes gaat. Maar dat terzijde.

Je moet dus gewoon een MP3 of WAV recorder hebben met een lijningang. That's all. Overal te koop en zeer uitgebreid op internet te vinden. Doe er je voordeel mee ;)

Comment

Working...
              X