Announcement

Collapse
No announcement yet.

rare faders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rare faders

net vandaag mn eerste dj "set" ontvangen, een us blaster 7337,,
    er zit echt een raar probleem bij de faders, ik vind het raar tenminste :?
    maar als ik channel1 open zet met corssfader naar channel 2 dan hoor ik hem nog gwoon door de track van channel 2 heen spelen, dan heb ik channel 1 op mn koptelefoon staan.. ik kan dan ook doen met de fader van channel 1 wat ik wil maar ik krijg hem niet stil. alleen ergens in het midden word hij wat zachter.. Misschien een beetje moeilijk te begrijpen,, of moeilijk uitgelegd :lol: maar ik snap dr echt niks van :?

ik weet dat us blaster niet de beste kwaliteit is dus begin daar niet over goed?? :wink:

Re: rare faders

Ja nu mag ik niet over de kwaliteit beginnen en daarmee maak je me het wel erg lastig.....

US Blaster is mijn ogen echt troep, maar goed om toch nog 'n antwoord op je vraag te kunnen geven:

Mindere mixers willen wel eens geluid "lekken" door de kanalen, dit is iets wat nu eenmaal zo is en wil je van dat probleem af zijn dan moet je duurder spul aanschaffen. 3 oplossingen voor jouw probleem:

Je fader van kanaal 1 moet open staan en met de crossfader dan helemaal links moet jij alleen kanaal 1 horen. Als je vervolgens de fader van kanaal 2 open zet en met de crossfader naar rechts gaat dan moet kanaal 1 zachter worden en kanaal 2  sterker. DE FADER VAN KANAAL 2 MOET DAN DUS AL OPEN STAAN! Het kanaal waar je hoofdtelefoon op aangesloten zit heeft hier niks mee te maken.

Ook kan je crossfader schakelbaar zijn, dat wil zeggen dat je ergens op je mixer in kan stellen welk kanaal je aan welke kant van de crossfader moet zetten. Standaard staat dit altijd op hetzelfde kanaal, waardoor links of rechts dus geen verschil maakt.

Al laatste kan het zo zijn dat er iets mis is met je mixer, waarschijnlijk ergens 'n snoertje verkeerd aangesloten of misschien wel helemaal niet ,in dat geval kun je terug naar de winkel.

En in ieder geval mocht je er nog niet uitkomen: Lees ook even je gebruiksaanwijzing, daar staat vast wel iets over in!

Comment

Ik kan nergens een foto van dat ding vinden die groot genoeg is om de functies te bekijken, dus ik moet even gokken, maar meestal is het een van de volgende zaken die je anders moet instellen;

-crossfader is apart toe te wijzen en in te stellen; kijk even of links kanaal 1 is ingesteld, en rechts kanaal 2
      bij de omschrijving staat namelijk dat er een assignable crossfader op zit.
      -anders heeft het waarschijnlijk iets te maken met het voorluisteren van de kanalen; omdat de kanalen apart zijn voor te beluisteren, maar er waarschijnlijk ook een pfl-knopje is waarmee je de 2 kanalen door elkaar kunt beluisteren.

Ik neem aan dat je je koptelefoon wel in de juiste ingang hebt zitten :)

Verder heb ik snel even in de handleiding gekeken, en die aat volgens mij niks te wensen over;
      lees die eerst eens goed door, dan ben je er zo achter waar het probleem zit.

Comment

oke bedankt voor deze hulp alvast,,

ik ga nu eerst eens even de handleiding helemaal doorlezen en goed kijken wat het zou kunnen zijn en als het dan nog niet is opgelost dan horen jullie wel weer van me :lol:

Comment

in de gebruiksaanwijzing staat alleen korte uitleg over de knoppen die erop zitten: http://www.usblaster.com/bestanden/h...n/arfp2875.pdf

en er zit geen functie of knop op wat dit probleem zou kunnen veroorzaken.
          Ik denk toch dat er dan iets fout zit gesoldeerd ofzo want wanneer ik mn koptelefoon op het afspelende kanaal zet dan is het geluid door mn speakers meteen een stuk minder hard :? klopt ook niet helemaal lijkt me

Comment

36. VERVANGBARE CROSSFADER
            Bereikt schone overgangen tussen de twee input kanalen. `Hard link' selecteert kanaal 1. Het'
            hard rechts' selecteert kanaal 2. Met de gecentreerde crossfader, zijn beide toegewezen kanalen
            live. Gebruik de crossfader voor snelle en naadloze overgangen van de éne geselecteerde
            kanaal naar de andere.

Dus jouw crossfader is niet schakelbaar, daar kan je probleem inderdaad niet zitten.

En dat van je koptelefoon is raar, en tenzij je je koptelefoon op 'n microfooningang hebt geplugt ruikt het ernaar dat het hele apparaat niet goed is en ook niet klopt.

En trouwens voor degene die (net als ik) altijd zo precies op taal willen zijn: Lees die gebruiksaanwijzing eens door, je lacht jezelf helemaal suf over alle fouten die erin staan!

Comment

hahah nee ik heb hem er toch echt goed in zitten :wink:

had ik toch maar ff doorgespaard dan :cry:  mjaa ik laat hem gewoon nog even nakijken bij een elektronica zaak, eens kijken of er nog wat aan valt te doen en of het de moeite waard is..

een ding weet ik wel,,

nooit meer USblaster :x

Comment

Als ie nieuw is en niet functioneert mag je gewoon om een nieuwe vragen, als ze dat niet doen, heb je het recht de koop te ontbinden. Dat betekent dat jij het apparaat terug geeft en ze je geld terug moeten geven.

Comment

Working...
                X