Announcement

Collapse
No announcement yet.

Theorie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Theorie

Beste DJ's ;p
    kheb eens zitte nadenken over een *geld besparende* manier om digitaal je Turn Tables te controlen zonder zoon pakket van 500 euro!
    (als je een behringer 2000 hebt teminste)
    let op,

ik heb een Behringer BCD 2000, daar zit een geluids kaart in, nou kan je volgens mij 2 draaitafels in je bcd 2000 pluggen (als het kan???? http://bavasmusic.com.au/store/images/BCD2000_back.jpg )
    dan is de behringer bcd 2000 de mixer, en kun je zo digitaal mixen op bijv, virtual dj??

Edit: Volgens mij moet ik dan ook 2 timecoded vinyls hebbe (ja) en nog een geluids kaart voor de 2 draaitafels? bijv. Maya44 geluids kaart? (als het uberhaupt kan :P)

ik heb geen idee of dit mogelijk is (ik heb het btw wel gezien (vaag) ).

dus als iemant hier iets over weet, post maar!

Mvg. DJMusicX

Re: Theorie

Als ik hier goed over na ga denken kan ik je morgen wel 'n antwoord geven denk ik;)

Comment

haha, bedankt!

Comment

Oke daar gaat -ie  (als iemand anders ziet dat ik onzin uitkraam: verbeter me alsjeblieft! Ben niet zo van het digitale)

Het kan niet zoals jij het voorstelt, reden hiervoor is dat je in Virtual Dj OF een digitale mixer als input kunt selecteren OF 'n digitale draaitafel/cd speler/controller.

Als je BCD USB poorten als ingang had gehad, had het wel gekund denk ik.

Wat wel kan, is het volgende:

2 timecoded draaitafels
        1 usb externe geluidskaart met 2 outputs en 2 inputs
        1 externe mixer met minstens 2 inputs

Dat sluit je dan als volgt aan:

Output van je draaitafels gaat naar de inputs van je externe geluidskaart

In Virtual Dj selecteer je bij Inputs: TimeCoded Vinyls
        Outputs: External Mixer
        Soundcards: Je externe geluidskaart

De outputs van je externe geluidskaart gaat dan naar de inputs van je mengpaneel (linkse input aan linkse output en rechtse input aan rechtse output)

Dan zou je time-coded moeten kunnen mixen, let wel dat je je BCD hier alleen maar als "normale" analoge mixer gebruikt!!!

Comment

Super bedankt!

dus even als ik het goed begrijp:
          nodig

Stanton DjLab 2 draaitafel set ( 2x T.60 draaitafel, 2x 500B element op headshell, 1x M.201 DJ mixer, 1x DJPRO80 hoofdtelefoon)

ESI Maya 44 USB audio interface

Timecoded vinyls

Volgens mij ben ik dan compleet??

Mvg. DJ MusicX

Comment

Zal wel weer aan mij liggen. Maar als je gewoon je mixer m.b.v. een tulp naar minijack snoertje aan je pc hangt ben je er toch ook?

Comment

Ja maar het punt is dat ie dan niks meer met Virtual Dj doet, zoiets had ik zelf ook eerst bedacht...
              Computer herkent de mixer of als een inkomende geluidsbron of gebruikt 'm als geluidsuitgang. Maar via een minijack kan ik niet 2 turntables controllen in Virtual Dj.

Comment

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
                kzal even gaan sparen voor de set die ik ergens hier boven heb gepost (dan werkt mijn/djtimms theorie toch??)
                als het zover is post ik wel wat, ik ben nog al een noob met draden enzo dus jullie horen nog van me  :)

EDIT: kheb nog een snel vraagje! ik heb nu 2 spiekers en 1 versterker, ben nogal noob met ingangen/draden enzo dus mijn vraag kan een beetje dom zijn :P
                *trom roffel*
                kan ik een subwoofer aansluiten, bij mijn spiekers?

Mvg. DJ MusicX

Comment

Ja kan, maar raad ik je niet aan als je versterker + speakers daarop niet gemaakt zijn.

Als je sub zowel 'n ingang als 'n uitgang heeft ga je van je versterker naar je sub en sluit je je top op de sub aan.

Dus als volgt:

Van je versterker naar je subwoofer, en van je subwoofer door naar je top. (maar huis-tuin-keuken-spul is hiervoor niet geschikt dus NIET doen)

En vraag het in de winkel eerst even na voordat je zomaar wat gaat kopen, want zoals ik in het begin al aan gaf, ben ik niet zo van het digitale, zou zonde zijn als het toch niet blijkt te werken. (hoewel ik er wel over na heb gedacht, dat wel;))

Comment

Bedankt DJtimm

kep nog gelezen op internet, het zou moete kunnen, maar ik zal nog wat meer onderzoek doen.

mijn spiekers zijn geen huis/tuin/keuken spiekers dus ik ga ook even kijken voor een subwoofer  :)

ehm ik zie veel ''passieve'' sub woofers staan, wat is het verschil met een actieve? is dat nezoals met spiekers die al een versterker in zich hebben?

nogmaals, super bedankt voor je hulp!

Mvg. DJ MusicX

Comment

Passief en actief, het verschil is als volgt:

Actief heeft een ingebouwde versterker, dit betekent dus dat je geen aparte versterker nodig hebt.
                      Actieve speakers moeten ook op de stroom aan worden gesloten.

Hoe ziet zo'n opstelling er dan uit?

Je hebt vaak 2 actieve subs met 2 topjes, die topjes kunnen actief of passief zijn.

Vanuit je mengpaneel gaat er 1 XLR kabel naar de linker sub en 1 XLR kabel naar de rechter sub.
                      Vanuit je subs heb je dan de mogelijkheid om via een XLR naar je top door te linken. Als je een complete set hebt wordt dan automatisch het lage door de sub gedaan en het hoge door je top.

Nog even over je topjes: Ik zei dat ze zowel actief als passief kunnen zijn. Vaak wordt er een passieve top op een actieve sub gezet, dat is geen enkel probleem, mits je een fatsoenlijke sub hebt en via XLR door kan lussen. Een actieve top kan ook, dan lus je nog steeds door via je sub en dan moet je een extra voeding voor je top aansluiten.

Bekende actieve setjes: LEM, Sound Projects, JBL EON serie, HK.
                      Ook de DAP soundmate serie is wel aardig.

Comment

ik zal eens kijken :)

Heel erg bedankt voor je hulp!!

Mvg. DJ MusicX

Comment

geen dank!

Comment

Working...
                          X