Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende draaier zoekt beginner draaitafels

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende draaier zoekt beginner draaitafels

Beste DJ's,

ten eerste zal ik met even voorstellen,
    Ik ben Sebastiaan en een vriend van mij heeft 2 Pioneer CDJ 800Mk2 draaitafels en een Pioneer DJS 600s mengpaneel. Ik ben vaak bij hem en draai dus vaak. Ik vind 't echt super leuk en aangezien kerst eraan komt zou ik t wel leuk vinden om ook draaitafels te hebben. Ik heb een beetje zitten kijken en wil absoluut CD spelers, want vinyl lijkt mij minder leuk en moeilijker aangezien je geen BPM counter hebt.

In ieder geval zat ik te denken aan een Behringer DJX700 mengpaneel. Ik weet dat dit een goedkoop merk is en vandaar dat ik van jullie wil weten of dit mengpaneel zijn geld wel waard is. Verder heb ik echt geen iedee wat voor CD spelers ik moet nemen. Ik wil wel dat het design enigzins mooi is.. Verder is het max budget per draaitafel 250 euro.

Alvast bedankt voor de hulp,
    Sebastiaan.

Re: Beginnende draaier zoekt beginner draaitafels

numark axis 4 misschien wel leuk, die heb ik namelijk ook. :D

Comment

Hmm ja die zijn inderdaad leuk, alleen voor 40 euro meer heb je JB Systems MCD-200. Deze zien er wel mooi uit, alleen is de kwaliteit ook goed van dit merk?

Comment

dat weet ik niet ik ben ook maar newbie :P. Dat moet je ff aan de experts op deze forum vragen, die weten veel meer dan ik :)

Comment

Hey Sebastiaan!
          Welkom hier :)

De JB Systems MCD-200 is wel een leuke speler (vind ik fijner werken dan de Numark Axis4).
          Wat betreft je mixer: de behringer die je noemt zou ik niet nemen. Vind ik niet zijn geld waard als je kijkt
          naar de kwaliteit van het apparaat.
          Ik weet niet hoeveel kanalen je wilt, maar de Reloop RMX-20 is een leuke mixer.

Voor de rest zag ik toevallig net nog de Vestax VMC-002XL en de Akiyama MCE-3 USB. Deze mixers ken ik verder niet en dan dus niet zeggen of ze daadwerkelijk goed zijn, maar ze zien er wel degelijk uit. (+ dat ik wel goede ervaringen heb met Vestax en Akiyama, maar dat hoeft niks te zeggen)

PS BPM counters zijn nooit 100% correct en al helemaal niet op de goedkopere modellen.

Comment

Op uiterlijk design moet je in ieder geval niet af gaan. Dat zegt weinig.
            En BPM-counters zijn echt niet nodig; gewoon zorgen dat je dat zelf leert; menselijk gehoor is namelijk altijd nauwkeuriger dan een BPM-counter!

Die Behringer zou ik ook niet nemen; dan eerder een Reloop idd.

Comment

Kunt qua mixer ook eens kijken naar een JB systems MX4 MKII, is voor zijn geld een hele nette mixer.
              Akiyama mixers heb ik zelf niet bepaald goede ervaringen mee, voor dat geld ga ik liever naar Reloop.

Comment

Hmm ik zat meer te denken aan een Reloop RMX 40 BPM mixer. Is leuk dingetje voor weinig geld, en goede reviews.

Comment

Zoals ik idd in m'n vorige post zei, is de Reloop een geschikte mixer voor het geld.
                  Het enige negatieve wat ik kan vinden is dat de effectknop kan gaan blijven hangen, maar bij degenen waar dit voorkwam viel dit allemaal nog binnen de garantie.

Comment

Working...
                  X