Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midicontroller VS cd-spelers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Midicontroller VS cd-spelers

Hallo,

Om toch net wat meer gevoel in het mixen te krijgen dan simpel weg met de muis in VDJ te klooien ben ik op zoek naar 'iets' wat me daarbij kan helpen. Doel is om een beetje aardig op CD-spelers te kunnen mixen, want die kom je doorgaans het meeste tegen.

Echter. Het zal echt maar heeeel af en toe zijn dat ik hier en daar wil draaien. Vooral eigen feestjes. dus stel; misschien een keer of 4/5 per jaar.

Daarnaast vind ik het leuk om thuis gewoon een beetje bezig te zijn.

Nu is mijn oog gevallen op een BCD 3000. Leuk apparaatje, kost bijna niets en de functionaliteit om al mijn MP3's bij de hand te hebben. Echter hebben 2 cd spelers toch nog wat meer, en is toch net wat professioneler. De instap is voor mij nu alleen nog net wat te groot (ben ook maar een studentje :)).

Als ik thuis nu aan de gang ga met zo een midicontroller, kan ik dan ook aardig uit te voeten met cd-spelers? of is dit verschil TE groot?

Waar kan ik mijn geldt dus beter in stoppen. in een midicontroller, of een goedkoop setje met cd spelers

mvg,

Re: Midicontroller VS cd-spelers

He,

Het verschil tussen digitaal (midi controller) en analoog (cd spelers) is best groot.
    Met name het pitchen en zodoende kunnen beatmixen is digitaal veel makkelijk omdat je daar precies je beats af kunt lezen en kunt mixen.

Wen je jezelf aan om NIET naar je computerscherm te kijken en leer je zo beatmixen zul je weinig problemen hebben met overstap naar cd spelers. Kijk je toch naar je computerscherm of je beat gelijk ligt dan zul je met cd spelers (met name goedkope) veel moeite gaan hebben.

Daarnaast moet je ook bedenken dat als je met cd's draait je een systeem aan moet leggen wat je zelf begrijpt, het is niet zo als bij de pc dat je een nummer intypt en dat je het dan ook meteen hebt gevonden.
    Dat kost meer tijd waardoor je weer minder tijd hebt om de nummers gelijk te laten lopen etc.

Met cd's draaien vergt dus iets meer vaardigheid en snelheid.

Als je dus altijd digitaal draait en dan in een keer met cd's wilt gaan werken kun je ook daar je neus lelijk stoten.

Comment

Re: Midicontroller VS cd-spelers

Ok, duidelijk. bedankt voor je reactie.

Mixen met een midicontroller KAN behoorlijk overeenkomen, mits je jezelf dus niet aan went om op het computerscherm te kijken.

Zitter er op cd spelers BPM metertjes om te zien hoeveel BPM een track is, of moet je echt alles op gehoor doen?

Ik ga is even op marktplaats rondneuzen voor cd-spelers. zijn er dingen waar ik op moet letten om absoluut niet te kopen? (bepaalde merken), en zijn er bepaalde opties een soort van MUST om lekker te kunnen mixen, vooral voor een beginner?

mvg

Comment

Working...
      X