Announcement

Collapse
No announcement yet.

MP3's mixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MP3's mixen

Na al een paar jaar met platen te hebben gedraaid, overweeg ik toch ook met MP3's te gaan mixen.

Nu heb ik de US Blaster MAX 7343 op het oog.

Heeft iemand ervaring met deze MP3 mixer?
    Is dit een goed apparaat of kan ik beter iets anders kopen?

Re: MP3's mixen

Ik snap niet waarom je van platen naar mp3 gaat. Heel de feeling die je gewent bent met je platen zal weg zijn als je met een controller gaat werken.

Of hij goed is weet ik overigens niet. Werk zelf met cd's.

Comment

valt ook wel mee; ik draai met platen, CD's en digitaal, maar de insteek bij digitaal dj-en is gewoon anders. Het gaat om gevoel voor een totale mix, platenkeuze, etc. DJ-en met platen/CD's of met een controller zijn 2 totaal verschillende dingen die je wel kunt combineren, maar niet met elkaar moet vergelijken.

@Alex; heb je dan nooit overwogen om gewoon je mp3's met vinyl aan te sturen? Want als je zo'n controller scoort die alles vanaf een USB kan afspelen (zoals die us-blaster) moet je dat ding altijd overal mee naartoe slepen, aangezien ze er in de meeste clubs toch vanuit gaan dat een dj platen/cd's meeneemt, of anders een laptop met audio interface.

Al eens gekeken naar opties als Reloop Spin, Traktor scratch, Serato, Mixmeister, etc? Goed, het is dan wat duurder, maar je kunt je setup dan gewoon combineren met je platenspeler-setup.

Maar om je vraag te beantwoorden; US-blaster staat nou niet echt bekend om z'n hoge kwaliteit. Maar er zijn maar weinig apparaten met dergelijke functies in deze prijsklasse. Keus is dus aan jou. Ik zou 'm wel eerst even ergens gaan testen; voelen of alles werkt zoals het hoort enzo.

succes.

Comment

Hey bedankt voor de tips voor zover.
        Het lijkt me inderdaad wel handig om eens ergens te testen hoe het draait. Dit lijkt me wel een handig apparaat waarbij ik zo'n beetje van het gesjouw af zou moeten zijn...

Comment

Working...
        X