Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier en op zoek naar een goede set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw hier en op zoek naar een goede set

Hallow allemaal!

Ik ben Christophe (alias Guiness) 18jaar oud en begin in het bezit van centen te komen dankzij mij weekendjob.

Nu is er wat interesse aan het komen om zelf wat te gaan spelen met muziek en dus ben ik wat op zoek om materiaal aan te schaffen.

Allereerst aan vrij belangrijke vraag:

Is het noodzakelijk om 2 turntables te hebben? Of is het perfect mogelijk om eerst alles te oefenen (denk dan aan de vele effecten) op 1 turntable ?

Dan de aanschaf van een set. Aangezien we kwalitatieve muziek willen maken zal er kwalitatief gerief nodig zijn, en wie is hier minder geschikt voor dan Pioneer?

De interesse gaat uit naar de Pioneer CDJ-400 cd-speler en Pioneer DJM-400 mixer. Boxen zijn niet noodzakelijk omdat ik hier thuis al in het bezit ben van enkele B&W's

(BTW, is die CDJ-400 als gewone CD speler te gebruiken??)

Ook nog de vraag, wat er verder nodig is; zijn alle kabels hier al bijgeleverd, moet er nog een extra versterker zijn? Of zijn er nog dingen die ik zou moeten weten?

alvast bedankt voor de info!

Re: Nieuw hier en op zoek naar een goede set

Hoi Guiness,

Ik zie dat je al goed hebt nagedacht over wat je wilt en ook een goede keus aan het maken bent!

Bedenk even wel dat met turntables over het algemeen de platenspelers worden bedoeld en met de term cd spelers of table top de cd spelers, maar goed ik snap waar je het over hebt;)

Ik neem dus aan dat je met cd's wilt gaan draaien, en wil je leren draaien, dan wil je op de eerste plaats leren mixen en daarna komen de effecten wel, om te mixen heb je dus 2 cd spelers nodig. Naarmate je vaker oefent met je spelers leer je ook alle functies goed kennen en dan komen die "effecten" waar je het over hebt vanzelf wel.

Zoals ik al eerder zei is je keus voor de CDJ-400 een hele goede, de DJM-400 ben ik zelf minder voorstander van, maar dat is puur persoonlijk, reden dat ik in het geval van een mixer liever ga voor Dateq is dat ik apres ski draai, en dus geen gekke effecten nodig heb maar wel 'n mixer die doet wat -ie doen moet, daarbij vind ik zelf de eq en hoofdtelefoon uitsturing van Pioneer nog niet even geweldig als Dateq. Maar bedenk dat dit dus erg persoonlijk is, ik zeg niet dat Pioneer geen goede mixers heeft!! (integendeel)

Er zullen niet standaard alle kabels bijgeleverd worden, voeding zit er meestal wel bij maar een tulpkabel (van je cd spelers naar je mixer) zul je zelf aan moeten schaffen, kijk hierbij naar merken als Procab, Proel of DAP.

Extra versterker is niet nodig, als je bestaande speaker set al goed werkt met een versterker hoef je er niets aan te doen, wel zorgen dat je 2 kabels van je output van je mixer naar de input van je huidige versterker hebt;)

Succes ermee!

Comment

Re: Nieuw hier en op zoek naar een goede set

Originally posted by Guiness";p=" View Post
      Hallow allemaal!
      Ik ben Christophe (alias Guiness) 18jaar oud en begin in het bezit van centen te komen dankzij mij weekendjob.
      Welkom!!  :)

Is het noodzakelijk om 2 turntables te hebben? Of is het perfect mogelijk om eerst alles te oefenen (denk dan aan de vele effecten) op 1 turntable ?
      In het geval van de Pioneers ben je 2 cd-spelers nodig. Je moet nou eenmaal van het ene naar het andere nummer mixen (dus er worden 2 nummers gespeeld).

Dan de aanschaf van een set. Aangezien we kwalitatieve muziek willen maken zal er kwalitatief gerief nodig zijn, en wie is hier minder geschikt voor dan Pioneer?
      Pioneer, Allen&Heath, Denon, Dateq, Ecler, etc zijn allemaal prima merken voor mixers.
      Pioneer en Denon zijn op het gebied van cd-spelers de betere (hoewel smaken en prijzen :P verschillen).

(BTW, is die CDJ-400 als gewone CD speler te gebruiken??)
      Dat is mogelijk, ja.

Ook nog de vraag, wat er verder nodig is; zijn alle kabels hier al bijgeleverd, moet er nog een extra versterker zijn? Of zijn er nog dingen die ik zou moeten weten?
      Mixer kun je inderdaad gewoon op je huidige geluidsset aansluiten.
      Kabels van je speler naar je mixer zitten meestal bij je speler inbegrepen. Van je mixer naar je versterker moet je waarschijnlijk erbij kopen.

Comment

Working...
      X