Announcement

Collapse
No announcement yet.

Juist begonnen en een paar vragen :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Juist begonnen en een paar vragen :)

hallo,
    Ik zat al een paar maanden met het idee in mijn hoofd van muziek proberen te mixen.
    En vandaag heb ik er eens werk van gemaakt.
    heh.
    Voor de kosten een beetje te drukken (omdat ik nog niet zeker ben van dit door te doen)
    Heb ik mij gewoon een programma aangeschaft.
    Nu heb ik vandaag vernomen dat traktor en cubase twee zeer goeie programma's zijn om ermee te beginnen.
    Maar ik heb nu ''Djay'' voor macintosh genomen.
    En op internet al zitten zoeken achter tutorials.
    En vanaf toen heb ik gezien dat het niet zo gemakkelijk was als ik dacht.
    Wat ik van al deze tutorials al heb kunnen maken is. dat een song continu dezelfde 4 beats achter elkaar speelt.
    en als deze vier beats acht keer achter elkaar zijn geweest je een ''bar'' hebt. En een intro en outro meestal 4 bars is.
    verbeter me als ik niet juist ben.
    Maar ik versta het nut niet van die 4 Bar.
    Waarvoor moet je zo op die 4 bar letten?
    En hoe kan je weten dat je in de outro zit? Volgens veel tutorials zeggen ze de laatste 32 beats. maar hoe weet je als je in de laatste 32 beats zit?

Sorry als mn zinsbouw raar in elkaar zit.
    Maar ik vind het moeilijk uitleggen als je het zelf niet snapt.

cya!

Re: Juist begonnen en een paar vragen :)

Hee,

In theorie klinkt het allemaal goed, het nu van die 4 Bars is dat je dan vrijwel zeker kunt zeggen dat je platen gelijk liggen. Sommige cd spelers geven die laatste 32 beats aan door iets wat in een keer snel gaat knipperen o.i.d. Maar verder is het gewoon een kwestie van je nummers kennen.

Comment

Ja inderdaad wat djtimm zegt. Bij een outro voel je meestal wel aan wanneer deze komt of simpelweg het nummer kennen (is beter  :) )

Het handige van die bars verder is dat je ook bijvoorbeeld de breaks van nummers gelijk kan laten starten (of juist niet, ligt er maar net aan hoe je wilt mixen).

Comment

Het is misschien wat kort door de bocht, deze reactie, maar ik vraag me dus echt serieus af wat je in vredesnaam te zoeken hebt in het hele dj-gebeuren, als je al niet begrijpt hoe de basis-opbouw van een gemiddelde track in elkaar zit, maar vooral ook dat je het NUT er niet van inziet.

Los daarvan zou het niks uit moeten maken, want echt mixen doe je op gehoor en gevoel, en niet door naar een scherm te staren met een theorieboek ernaast.

Leer eerst eens hoe een gemiddelde plaat in elkaar zit, herken de patronenen, en ga aan de hand hiervan gewoon leren om platen gelijk te leggen. Vergeet tutorials over track-opbouw. Je moet luisteren en OEFENEN!

Comment

Working...
        X