Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help me please!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help me please!

Beste DJ's / muziek liefhebbers,

Mijn naam is Rens Gerritsen ik ben 15 jaar en woon in Maarssen. Ik ben nu zo'n 3 jaar bezig met het draaien op een klein begin setje van Skytronic. Maar ik wil uit gaan breiden naar een wat grotere en gevorderde set. Alleen aangezien er heel veel keus is weet ik bijna niet meer wat ik nou wil. Ik ben opzoek naar een complete set: CD spelers, Mixer, Versterker, Boxen. Mijn minimum budget is 600,- mijn maximum is 800,- euro. Mijn vraag was of jullie mij konden helpen met het samenstellen van een leuke set.

Mvg,

Rens Gerritsen

Re: Help me please!

Hallo Rens!

Welkom op dit forum. Ik maak uit je post op dat je je nog niet echt hebt verdiept.
    Het zou fijn zijn als je dat even zou doen. De mensen op dit forum zijn geen slaafjes die even
    een leuk setje voor je gaan uitpluizen.
    Om je even op weg te helpen, een paar vragen:

Budget: duidelijk, maar voor een complete set is €800 wel erg weinig. Ik zou zeggen meer sparen of een paar elementen achterwege laten. Hoe luister je je muziek nu af op je set bijv? Kun je misschien dat niet eerst gebruiken (scheelt boxen en versterker).

Doel: thuisgebruik/on the road?

CD spelers: tabletop/dual? scratch?

Mixer: aantal kanalen? effecten?

Versterker/boxen: (zou ik eerst achterwege laten, maar) monitor/PA?

Hoofdtelefoon?

Staat: nieuw/2e hands?

We willen je best helpen, maar zeggen van "dit is m'n budget en zoeken jullie het maar uit!" werkt niet  :wink:
    Ik weet nog goed dat ik me bijna een jaar! heb verdiept in wat er allemaal op de markt is en wat alle voor- en nadelen waren. Nou ben ik daar een beetje perfectionistisch in, maar je begrijpt wat ik bedoel...

Succes eerst!!  :)

Comment

Sorry het was niet de bedoeling om zo over te komen. En ik heb me wel verdiept hoor maar niet heeel veel. Ik zal op internet even goed gaan lezen en dan horen jullie wel weer van me. Nogmaals excusses voor mijn manier van praten.

Mvg,

Rens Gerritsen

Comment

Alleen het forum doorlezen is al genoeg, mocht je echt meer willen weten post 'n berichtje of stuur me 'n pm of voeg me toe op msn!

Comment

Originally posted by DJ-Rens";p=" View Post
          Sorry het was niet de bedoeling om zo over te komen.
          Neem het je ook niet kwalijk  :wink:

Wijs je er alleen even op...

Comment

Ja oke bedankt dan  :) Ik had al wel een paar antwoorden voor je.

Doel: thuisgebruik/on the road? On the road maar gewoon kleine feesten. Moet ergens beginnen.

CD spelers: tabletop/dual? scratch? Tabletop

Mixer: aantal kanalen? effecten? Aantal kanalen enz moet ik nog goed over lezen, maar ik zoek wel iets met wat leuke functies.

Versterker/boxen: (zou ik eerst achterwege laten, maar) monitor/PA? Waarom zou jij die achterwege laten ?

Hoofdtelefoon? Ja zeker

Staat: nieuw/2e hands? Het liefst nieuw

Mvg,

Rens Gerritsen

Comment

Ah kijk!

Versterker/boxen: Voor on the road ben je dus inderdaad wel een PAnodig.
              Gezien je budget zou ik kiezen voor een leuk DAP setje (2 topjes met een sub o.i.d. of 2 x DAP K-115 met een versterker). €600-€1000

2 CD spelers: JB-Systems MCD-200's zijn een goede keus ong. €600

Mixer: Reloop maakt leuke mixertjes voor het geld. €140-€400

Totaal: €1340-€2000 :)

Ruwe schatting uiteraard, maar dit is voor een complete set niet duur.

Comment

Komt boven mijn budget maar dat had ik wel verwacht. Maar is wel iets waar ik voor kan gaan sparen. En dan heb ik ook iets leuks.

Mvg,

Rens

Comment

Ik heb hier nog wel 2x cd-200's van JB Systems en desnoods nog een mengpaneel van JB Systems:Beat 4 MK2
                  pm me maar :wink:

Comment

De JB systems MX4 MKII is ook vrij weinig tot niks mis mee voor die 150 euro die je ervoor betaalt!

Comment

Eerlijk gezecht kende ik het hele JB Systems merk niet :P Maar ben nu wat aan het rond kijken en kwam voor mijn CD spelers bij de MCD200 uit, die bedoelde jullie denk ik ook al (http://www.evsound.be/nl/product/cd-...systems/mcd200) En qua mengpaneel ben ik nog goed aan het kijken aangezien ik er een wil die ik ook op mijn computer kan aansluiten voor radio uitzendingen.

Boxen + versterker ben ik ook nog niet helemaal over uit.

Mvg,

Rens

Comment

Op je computer kan aansluiten voor radio uitzendingen?

Bedoel je dat je dan hetgeen je mixt ook naar je computer gestuurd moet worden?
                        Dan is 'n mixer (en de MX4 MKII heeft dat) met 2 outputs ideaal. Dan gebruik je 1 output voor je gewone speakers en de andere neem je 'n kabeltje van 2x tulp naar 1 x mini jack en die kun je dan in je line-in van je computer stoppen, kun je draaien en opnemen/zenden tegelijk met 2 verschillende volumes.

Comment

Booth/Record Out & Master Out kun je prima gebruiken voor opnemen en draaien, tenzij je én voor publiek staat én via radio wil uitzenden, maar dat lijkt me nogal lastig.

Comment

Denk dat je dan ook wel op 'n hoger niveau zit tegen die tijd;)

Of je versterker moet ook nog 'n REC out hebben, dat kan ook nog. (maar zit op de meesten niet standaard op)

Comment

Oke dat is wel handig dan die MX4 MKII. Bedankt voor de info. Ik ben nu dan in ieder geval er over uit dat ik voor dit ga:

2x Jb systems MCD200 (600,-)
                              1x Jb systems MK4 MKII (150,-)

Nu alleen nog boxen + versterker

Mvg,

Rens Gerritsen

Comment

Working...
                              X