Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beatmixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beatmixen

Hallo Allemaal!

Ik ben al een tijdje bezig met dj-en, maar ik heb nog steeds veel moeite om beats te matchen met mijn draaitafel. Ik oefen behoorlijk wat, zou het er soms aan kunnen liggen dat ik vrijwel alleen op koptelefoon mix omdat ik nog geen versterker en boxen heb aangeschaft? Misschien is dat de reden dat ik grote moeite heb de beats van de twee afzonderlijke platen te herkennen en te matchen? Of moet ik gewoon meer oefenen? Hebben jullie tips voor mij??

Re: Beatmixen

Oefenen. weten welke sneller en welke langzamer gaat. oefenen baart kunst.

en nog meer oefenen!
    en vooral weten wanneer je beat gaat veranderen.(je blokje van 8,16,32 beats)

good luck!

Comment

Ja, idd.
      Oefenen, oefenen, oefenen.

En vooral de platen die je mixt veel beluisteren.

Comment

Het is ook erg lastig. Trek er maar een paar jaar vooruit voordat je het helemaal goed en snel kan ;)

Baal zelf van de beatcouter op mijn cdj en djm :(. Heb het idee dat de kunst langzaam aan weer een beetje wegzakt :(. Ookal is hij zonder decimalen, de house die k draai is meestal precies 128 of 130 dus met 1,55% ben je er. Dus k beatmatch een stuk verder. Maargoed dat vroeg je niet en heb je met een paltenspeler gene last van :P

En als je met je hoofdtelefoon gewoon beide tegelijk afspeelt denk ik niet dat het lastiger is. Als zou ik het niet fijn vinden geen speakers te hebben. Koop anders gewoon een 40 euro logitecset met een verloopsnoertje ofzo. Wel geen fantastisch geluid maar beter dan alleen hoofdtelefoon ;)

Comment

mss beetje off-topic maar ik had ook een vraagje en om daarom helemaal nieuwe topic van te maken vond ik onzin :P. Dus hier is mijn vraag als volgt. Als je de 2 platen hebt gebeatmatcht. Dan wacht je op juist moment en speel je de andere cd/plaat erin (ik ga vanuit dat je m'n cue plaat op hoge tonen 12 uur, mid 9 uur en low is uit). Dan start je hem te vroeg of te laat. Hoe krijg je hem gelijk, gwn via jogwheel. (Dat doe ik dan), maar doen de meeste dj's  niet via koptelefoon?

Als het beetje onduidelijk is moet je maar zeggen :P.
          mvg Wesley

Comment

Gewoon een cue point maken op het moment dat de beat begint. dan kan je hem tegelijk inspelen. eerst check je even een paar keer het tempo van je plaat, dan verander je pitch als dit nodig is. en zodra de beat gaat komen knal je em weer lekker hard in!

zo doe ik het dan:P

Comment

ja, ik meestal ook mr start je hem altijd op tijd nooit te vroeg of te laat?  :twisted:

Comment

ik knal hem gelijk met de beat(bass of hoge tonen) van het andere nummer erin. dan krijg je of een beat mix, of juist een soort van mash up.!

Comment

ohw oke dat kan ook :P. ik ben ook maar een newbie ^^

Comment

Working...
                  X