Announcement

Collapse
No announcement yet.

New in deze wereld, met een paar vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• New in deze wereld, met een paar vragen

Hallo iedereen!

ik heb een paar vragen waar ik hoop een antwoord op te kunnen krijgen. Ik heb het forum al een beetje doorgelezen, maar ik heb nog niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.

Ik wil graag een DJ set (ben niet bekend met de termen) aanschaffen om eerst leuk voor mezelf op me kamer beetje te oefenen en later eventueel op feestjes enzo draaien of hoe het ook maar mag lopen. Ik heb op me laptop het programma Virtual DJ staan waar ik al aardig wat uren mee heb zitten ouwehoeren, maar dat met de muis lopen klooien vind ik maar niks.

Mijn vraag is dus. Wat kan ik het beste aanschaffen als leuk beginners DJ set? Ik heb al veel rondgekeken op internet enzo, maar zou echt niet weten wat een goede keuze is.
    Ik zoek dus iets in de geest van Virtual DJ, but the real thing dan zeg maar. Ik heb in gedachte dat ik voor +- €300,- wel iets leuks kan vinden new, of eventueel 2e hands.

Ik ben er wel al over uit dat ik geen platen wil, maar zit te twijvelen dussen MP3 of CD.

Misschien is het wel makkelijk voor jullie om te weten wat voor genre muziek ik het leukste vind om te(gaan)draaien, namelijk Elektro, Techno en Minimal.

Ik hoop dat ik een beetje een duidelijk beeld heb gegeven van wat ik zoek.

Alvast bendankt voor jullie reacties!

Re: New in deze wereld, met een paar vragen

He en welkom op dit forum,

Je hebt al nagedacht en dat is fijn, want dan kunnen we je 'n gericht antwoord geven :wink:

Als je digitaal wilt gaan werken kom je al snel bij 'n controller uit, die heb je hele eenvoudige (Hercules consoles bv) of wat geavanceerder (Behringer BCD) tot heel geavanceerd (timecoded vinyl etc) Deze apparaten werken vaak met Virtual DJ of iets vergelijkbaars

Wil je toch richting cd's gaan, dan zul je 'n dubbeldek of 2 enkel cd spelers nodig hebben met 'n mixertje

Dus er zit 'n behoorlijk verschil, afhankelijk van wat je wil, denk daar wat verder over na en dan praten we verder!

Comment

Ik denk dat mijn voorkeur toch uit gaat naar CD.

ik heb nu al wat ronde gezocht op internet en ben er wel enkele tegen gekomen voor een leuke prijs.
      Zijn er dingen waar ik extra op moet letten, of is het meeste wat aangeboden wordt wel van redelijke?

iets wat ik nog vergeten te vragen was is hoe dat eigenlijk gaat met CD? zijn dat speciale of zou ik in principe gewoon iets kunnen downloaden en branden?

misschien dat iemand mij een paar doubledeks aanraden of misschien een link sturen? liefst van rond €300,-

bij voorbaat dank!

ojah dus als ik het niet verkeerd begrijp moet je bij het gebruid van CD's dus wel een appart iets hebben voor speciale effecten of ik dat altijd zo?

Comment

Waar je op moet letten, ook gezien je stijl:

cd's met direct start, pitch (tot 16% zou mooi zijn), cue.
        Je mag voor thuisgebruik muziek downloaden en gebruiken, in het openbaar wordt je verwacht legale cd's te gebruiken en 'n legale collectie te hebben. Je kunt ook legaal downloaden, als je maar betaald.
        Zorg wel dat je download met minimale kwaliteit van 320kbps en bij branden niet op de hoogste snelheid brand, investeer ook in fatsoenlijke cd's. (philips, verbatim etc)

Zoek voor dubble deck naar merken als Numark (cdn22! of 2de hands cdn 35), DAP of JB Systems (of met veel geluk 'n Denon DN4000)
        Mijd merken als US Blaster en Koolsound

Je hoeft niks aparts te hebben voor effecten, effecten zijn niet nodig om te kunnen mixen, een mengpaneel is dus wel nodig om te mixen. Mengpaneeltjes heb je in verschillende soorten en maten, zoek naar 'n leuke battle mixer of, maar dan moet je budget omhoog 'n JB Systems MX4 MKII

Ik zou, als ik jou was, het als volgt uitgeven:

200 euro aan cd speler
        100 euro aan mixer

Comment

dankjewel!

ik ga er alles nog is goed in overweging nemen en nog beetje rond kijken enzo!

Comment

ik heb wat rond gezocht naar midicontrolers ed. nu ben ik dit tegengekomen!

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

het lijkt mij wel een mooie om beetje mee te beginnen. zit ik hiermee een beetje goed?

Comment

Originally posted by djtimm";p=" View Post
              Mijd merken als US Blaster en Koolsound
              En, het staat ook verkeerd op de website van BAX, dit is 'n cd speler, maar alle respect dit is echt troep.

Kijk eens naar:

JB Systems CD-570

Numark CD22 MKIV

Of

Numark Axis 4 (moet je dan dus 2 kopen en dan haal je je budget niet meer)

Ik raad je aan om 1 van de 2 bovenste spelers te kopen in combinatie met een van de volgende mixers:

Numark DM-1050
              Stanon SMX-211
              American Audio Q-D6

Comment

Working...
              X