Announcement

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aanschaf beginners set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp bij aanschaf beginners set

hallo beste leden :D ,

ik ben van zoals velen hier een dj set aan te schaffen, ik heb me de laatste tijd een beetje er in verdiept en op internet rond gesurft. natuurlijk heb ik er nog steeds niet veel verstand van maar dat komt denk ik wel:P
    ik heb vernomen dat het als beginnende dj het besten is om een beginners set aan te schaffen. maarja het gene dat het voor mij erg moeilijk maakt is dat er erg veel keus is en grote prijsversschillen zijn.

-budget: 500 euro ( is dit redelijk of nog ff door sparen?)
    -doel: thuis lekker draaien, eventueel klein feestje geven of naar een vriend gaan )
    -mixer : dit is een onderdeel waar ik dus niet echt verstand van hebt , kheb mixers gezien van 60euro maar ook van 600euro , ik wil gwn lkkr wat liedjes mixen en hij mag dus best wel wat kanalen hebben ( tot wat mijn budget toelaat)
    -versterker/boxen: hoeft eventueel niet erbij , maar zal wel heel fijn zijn
    - zou het ook fijn vinden dat er een usb aansluiting is zodat ik me mp3 kan insteken.
    -ik maak geen gebruik van platen, gwn cd's ( ik zou graag scratch functie willen hebben)

ik heb hierboven een aantal eisengesteld , neem me niet kwalijk als het allemaal wat overdreven:P
    ik zou ook niet weten waar het het voordeligst is , en waar ik de set het beste kan kopen . ik heb zelf al een set uitgezocht waar ik van d8 dat het wel wat redelijks is:P  

powertronics.nl is beschikbaar voor verkoop. Bekijk prijs, informatie en meer op Dovendi.com

ik heb deze set uitgekozen omdat  het wel redelyk aan mijn eisen voldoet ( ik wist alleen niet of hier een usb aansluiting aan zat) en hij is redelyk goedkoop, zodat ik nog een paar leuke boxjes kan kopen en een koptelefoon.

ik zou graag wat tips, op/aan merkingen over mijn gevonden set willen horen, of raden jullie mij iets anders aan?

alvast heel erg bedankt voor de reacties

Re: hulp bij aanschaf beginners set

Hee

Om te beginnen zal ik je de algemene tip geven die ik hier iedere (beginnende) dj graag geef:

Koop niet te snel iets, denk er goed over na en spaar als je budget het nog niet toe laat even door.
    Bedenk dat goedkoop vaak ook duurkoop is.

Ik raad je de set die je zelf voorstelt af, en waarom?
    - het merk Dj Tech is goedkoop maar waarschijnlijk ook niet erg hoog qua kwaliteit. (ik ken met merk zelf niet en ik werk zelf veel in en met de licht-en geluid verhuur dus heb al veel in mijn handen gehad)
    - het nadeel van dit apparaat is dat alles 1 geheel is, dat wil dus zeggen dat als er 1 cd speler kapot gaat je het hele ding niet meer kunt gebruiken!!

Wat raad ik je dan aan, gezien je budget?
    Kijk eens naar de volgende spelers:
    Enkel: (moet je er dus 2 aanschaffen)
    - Numark Axis (4 of 9)
    Dubbel:
    - Numark CDN35
    - Numark CDN22
    - JB Systems MCD 580 Pro

*Dit zijn ook allemaal b-merken, maar wel b-merken die betrouwbaar zijn en waarvan ik je uit ervaring kan garanderen dat het voor het geld hele mooie spelers zijn

Zoals jij aangeeft, voor thuis te spelen, is een dubbel cd speler eigenlijk al genoeg. Zorg dat je er 'n mooie flightcase bij koopt zodat ie beter beschermd wordt en langer meegaat.

Let wel: Deze hebben allemaal geen USB functie, er zijn spelers die dat wel hebben, daarover aan het einde van deze post meer. (maar dan moet je ook een minstens dubbel zo groot budget hebben)

Wil je toch wel iets met USB hebben kan ik je in je (lage) budget maar 1 mixer aanraden:

De Reloop RMX-40 USB

Deze mixer is ECHT GOED voor zijn geld, bij zuinig gebruik (ook weer een flightcase) heb je hier nog zeker jaren plezier van! (Behalve USB heb je ook nog eens effecten erop zitten)

Je kunt ook nog zijn kleine broertje pakken, de Numark DXM-01, maar dan heb je wel maar 'n klein battle mixertje. (maar nog kwalitatief zeker goed)

Laat je je USB voornemens varen dan zijn er een aantal extra mogelijkheden, namelijk:

JB Systems MX4 MKII (voor zijn geld ook een gouden tip)
    American Audio Q-6
    Vestax VMC-04XLu (als je meer kanalen wilt hebben)
    Vestax PCV-275 (ook een hele goede)

Met een combinatie van een van de spelers en de mixers kun je rond de 500 euro uitkomen, soms wat erboven, maar zoals bovenaan gezegd: laat je daar niet door afschrikken. Persoonlijk zou ik de Numark CDN-35 en de Reloop RMX-40 nemen. (maar dan de laatste de niet-usb uitvoering)

Ik volg nu met een tweede deel als je flink door wilt gaan sparen
    __________________________________________________ __

Stel je wil flink door sparen (zeg 1000 euro)
    Dan groeien je opties en kom je al voor een gedeelte in het pro-segment terecht.

Je zou dan naar het volgende kunnen gaan kijken:
    CD Spelers Enkel:
    Reloop RMP-2 (de Pioneer look-a-like)
    Pioneer CDJ400 (raad ik aan boven de Reloop, puur en alleen omdat Pioneer de marktleider is en deze een goedwerkende USB functie heeft!!)

CD Spelers dubbel:
    Denon DN-D4500
    Of een leuke tweede hands Denon DN-D6000

Mixers kom je nogmaals uit bij de Reloop RMX-40.
    Ook zou je kunnen kijken naar de Pioneer DJM400, sommige Ecler series of misschien zelfs een tweede hands Dateq XTC

Ik hoop je wat antwoorden gegeven te hebben, vraag rustig als je meer wilt weten, of PM me.

Denk in ieder geval na over de volgende zaken:

- Je budget (zo houden of wil je het ophogen)
    - Enkel cd spelers of Dubbel?
    - Wil je een mixer met effecten?
    - Wil je echt met USB werken?

Comment

alvast heel erg bedankt voor de uitgebreide reactie.
      ik zal er veel aanhebben, en nog eens goed over na denken.
      ik denk dat ik me budget nog wel een beetje verhoog maar tegen de 1000 ga ik niet,

nogmaals erg bedankt :D

Comment

Ik zou eens kijken naar zo een setup:

2x Stanton C303  (560euro samen)
        1x Reloop RMX30 (180euro)

Dit kost bij elkaar dus: €740,-
        Reken maar dat je daar langdurig plezier van hebt.

Wil je daar boxen bij doe je dit erbij:

1x Dap Palladium 700 Vintage (200 euro)
        2x JB Systems TSX15 (200 euro samen

Samen: €400,-

Tegen de tijd dat je met het bovenste goed overweg kan, ben je pas bereid boxen te kopen!

Comment

Working...
        X