Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boxen bij CK-1000 American Audio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boxen bij CK-1000 American Audio

First of all, hallo iedereen! Ik begin gelijk maar met een vraag, want op het gebied van aansluiten etc. heb ik 0 verstand.

Ik heb een American Audio CK-1000. Deze heeft aan de achterkant master-out met (2RCA?) wit en rood, maar ook 2 van die dikke plugs (Balanced XLR MASTER Outputs jacks).
    Ik wil het apparaat thuis gebruiken en hoef dus geen mega dure/kwaliteit boxen. Nu was mijn vraag, waar kan ik boxen kopen die deze 2RCA kabels hebben zodat ik ze in de CK-1000 kan pluggen.. Ik heb al veel gezocht maar in winkels hebben ze naar mijn vinden niets..

Is er een andere mogelijkheid om boxen aan te sluiten? Verder zag ik op Youtube een filmpje van de CK-1000 waar er 2 kleine boxjes op aangesloten waren.. zoiets zoek ik, alleen ik vraag me echt af hoe die zijn aangesloten.
    http://www.youtube.com/watch?v=d37yVrAGKAk  <-- dit bedoel ik.

Ik hoop op hulp want ik snap er helemaal niets van,

groet,
    Thomas

Re: Boxen bij CK-1000 American Audio

Als eerste: boxen gaan niet-versterkt nauwelijks tot niet werken.

Eerst even een verschil tussen passieve en actieve boxen:

Passieve: werkt met een eindversterker buiten de kist;
    Actieve: werkt met een ingebouwde versterker.

Oftewel, je moet een keuze uit passieve of actieve box(jes)en maken.

Wat bijv. ook prima werkt zijn van die computerboxen, dit zijn praktisch actieve boxen.
    Als je passieve boxen neemt, zul je een eindversterker moeten aanschaven, wat ik je dan zou aanraden is een oude technics voor 5 euro's kopen op MP.

ALs je actieve boxen neemt, sluit je het zo aan:

De groene jack die uit (als je computerboxjes hebt) je boxjes komen sluit je aan op je CK1000. Dit gaat natuurlijk niet zo maar passen. Wat je dus doet, is even  naar de elektronica-winkel gaan en je koopt zo een kabeltje: http://img.alibaba.com/photo/2052461...udio_Cable.jpg
    Je doet die jack uit je boxen in deze female jack, en een rca kabeltje van de rca's naar je master output van je CK1000.
    stekker erin, klaar.

Bij passieve boxen doe je het zo:

RCA-kabel van master output van CK1000 naar input eindversterker. Boxen gaan met speakerdraad/speakon/xlr (hangt van je boxen af) naar de speaker outputs van je versterker.

Easy as shit, ik hoop dat je er iets van snapt!

Comment

Working...
    X