Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paar vraagjes ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Paar vraagjes ?

beste dj's ,

Ik ben van plan om de "DAP Soundmate 1 MK1" aan te kopen via www.bax-shop.nl (549 euro) en heb er een paar vraagjes over.

1) Is dit goed kwa prijs/kwaliteit ?

2) Voor hoeveel mensen kan je ermee spelen (in een zaal)

3) Het is toch een actieve speaker he ? -> geen versterker nodig

4) Is het de moeite om hem nu te kopen door de lage pijs, ipv nog te sparen voor de nieuwe ?

5) Kan je hem rechtstreeks aansluiten op "Denon-S3500 (2x) + Denon DN-X1500S" of heb je nog iets extra nodig ?

Nog even een extra vraagje : is "Denon-S3500 (2x) + Denon DN-X1500S + DAP Soundmate 1 MK1" een goede dj installatie voor op feestjes te gaan draaien ?

bedankt!
    Last edited by marc; Wednesday-18-11-2009, 14:35.

Re: Paar vraagjes ?

1) DAP is en blijft DAP, een B-merk, verwacht dus geen wonderen. Bedenk je ook dat je dus maar 1 subwoofer hebt. Hij is sterk afgeprijsd, de MK II versie is al enige tijd geleden op de markt gekomen. Maar conclusie: Voor deze lage prijs een redelijke set. (Je kunt in overweging nemen een extra sub er bij te kopen)

2) Ik zou zeggen 100 personen en dan bedoel ik 100 personen op een bruiloft. Voor jeugd zal 100 lastig worden.

3) Ja, het is actief, dat wil zeggen dat de speakers een ingebouwde versterker hebben

4) Ligt eraan, de nieuwe versie de MKII heeft 100 watt meer en waarschijnlijk betere hardware, met een niet zo heel groot prijsverschil, 250 euro. Voordeel van de MKI is dat daar geen kinderziektes in zitten, die de MKII nog wel kan hebben.

5) Ja, je hebt wel XLR kabels nodig om van je mixer in de speakers te pluggen maar  geen extra apparaten of zo.

Extra vraag: Speakers blijft discutabel, maar om te beginnen op feestjes is het een leuke set! (En qua cd spelers en mixers zelfs een hele nette set!!)

En ik zie dat je wat tips over hebt genomen, altijd leuk!

Comment

Originally posted by djtimm";p=" View Post
      1) DAP is en blijft DAP, een B-merk, verwacht dus geen wonderen. Bedenk je ook dat je dus maar 1 subwoofer hebt. Hij is sterk afgeprijsd, de MK II versie is al enige tijd geleden op de markt gekomen. Maar conclusie: Voor deze lage prijs een redelijke set. (Je kunt in overweging nemen een extra sub er bij te kopen)

2) Ik zou zeggen 100 personen en dan bedoel ik 100 personen op een bruiloft. Voor jeugd zal 100 lastig worden.

3) Ja, het is actief, dat wil zeggen dat de speakers een ingebouwde versterker hebben

4) Ligt eraan, de nieuwe versie de MKII heeft 100 watt meer en waarschijnlijk betere hardware, met een niet zo heel groot prijsverschil, 250 euro. Voordeel van de MKI is dat daar geen kinderziektes in zitten, die de MKII nog wel kan hebben.

5) Ja, je hebt wel XLR kabels nodig om van je mixer in de speakers te pluggen maar  geen extra apparaten of zo.

Extra vraag: Speakers blijft discutabel, maar om te beginnen op feestjes is het een leuke set! (En qua cd spelers en mixers zelfs een hele nette set!!)

En ik zie dat je wat tips over hebt genomen, altijd leuk!
      Wat is kwa prijs/kwaliteit nu de beste (1 v/d beste) speaker(s) te koop ? Liefst  niet al te duur, zou er voor 150/200 man mee willen spelen.

bedankt!

Comment

Njah in deze prijscategorie blijf je toch vaak op DAP hangen.
        Wat duurder krijg je setjes van HK Audio.

Als ik zelf ergens een setje weg moet zetten werk ik met Sound Projects / Master Blaster, maar dat is dan weer een heel stuk duurder....

Comment

Working...
        X