Announcement

Collapse
No announcement yet.

PIONEER DJM-800 mixer onmisbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PIONEER DJM-800 mixer onmisbaar?

Hallo allen,

ik heb zelf een maand geleden 2 maal de pioneer CDJ 1000 MK3 (rib uit mijn lijf) met een Vestax PCV - 275 mixer gekocht. Het bevalt echt heel goed. Nu vroeg ik me af of de PIONEER DJM-800 mixer echt zo'n "must have" is die ik eigenlijk zou MOETEN hebben als ik serieus verder wil gaan met draaien. Ik zie hem overal in de clubs staan en ik weet dat de effecten die de mixer heeft wel vet zijn, maar is hij 1500 euro waard (wat voor mij betekend 3 maanden sparen AKA vakantie of mixer).

Ik hoor het graag,

Jeckel

Re: PIONEER DJM-800 mixer onmisbaar?

waard is ie het zeker; erg vette mixer! Maar dat is niet de vraag die je zou moeten stellen; vind je het zelf nodig om een djm-800 te hebben?
    Een wat goedkopere kloon kan ook prima zijn; het is wel handig om er dan een te nemen die ongeveer dezelfde layout heeft; dan kun je in een club ook met een Pioneer overweg. Werkt in mijn geval prima iig.

Maar het blijft een keuze; en toch; als je het geld kunt/wilt missen kun je het beter meteen goed aanpakken. Kijk nog ff rond, want er zijn erg veel hele goede mixers te krijgen; vraag je eerst af wat je ermee wilt gaan doen, en laat daar je keus van afhangen.

En zoals ik al zei; een djm is altijd goed!

Comment

Om antwoord op je vraag te geven: Ik weet niet of het nodig is om er een te kopen, dat is waarom ik dit topic heb geopend. Ik hoop van jullie te horen of je ook "goed" kan worden zonder de mengtafel.. of

Welke gebruik jij zelf? Zoals ik van jou begrijp zijn de functies redelijk gelijk met die van de pioneer djm-800. Zijn er ook minpunten aan jou tafel vergeleken de pioneer (behalve het uiterlijk)?

Bedankt voor je reply,

Jeckel

Comment

Om goed te leren draaien hoef je niet alle gear tot je beschikking te hebben als in de club!
        Het is handig wat Near_earth_project aangaf dat je een mixer hebt die er op lijkt.. Pak een DJM400 o.i.d.

Maar naar mijn mening is het absoluut niet geen vereiste, ik draai zelf met een simpele Numark UMX Special mixer zonder effecten.. Maar wanneer ik een optreden doe met een DJM800/600 weet ik daar ook mee om te gaan, het is een kwestie van rustig aan klooien op je optreden, en zorgen dat je het niet te veel doet.. Naar mate je met een geruster hart je effecten erin gooit verleer je het ook niet..

Comment

Een Dj die het met minder kan, is op meer vaak beter!

Het is natuurlijk heel stoer om 'n djm800 op je kamer te hebben staan, maar als je budget het niet toe laat en je liever nog wat financiele ruimte overhoud zou ik het niet doen.

Ik ben zelf elk weekend weg en heb thuis zelfs vrijwel niks staan, alleen 'n oude denon DN-D4000 die nooit meer kapot gaat en 'n JB systems mengpaneel.
          In plaats van Pioneers heb ik 3 weken geleden een auto gekocht ;)

Het is dus de keuze die je zelf maakt, jij kan dat het beste beslissen!

Comment

@Jeckel

ik heb zelf een RMX-40 silver van Reloop. En dat is zeker niet de beste mixer die te krijgen is, maar qua layout en werking te vergelijken met een djm. Ik verwijs nog maar even naar de post van Timm hierboven; in mijn geval heeft het niks met het geld te maken, aangezien ik 'm prima kan betalen; maar ik hoef niet per se knetterdure gear thuis te hebben staan.  Is leuk, maar geen vereiste.

Sterker nog; om je een impressie te geven; ik ben ooit begonnen op twee crappy Reloop platenspelertjes en een instapmodel battle-mixer van Numark. En toen ik die gammele en onzuivere zooi eenmaal onder de knie had, en vervolgens voor het eerst goede apparatuur voor mijn neus kreeg tijdens m'n eerste club-optredentje, was het geweldig om daarmee te draaien. Ik had namelijk de basics onder de knie, en kon daardoor nog veel beter met goeie apparatuur overweg.

Ondanks de trend van de laatste jaren dat iedereen loopt te schreeuwen dat "echte dj's" alleen maar draaien met Pioneer-apparatuur of soortgelijke top-of-the-line apparatuur (uiteraard is het fijn om goeie pparatuur ter beschikking te hebben!) heb ik hierover een iets andere mening;
            EEN ECHT GOEDE DJ KAN ZELFS MET 2 PICK-UPS VAN OPA EN EEN MIXER VAN 2 TIENTJES EEN FANTASTISCH FEESTJE BOUWEN!

Dus om je vraag nog even wat duidelijker te beantwoorden;

NEE, EEN DJM-800 IS NIET NOODZAKELIJK OM GOED TE WORDEN! Er is genoeg goed spul te vinden waarop je het prima kunt leren. En verder verwij ik ook nog een keer naar mijn vorigepost.

Have fun ;)

Comment

Originally posted by djtimm";p=" View Post
              Een DJ die het met minder kan, is op meer vaak beter!

Het is natuurlijk heel stoer om 'n djm800 op je kamer te hebben staan, maar als je budget het niet toe laat en je liever nog wat financiele ruimte overhoud zou ik het niet doen.

Ik ben zelf elk weekend weg en heb thuis zelfs vrijwel niks staan, alleen 'n oude denon DN-D4000 die nooit meer kapot gaat en 'n JB systems mengpaneel.
              In plaats van Pioneers heb ik 3 weken geleden een auto gekocht ;)

Het is dus de keuze die je zelf maakt, jij kan dat het beste beslissen!
              Is niet geheel zo, een hele simpele dubbelaar die hapert of een cdj-1000 die netjes naar je luistert...

DJM thuis is, zeker in het begin, niet nodig. De trucjes die je met een mixer kan uithalen moet je even doorkrijgen, ga je meer pro-style draaien, is het zeker handig om je gear binnestebuiten te kennen. Mixen kunnen dr een hoop, echt goed alle functies benutten van allerlei gear, stukken minder

Comment

Ik kan Denon geen simpele dubbelaar noemen;)

En tuurlijk, je moet geen troep gaan vergelijken met pro, en tuurlijk is pioneer beter dan 'n kool sound dubbel cd speler.

Maar wat ik dus bedoel te zeggen is dat je voor thuis niet het beste van het beste moet hebben staan, wat is er mis als er thuis 'n cd speler 'n keertje hapert?? Als je eenmaal on the road gaat dan moet je ook goed spul hebben, maar thuis komt dat toch niet zo precies?

Comment

Working...
                X