Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muziek archiveren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muziek archiveren

Beste DJ's; hoe archiveren jullie je muziek?

Zetten jullie als op style? dus van 'zacht' naar 'hard'

Of op jaar?

Ik zat er namelijk aan te denken om mijn digitale archief te archiveren op de Key van het nummmer zodat ik snel een nummer met de juiste key uit kan zoeken, om niet voor verassingen te komen staan.

mvg,

DJ in spee:)

Re: Muziek archiveren

Digitale muziek per maand in een map. Vervolgens alles in itunes en zo zoek ik het ook. Dat kan je tenminste op titel, artiest, bitrate enz sorteren.

Me cd map werkt wat andesr. De singles zitten op alfabetische volgorde en de verzamel cd's een beetje per genre. En ook een beetje op datum. Nummers die ik brand stop ik op volgorde van maand in me map.

Comment

Digitaal sorteer ik alles op artiest, CD's liggen globaal op genre gesorteerd (maar dat wordt nog wel eens een puinhoop), en m'n platen staan onderverdeeld op genre, met aparte gedeeltes van m'n kast voor klassiekertjes, albums en een vak voor alle nieuwe aankopen.
      Maar in principe weet ik gewoon van alles waar het ongeveer te vinden is, dus zonder een dergelijk systeem zou het ook wel lukken ;)

Comment

Ja klopt. als je eenmaal met je muziek bezig bent dan vind je het toch wel in je eigen chaos, om het zo maar even te zeggen. Toch lijkt het me niet onverstandig om als je toch aan het beginnen bent er een structuur in proberen te brengen :D

Comment

Dat is het zeker niet en iedere dj bepaalt die structuur voor zichzelf.
          Als je een all-round dj bent zul je 'n andere inrichting moeten bedenken dan als je 'n hardstyle/jump dj bent.

Ik heb zelf 4 mappen die als volgt ingedeeld zijn:

- 3 mappen zitten cd's op genre: Dance, Pop, Feest, Hiphop, Oldies en Harder.
          Deze cd's zijn dan doorgenummerd en daar tussenin zitten nog cd's als best of hitzone etc. (dance smash bv valt dus onder dance, ook alle house valt daaronder)
          - in mijn 4de map zit muziek die ik niet altijd nodig heb maar wel bij heb voor het geval dat: Hazes top 100, Bubbling top 100, hele ouwe meuk, alle hitzones, jaren 90 top 100, jaren 80 etc...

In mijn koffer zitten dan nog 'n 120 cd's verdeeld over 4 vakken.
          - Nederlandstalig
          - Pop en Oldies
          - Apres ski (moderne)
          - House en dance

Een flink systeem dus, maar in de apres ski, moet je redelijk all-round zijn vandaar dat ik van alles wat heb.

Denk dus even goed na voor je zomaar een cd ergens instopt.

Ook handig (bij 'n grote collectie) is om alles een nummer te geven en ook door te nummeren, handig als je 'n cd na gebruik terug in het juiste vakje moet stoppen;)
          Dit voorkomt dat 't 'n bende van losliggende cd's wordt :P

Comment

Working...
          X