Announcement

Collapse
No announcement yet.

weer een beginner(Tjah..)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• weer een beginner(Tjah..)

Hallo,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Oscar, 13 jaar en wil graag een dj set kopen(Zoals zoveel mensen hier:D).
    Ik wil 2 tabletop cd spelers (Zo'n combi set lijkt me niks) en een 3 kanaals mengpaneel.
    Ik vond dit setje en dat leek me wel wat(€423.05):
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Maar toen vond ik een cd speler van €179.- met scratch:
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

die ik dan samen met dit mengpaneel(€89.-):
    Behringer DX626 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Dan kom ik uit op ong. €450.-, met scratch en bpm counter(Die volgens verschillende revieuws wel erg traag was..)
    Nou is mijn vraag, wat is het beste? Ik begreep dat de scratch van goedkopere spelers vaak niet zo goed is...

Alvast bedankt :)

Re: weer een beginner(Tjah..)

Hallo Oscar,

Welkom op dit forum. Ik vind het om te beginnen fijn om te horen dat je geen mp3/iPod DJ wilt worden. :)
    Uit je beginpost maak ik op dat je een set wilt die in totaal rond de €450 ligt?
    Daar kan ik twee dingen op zeggen: 1. Je hebt een zeer beperkt budget, dus ja mag niet al te veel kwaliteit verwachten.
    2. Wil je wel meer kwaliteit, dan zal je budget omhoog moeten.

Scratch en BPM counters hebben in dit prijssegment geen nut.

Voor ongeveer €180 kun je de Reloop RMX-30 Blackfire kopen. Dan heb je wel een leuke mixer voor dat geld.
    Helaas blijft er dan nog maar heeel weinig over voor 2 tabletops.
    Wat nog misschien kan is de Numark Axis-4 voor ongeveer €180 per stuk.
    Kom je in totaal uit op zo'n €540. Weet niet precies wat je budget is, maar anders moet je òf andere eisen nemen (kwaliteit/budget/dubbele of enkele cd-speler/2 kanaals/etc.)

Denk er maar even over na ;)

Comment

En ook ik ben aangenaam verrast dat je niet meteen op de MP3-kar springt ;) Plus je stelt gerichte vragen, dus volgens mij heb je je er (in tegenstelling tot veel anderen) ook eerst enigszins in verdiept.
      Er komen zo vaak vragen op forums voorbij als; "hallo, ik wil dj worden, wat heb ik nodig?"

Ben het eens met een keuze voor tabletops; want zo'n alles in 1 set werkt niet zo lekker. Maar dat is een kwestie van smaak.

Dan zou ik inderdaad ook, gezien het budget, voor dat eerste setje gaan, of zoals Ra_ver zegt; Reloop mixer en 2 x een axis 4.
      US Blaster vind ik persoonlijk totale troep, en Numark mixers (dan dus vooral de goedkope) gaan er binnen een jaar aan; kraken, uitval etc.)

Gezien je leeftijd zou ik me trouwens niet al te druk maken, want je moet het eerst leren; en dan heb je vanzelf door wat je bij je volgende set wel en niet wilt. Al doende leert men, zal ik maar zeggen!

Succes ermee; en ik ben benieuwd wat je keuze wordt!

Comment

Ik kan natuurlijk ook nog een tijdje door sparen zodat ik wat duurder spul kan kopen.
        Het heeft geen haast :D

Comment

Wat ik zelf een leuk beginnerssetje vind, is:

2 x JB-Systems MCD-200 (2x€290=€580)
          1 x Reloop RMX-30 Blackfire (€180)
          1 x Stanton DJ Pro 2000 (€70) of Reloop RH-3500 Pro (€60)

Totaal: €830

Is een stuk duurder, maar als je bedenkt dat je nu een hele set hebt en dat 1 Pioneer CDJ-1000 al €1200 kost :P

Comment

Probeer je middenweg te vinden tussen heel goedkoop (en troep) en duur (en echte kwaliteit)
            Ik weet dat dit misschien 'n beetje filosofisch klinkt allemaal, maar als je van begin af aan alleen maar werkt met het beste van het beste en dan plotseling ergens komt waar het wat minder is, zul je een minder lekkere set draaien.

Ben je wat minder gewend en je komt ergens waar beter staat, dan draai jij de sterren van de hemel.

Maar met wat minder bedoel ik dan ook weer niet dat je dus merken als Kool Sound of US Blaster moet gaan aanschaffen, want geef dan je geld uit aan andere zaken

Comment

Oscar,

ik wil je graag een tip meegeven: koop alsjeblieft die behringer tafel niet. Ik heb hem zelf gehad, en ben oprecht van mening dat je beter je cinch pluggen in een kartonnen doos kan steken.

- de faders gaan buigen, wat wil zeggen dat je het geluid alleen nog maar uit 1 speaker hoord komen
              - faders breken af
              - het BPM systeem werkt niet erg goed (dat wil zeggen dat je na ongeveer 1 minuut de BPM's krijgt van 1 minuut geleden)
              - mijn koptelefoon ingang is stuk gegaan, en dat komt niet door oversturing

(ik ben echt niet onvoorzichtig met mijn spullen)

Jeckel

Comment

Haha mooie recensie ;)

Ondanks het feit dat ik de tafel zelf nog niet in handen heb gehad moet ik je wel gelijk geven, dat soort spul is gewoon troep!

Comment

Working...
                X