Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner zoekt koptelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner zoekt koptelefoon

Beste deejays,

ik (bijna dj) ben op zoek naar een koptelefoon.
    Wat ik er aan wil uitgeven is rond de 30 euro (jaja, heel weinig...).
    Zo weinig omdat de geluidskwaliteit mij niet zoveel uitmaakt (als ie maar goeie bass heeft en een beetje hard kan)
    Ik heb op bax-shop en bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ gekeken, maar de keuze is zoo groot... :( en die kan je dan wel opvouwen en die dan weer niet en die heeft een tasje en kussentjes en... enz.
    wat ik op het oog heb:
    jb-systems hp-2000
    Is dat wat  en hebben jullie nog suggesties?
    Alvast bedankt!

(PS: ik heb de zoekfunctie gebruikt , maar de meningen verschillen vreselijk...)

Re: Beginner zoekt koptelefoon

Als ik jou was zou ik je budget verhogen (tot 60-80  euro)

Reden hiervoor?

- een goede koptelefoon heeft veel meer nut dan goede cd spelers of een goede mixer
    - je hebt maar 2 oren en daar moet je je hele leven mee doen , ben er dus zuinig op  en koop geen schelle  troep waarmee je binnen een half jaar niks meer hoort!!

Comment

oké, bedankt ,
      maar ik draai (nog) niet op feesten en om thuis te oefenen hoef ik niet per sé top geluid te hebben (en eigenlijk hoeft ie dan ook niet hard :wink: ) Ik vindt dat ik heel voorzichtig ben met mijn oren, dus ik zal hem ook niet egt hard zetten. maar heb(ben) jij/jullie nog suggesties voor die prijs, want ik heb ook geen 60-80 euro te besteden...

laterzzz, Hessel

Comment

Originally posted by djdasuisse";p=" View Post
        oké, bedankt ,
        maar ik draai (nog) niet op feesten en om thuis te oefenen hoef ik niet per sé top geluid te hebben (en eigenlijk hoeft ie dan ook niet hard :wink: ) Ik vindt dat ik heel voorzichtig ben met mijn oren, dus ik zal hem ook niet egt hard zetten. maar heb(ben) jij/jullie nog suggesties voor die prijs, want ik heb ook geen 60-80 euro te besteden...

laterzzz, Hessel
        Hoi Hessel,

Ben het eens met mijn collega; geef dan ietsje meer uit; want het nut van een goede koptelefoon wordt door beginners altijd zwaar onderschat!
        En het zijn niet mijn zaken; maar als je geen 60 euro kunt ophoesten voor een koptelefoon, kun je maar beter niet eens aan dj-en beginnen! ook al is het eerst alleen maar thuis...

Wat denk je dat het aanschaffen van nieuwe muziek je kost? En je overige dj-apparatuur heb je toch ook al aangeschaft?
        Het hoeft allemaal echt niet het duurste van het duurste te zijn; ook niet wanneer je wat jaren verder bent; maar koop dan wel spullen die in orde zijn, en even mee kunnen.

Voor koptelefoon geldt;
        -luister/test 'm eerst even bij de betreffende winkel; kijk o.a. naar frequentie-bereik, stevige (dikke) kabel, liefst aangesloten aan 1 schelp. Voorkom koptelefoons met schel en "vlak" geluid; dit gaat erg snel irriteren, en is slecht voor je oren.
        Test ook even of de oorschelpen omgevingsgeluid een beetje afschermen.
        Verder moet ie lekker zitten (je draagt 'm veel!) en het is wel handig als ie ook een beetje makkelijk op te bergen is.

En dan zou ik dus idd even wat meer centen uitgeven in dit geval. 30 euro heb je er na een avondje NIET stappen al uit ;)

Comment

heej ,
          bedankt voor je info, ik weet nu wat djtimm met 'schelle troep' bedoelt!
          ik ga nu verder kijken voor die prijs en dus nog ff doorsparen!
          Even voor de duidelijkheid, ik ben pas 13, dus stappen doe ik nog niet zo vaak :wink: !

laterzz,  Hessel

(PS: heeft iemand nog suggesties voor rond de 60-80 euro?)

Comment

Stanton DJ Pro 2000
            Reloop RH-3500 PRO

Denk dat dat de 2 bekendste zijn in deze prijsklassen

Succes ermee in ieder geval!

Tim

Comment

heb zelf de eerste en die bevalt me heel goed!

Kijk ff naar de white edition. Vind ik zelf wel zo origineel :p

Comment

Ja die heb ik ook een tijdje gehad, is een heel fijn ding  en vooral lekker herkenbaar (Ow, ben jij die Dj met die witte koptelefoon)

Moet wel eerlijk bekennen dat hij bij veel gebruik (2 keer per weekend draaien) snel vies wordt en sinds ik m'n Technics RP DH-1200 heb, is de Reloop niet veel meer, maar dan praat ik natuurlijk wel over 100 euro prijsverschil :D

Dus conclusie: Voor z'n geld is de Reloop zeker een goede!!!!

De DAP raadde ik aan omdat ik van veel collega dj's daar goede verhalen over heb gehoord.

Comment

mm.. ik heb de senheiser hd 205   ook mooi geluid voor dat geld.(ja jongens ik weet dat het niet de beste is maar had hem van me moeder gekregen als kleinigheidje ;)  )
                  en we hebben het over senheiser. een goed merk in de koptelefoonbisniues ;)

ook al hebben sommige andere merken. kijk er eens naar;)

mooi geluid als je het hard zet vervormt hij ook niet.;)

but..  see it your self!!

Comment

beste mensen,

bedankt voor de antwoorden, ik ga denk ik kijken naar die reloop, maar die witte is een stuk duurder. Komt dat doordat die beter is, of doordat ie gewoon wit  is? :wink:
                    Ze zijn allebei in dezelfde prijsklasse (reloop en stanton) maar blinkt er eentje duidelijk uit, of ligt dat aan de eisen die ik stel? Oja, en welke leeft het langst (voor zovere iemand dat weet)?

alvast bedankt, laatz, Hessel.

Comment

oja, nog iets:
                      kan zo'n koptelefoon ook makkelijk op je mp3-speler/ iPod worden aangesloten?

Comment

die witte is waarschijnlijk duurder omdat het een "limited edition" is ;) Even nakijken of het type hetzelfde is; en in dat geval zou ik niet meer gaan betalen voor een kleurtje, gezien je budget en situatie.
                        En in dezelfde prijsklasse kies je dan gewoon diegene die het best aanvoelt, of voor jou het meest geschikt lijkt.

Wat aansluiten op je mp3-speler/Ipod betreft; dit kan uiteraard; de meeste dj-koptelefoons hebben namelijk een grote plug voor in de mixer (jack-plug) die eraf gehaald/geschroefd kan worden. Daaronder zit dan een kleine plug (mini-jack) die ook in je MP3-speler past. Als dat niet het geval is heb je dus wel een verloop-plugje nodig; van jack naar mini-jack.

Onthou echter wel dat veel dj-koptelefoons echt specifiek voor dj-en zijn ontworpen, en dus ook qua geluid hierop zijn afgestemd; denk bijv. aan een zwaardere weergave van de bas, gesloten oorschelpen (laten weinig geluid naar buiten wegkaatsen, en dus ook weinig omgevingsgeluid naar binnen) en een wat dikkere (en lange) kabel.

Dat lijkt misschien erg fijn, maar om "gewoon" muziek te luisteren in z' n volle glorie zou ik dat ding daar dus niet voor gebruiken. Prettiger (en veiliger!) is een koptelefoon die meer voor het gewone luisterwerk is bedoeld.
                        Maar goed, dat is slechts een kwestie van eigen keuze. Puur bedoeld als advies ;)

Succes, en alvast veel plezier ermee.

Comment

Iedereen bedankt voor de info!
                          Ik ga (zodra ik thuis ben) naar een winkel om te passen en te kijken.
                          Die witte valt denk ik af, omdat ik hem niet mooi vind  :wink:
                          Over een dag of 10 ofzo zal ik jullie wel verder inlichten (als ik dan al een koptel. heb!)

Nog een fijne vakantie! Groeten, Hessel aka djdasuisse (voor zover ik een dj-naam kon bedenken)

Comment

Afgaande op de meningen die ik van veel mensen heb gehoord is het verschil volgens mij niet erg groot. Meer een kwestie van voorkeur (net als sommige mensen met microfoons liever sennheiser dan shure hebben of andersom)

Toen ik de Reloop kocht (1,5 jaar geleden) was de witte versie 2 euro duurder dan de zwarte, dat is dan flink gestegen ondertussen! Maar goed, dan zou ik zelf iig voor de zwarte gaan, kwaliteit is natuurlijk hetzelfde.

De vraag over je mp3 is al beantwoord door mijn collega, misschien dat ik er aan toe kan voegen dat het ook erg onveilig is om met een dichte koptelefoon op straat te fietsen of te lopen. (Klinkt als 'n beetje gezeur maar ik bedoel het goed;))

Succes ermee in ieder geval, koop wat je zelf het beste bevalt, ieder zijn ding!

Comment

Toen ik hem kocht scheelde het ook amper geld. Dit was eind april. Lijkt me vreemd dus dat ie zoveel duurder is. Bax-shop.nl al eens bekeken?

Comment

Working...
                              X