Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginner die wilt weten welk set van de 2 het beste is

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginner die wilt weten welk set van de 2 het beste is

He hallo ik zal me eigen even voorstellen. Ik ben Kees en ben 16 jaar en ben erg gek op DJ spullen en de muziek en de style van het draaien natuurlijk, maar helemaal op het scratchen.

ik had nu 2 draaitafels gevonden en de vraag aan jullie is: Kunnen jullie me vertellen welke beter is?

Hier onder staan de 2 draaitafels met een link:

Groetjes Kees en ik wacht op jullie reacties

Re: beginner die wilt weten welk set van de 2 het beste is

He Kees,

Dat is niet zo moeilijk, qua merk is de Denon (de tweede) duidelijk het beste, hier kun je lang mee vooruit en veel mee doen.

De eerste is een nieuwe speler van Gemini (een B-merk) en ik weet niet of het iets is ja of nee, hij is gebaseerd op Pioneer cd spelers, zal voor zijn prijs ook wel wat kwaliteit geven maar haalt het bij lange na niet bij de Denon.

Bedenk even wel dat je op beide spelers niet kunt scratchen, daarvoor moet je gaan kijken naar de Reloop RMP serie (rmp1 of rmp2) of Pioneer (cdj400, cdj800) Dat zijn eigenlijk de enige cd spelers die het dichtst in de buurt komen van het scratchen.

Wil je echt scratchen, dan moet je naar turntables gaan kijken, maar dan heb je ook platen nodig.

Hoop je wat antwoorden gegeven te hebben!

Comment

bedankt voor de tiups die ik nu al heb gekregen, maaar zouden jullie misschien een link willen plaatsen met een complete set die redelijk betaalbaar is tegen de 1000 euro hooguit. ik bedoel met een set: 2 draaitafels voor cd's of platen als het maar goed is en een mixer natuurlijk.
      ik hoop op vele reacties.

Comment

Je moet voor jezelf eerst weten wat je wil: cd's of platen en of je een instapset wil of een wat verder gevorderde set.
        Ciaoz! :P

Comment

Ik Weet dat ik CD's wil gaan draaien en dat ik een beetje een gevorderde set wil hebben bestaand uit 2 draaitafels en een mixer.

ik hoop op vele reacties en tips en hoop natuurlijk dat iemand me iets kan aanraden.

ps. die tafels die ik eerder noemde ,met een link, in me forum zijn die wel goed als beginner/gevorderde?

Comment

Hee

Nogmaals 't zelfde antwoord:

De Denon is zeker goed (tweede link) de Gemini is alleen maar 1 filmpje over te vinden en dat is niet bepaald positief over de speler.

Dat is een meer dan goede set om mee te beginnen en waar je ook nog flink wat jaren mee vooruit kunt!

Wil je je budget opschroeven (zeg naar 1500 euro) dan kun je gaan kijken naar bijvoorbeeld 2 x Pioneer CDJ400 + DJM400, dan kun je WEL scratchen;)

Comment

goede tips allemaal.

ik denk dat ik voor die 2 x Pioneer CDJ400 ga sparen omdat ik scratchen wel vet vind om er bij te hebben natuurlijk want dat wil ik wel tot op het bot leren.

Is het aan te raden een Pioneer CDJ400 tweedehands te kopen?
              thx allemaal ik wacht op jullie reacties!!!

Comment

De Pioneer CDJ400 is nog vrij jong en zal tweedehands nog niet zo heel goedkoop zijn.
                Dan kun je dus beter voor wat euro's meer helemaal nieuw kopen.

Wat ook wel leuk is als je door gaat sparen is om eens te kijken naar 2 tweedehands cdj800's of met een beetje geluk 2 cdj1000's mk II

Comment

Trouwens schiet me nog iets te binnen:

Heb vanmiddag filmpjes zitten kijken van de Reloop RMP-2 (volgens sommigen de Pioneer cdj1000 look a like)
                  Scratch functie hierop is ook goed en de speler (heb 'm inmiddels 1 keer mogen gebruiken) is meer dan goed en daar kun je jaren plezier van hebben!

Deze spelers hebben ook on board effecten (effecten op de speler zelf) Pioneer heeft dit niet

MAAR

Koop een mixer met goede effecten (djm400, Reloop RMX) en je zult zien wat on board effecten op een cd spelers zijn: Overbodige extra's!

Mijn voorkeur zou dus alsnog uitgaan naar een setje van 2 * cdj400 en een rmx mixer.
                  Maar ik wilde je ook nog even op deze optie wijzen.

Comment

Bedankt ik ben al stukken wijzer, maar blijf alsjeblieft allemaal maar komen met suggesties, want ik kan er niet genog krijgen.
                    dus blijf lkkr door gaan met reacties plaatsen, want daar help je me enorm mee.

ps: als ik wel Vynil/platen ga draaien is dat dan duurder in zijn totaal of niet?

En weet iemand een leuke beginners set hier anders voor?
                    dank u

Comment

Je geeft aan dat je graag wilt scratchen.
                      Kun je beter kiezen voor vinyl of cd-spelers met een grote platter.

Vinyl hoeft niet duurder te zijn. Nieuwe nummers op platen zijn echter over het algemeen wel duurder dan op CD.

Tip: informeer zelf ook even...er is zoveel te vinden in winkels en op het internet.

Comment

kan iemand me helpen met een geschikt set te vinden voor platen te draaien? ( ik bedoel dus vynil )
                        Ik wil 2 platenspelers en een mixer voor ongeveer 1000 euro als dat kan, wie kan me helpen?
                        danku ik wacht op reacties

Comment

Working...
                        X