Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reloop DJ set 2 x RMP-2+RMX 40 DSP/USB mixer(beginnende DJ)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reloop DJ set 2 x RMP-2+RMX 40 DSP/USB mixer(beginnende DJ)

Na nu dan eindelijk mijn auto verkocht te hebben om mijn andere grote hobby te gaan uitbouwen ben ik beland bij het aankopen van een nieuwe Set. Nou is er zo ontzettend focking veel keuze en snap ik dat het alles te maken heeft met de style, feesten en/of thuis draaien en noem het allemaal maar op. Ik was alleen benieuwd of de bovenstaande combinatie voor mij een goede keus is om mee te beginnen. Ik ben verliefd op het uiterlijk van deze CD Spelers en ook de mixer vind ik heel dik. Alleen qua opties zegt het mij vrij weinig!

Graag zou ik wat suggesties krijgen over wat andere setjes en/of dit wel de goede is!
    Wie o Wie helpt mij op pad in de DJ scene!! Budget is ongeveer €1500,-!
    Bij voorbaat dank!

Re: Reloop DJ set 2 x RMP-2+RMX 40 DSP/USB mixer(beginnende

Grappig dat jij je auto verkoopt om een dj set te kopen, heb 4 weken geleden een oude denon en lpm mixer verkocht om juist een auto te kunnen kopen ;)

Maar terug naar je vraag: Over de Reloop RMP-2 is hier op het forum al veel gepost geweest. (Gebruik hiervoor even de zoekfunctie)

Het zijn, voor het geld, prima spelers. Eigenlijk een kopie van de Pioneer CDJ1000 maar dan een stuk goedkoper, dus ook minder degelijk en de hardware is allemaal net wat minder. Maar gezien het prijsverschil tussen de Pioneer en de Reloop is dat een punt waar ik niet over wil gaan zeuren.

Uiterlijk is normaal belangrijk, maar in het geval van DJ Gear moet je je niet te veel door het uiterlijk laten verleiden. De Reloop heeft een mooi uiterlijk en ook meer dan genoeg opties om voorlopig vooruit te kunnen.

Voor de Mixer geldt dat ook: Dit is een effect mixer die ik vaak aanbeveel aan Dj's die net wat meer willen hebben dan een battle-mixertje en het budget voor een pioneer niet hebben.

Neem je je set vaak mee of staat -ie alleen maar thuis in de kamer?
    Dat zijn belangrijke overwegingen; als je vaker op pad bent met je spullen moet je in ieder geval tassen of flightcases hebben, is even wat extra geld maar is wel zo verstandig!

De Mixer zou ik persoonlijk niks aan veranderen, daarbij zou ik gewoon voor de RMX gaan, flightcase eromheen en je bent klaar!

CD spelers zou je ook kunnen kijken naar de Pioneer CDJ400, zijn wel kleiner dan de Reloop maar het is wel Pioneer, dus meer kwaliteit, Functies zijn hetzelfde en meer, behalve de effecten, maar die zitten ook op je Mixer dus heb je op je speler niet nodig. Je bent dan wel meer geld kwijt, maar dan weet ik zeker dat je een hele dikke set hebt!

Comment

Bedankt voor je reactie. Heb ook inderdaad een tijd lang aan de CDJ400 gedacht. Zien er ook strak uit en wat je zegt, het blijft Pioneer! De mixer staat denk ik ook vast. Ziet er mooi uit en heb er goede recensies over gelezen! De set zal overigens veelal tot altijd thuis staan. Dus flightcases of iets dergelijks komen later wel. Je hebt me in ieder geval al een stuk opweg geholpen.

En nu we toch bezig zijn: Qua boxen zat ik te denken aan de KRK RP 6 G2. Zien er strak uit en zijn volgens mij ook erg goede boxen. Raad je het aan om er nog een versterker tussen te knallen?!

Ik hoop dat je nog wat laat horen.

Comment

Graag gedaan hoor, bij flightcases denk ik niet alleen aan transport, maar ook aan stof vangen etc. Maar daar zijn ook andere oplossingen voor uiteraard! CD spelers zal wel meevallen, maar met name je mixer kan wel eens gevoelig voor stof zijn.

De KRK RP 6 G2 zijn hele nette speakers om thuis te hebben, niet te grof en te groot en toch een lekker geluid.
        Ze leveren actief meer dan genoeg power, en mocht je het dan niet bevallen kun je alsnog verder kijken. Maar waarom moeilijk en duurder gaan doen als het apparaat het ook zelf kan en ervoor gemaakt is?

Comment

Zo is dat! Nou dan weet ik eigenlijk alles wel wat ik wou weten. Denk dat ik dan toch uiteindelijk voor de CDJ400 ga! Via bax-shop of zijn er nog andere goede adressen voor?!

Comment

Die KRK's zijn toch actieve speakers? Die hoef je idd echt niet te versterken; want daar komt een flinke bak geluid uit! Voor een dj-setup (thuis) is een simpel versterkertje en wat passieve speakers ook voldoende trouwens.

Die RMX heb ik trouwens zelf ook, voor thuis, aangezien ik geen zin heb om zo'n mega bedrag voor een Pioneer te betalen. Dat geld stop ik liever in m'n produktie-apparatuur. Maar het is een erg fijne mixer hoor! Wel ervoor zorgen dat je 'm een beetje stofvrij houdt. Verder zeer robuust en overzichtelijk!

Voor apparatuur kun je bijv. ook bij New Line, Feedback (is vrij duur), Music Store, etc. terecht. Keus genoeg.

Have fun!

Comment

Working...
            X