Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hercules Console RMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hercules Console RMX

Beste mensen,

Heb juist een nieuwe console gekocht om te mixen.
    Namelijk de " Hercules Console RMX "
    Alles werkt perfect.

- Via de output van de console heb ik een Surround System 5.1 aangesloten.
    - Via usb mijn laptop met virtual DJ 5.2 (deze had ik al, dus ik gebruik niet de bijgeleverde versie).

Het lukt mij perfect om te mixen, maar ik zou nu graag met behulp van een hoofdtelefoon mixen.

Aangezien ik nog niet veel ken van mixen etc. omdat ik het nog nooit heb gedaan (dit is mijn eerste console) heb ik een vraag over het gebruik van de koptelefoon:

Hoe mix ik met een hoofdtelefoon?
    Ik wil graag beide liedjes van zowel Deck A als Deck B in mijn hoofdtelefoon horen, ook al staat het volume van een Deck af (dus altijd beide Decks via de hoofdtelefoon en via het Surround System enkel het Deck waarvan het volume opstaat).
    Is het de bedoeling dat je deze techniek toepast bij het mixen met behulp van een hoofdtelefoon of hoe wordt de hoofdtelefoon juist gebruikt?

Momenteel heb ik mijn hoofdtelefoon aangesloten op de input voor hoofdtelefoon op de Console RMX, maar ik hoor juist hetzelfde als hetgeen wat door mijn Surround System komt.

Heb al gezocht naar een oplossing via internet etc. maar heb nog geen oplossing gevonden, daarom deze vraag op dit forum.

Dank bij voorbaat voor de hulp.
    Groetjes.

Re: Hercules Console RMX

Hee

Volgens mij zit er in Virtual Dj een functie waarbij je kunt selecteren welk kanaal je op je hoofdtelefoon wilt horen.
    (ben zelf geen digitale Dj dus kan er ook naast zitten)

Anders moet je op je console kunnen switchen, net als in 'het echt'.

Normaal werkt mixen op je hoofdtelefoon als volgt, er zijn 2 meest gangbare manieren.

In beiden gevallen kun je op je mixer (mengpaneel) selecteren welk kanaal je wilt horen.

MANIER 1

Meest gangbaar is je koptelefoon op 1 oor (meestal linker) en daarin hoor je de "nieuwe" track. Met je rechteroor hoor je dan de muziek die al speelt op je monitor of andere geluid set.

MANIER 2

Minder gangbaar maar gebruik het soms wel als ik geen monitoring heb en het zaal geluid niet goed hoor. Selecteer beide kanalen op de mixer en speel ze af met de koptelefoon volledig op je hoofd, eventueel kun je de plaat die ingemixt gaat worden pannen naar bv de linkerkant om het verschil goed te horen.

Nadeel hiervan: niet goed voor je oren en heb zelf de neiging om dan aan de knoppen van de spelende track te gaan draaien, en dat komt in de zaal of kroeg niet altijd even goed over;)

Comment

Thanks voor je informatie over het gebruik..

Kan iemand mij zeggen waar ik de hoofdtelefoon settings moet wijzigen bij virtual DJ ?

Comment

Zit dat niet op de play decks zelf wat je aan kunt vinken? En volgens mij zit er bij je hoofdvolume ook 'n control functie voor je volume van je headphone.

Maar heb dat programma al heeel lang niet meer gebruikt;)

Comment

Originally posted by Qreations";p=" View Post
          Thanks voor je informatie over het gebruik..

Kan iemand mij zeggen waar ik de hoofdtelefoon settings moet wijzigen bij virtual DJ ?
          Je kunt deze settings wijzigen bij "config" (rechtsboven in je scherm meestal).
          Vanuit hier ga je naar "Sound Cards" en dan vink je het vinkje "Headphones on 4.1 output" (of iets dergelijks) aan.

Succes ;)

Comment

Working...
          X