Announcement

Collapse
No announcement yet.

behringer djx 700 aansluiten op Traktor DJ 3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• behringer djx 700 aansluiten op Traktor DJ 3

Hallo,
    Ik heb een behringer mixer en wil hem aansluiten op traktor dj..
    Ik heb nog geen geld voor een geluidskaart met 8 uitgangen dus kan tot nu toe maar 2 kanalen

gebruiken..
    ik heb deze usb geluidskaart: http://www.esi-audio.com/products/maya44usb/

en dus deze mixer: http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ew.asp?i=12277

behringer djx 700

Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten?

Ik heb via tulpstekkers de left/right vanuit de mixer input naar de geluidskaart output verbonden.
    Ik krijg dus via m'n geluidskaart de muziek binnen en kan dit via mijn mixer besturen..

maar als ik wil opnemen via Traktor klopt deze aansluiting niet en zou het andersom moeten..
    Maar dan geeft hij geen geluid omdat de input dan vanuit mijn mixer naar de input van de geluidskaart

gaat en dat zou dan betekenen dat er muziek vanuit mijn mixer zou moeten komen in plaats van

andersom..

kortom ik snap em ff niet meer..?

iemand enig idee/ervaring?

alvast bedankt..
    Greetz,
    Abel

Re: behringer djx 700 aansluiten op Traktor DJ 3

geluid moet vanuit je computer naar je geluidskaart worden gestuurd. (usb)
    Vervolgens koppel je de afzonderlijke outputs van je geluidskaart aan de afzonderlijke kanalen van je mixer.
    Voorbeluisteren van je tracks kan dan dus hetzelfde als wanneer je CD-spelers of platenspelers zou gebruiken, namelijk gewoon via de pfl van de mixer.
    Om op te kunnen nemen moet je zorgen dat er een output van je audio (master uitgang van je mixer) naar een audio in van ofwel je geluidskaart óf een line-ingang van je computer.

Maar als je even de moeite neemt om gebruiksaanwijzingen van de geluidskaart, traktor én die Behringer mixer door te neuzen, kom je zelf ook tot de juiste oplossing; kwestie van even erin verdiepen.

Comment

Allereerst thanks for the reply!

Ik kan me voorstellen dat je denkt, zoek het eerst ff zelf uit maar dat had ik dus al gedaan (met handleiding)
      En door gebrek aan ervaring ging ik aan mezelf twijfelen..

Ik weet nog niet of het recorden wel lukt want heb het al aangesloten zoals je hier omschrijft en toen deed ie het niet met master --> Input geluidskaart.

Maar master en dan ingang computer heb ik nog niet geprobeerd :P

Dus..ik ga het ff proberen hopelijk doet ie het dan :)

Cheers,
      Abel

Comment

je audiokaart-ingang moet het ook gewoon doen hoor; maar ik denk dat je de settings aan moet passen.

Comment

Daar ben ik weer..
          Dit keer gewapend met afbeeldingen want heb nu en handleiding en advies hierboven uitgevoerd maar kom er niet uit.. :evil:

Ik kan dus maar 1 geluidskaart kiezen zoals je bij de 3e afbeelding kan zien hierboven.

Dus master naar input computer werkt niet en master naar input geluidskaart werkt ook niet..

En als ik intern wil opnemen kan ik bij record, afbeelding 4, maar 1 channel kiezen  :o  

Ik snap er geen !?# meer van  :cry:

Greetz,

afb #1
          afb #2
          afb #3
          afb #4
          afb #5

Comment

WHAHA I DID IT  :P

toch wel gelukt via input geluidkaart via master en dan software channel C aan master toekennen en dan record: channel C...

Pff wat een gedoe staat ook nergens duidelijk vermeld ofzo je moet echt zelf ff flink nadenken en als je geen ervaring hebt valt dat niet mee  :lol:

Zo en nu ga ik toch mixen alsof m'n leven er vanaf hangt!  :D

Greetz,
            Abel

Comment

gefeliciteerd! Kun je eindelijk echt aan de slag ;)

Comment

Working...
              X