Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat buiten een Behringer BCD 3000 nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Wat buiten een Behringer BCD 3000 nodig?

@Daniel;  Nou nou, daar voel ik me erg door aangesproken...

Maar om je dan maar even een reden te geven voor mijn eerdere opmerking;
    Leg mij dan eens uit waarom je eerst een midi controller koopt, en dan pas gaat nadenken over wat je eigenlijk nodig hebt? Verwacht je dan serieuze reacties?
    Toen ik begon met dj-en heb ik bij dj' s in clubs over de schouder gekeken hoe het in zijn werk ging, vervolgens ben ik een speciaalzaak ingegaan, en heb me uitvoerig laten informeren over de mogelijkheden, gecheckt wat ik precies nodig had, en dit vervolgens aangeschaft om mezelf te leren draaien.

Nadat ik die basis had, meer muziek bezat, en ervaring had opgedaan in clubs ben ik me in meerdere aspecten van electronische muziek gaan verdiepen; inmiddels zijn we wat jaren verder, maar ik kan met opgeheven hoofd zeggen dat ik dj-en zowel analoog als digitaal volledig beheers, en daarnaast ook eigen muziek maak, waarmee ik ook een goede liveset kan neerzetten.

En om je dan toch maar even te bewijzen dat mijn reactie volledig terecht was; ik open Google, tik vervolgen de zoektermen BCD3000 en speciicaties in, en krijg zoveel hits dat het bijna eng wordt.
    Ik lees de online verkrijgbare Behringer gebruiksaanwijzing, en wat zie ik? Een master output, microfoon voorversterker, mogelijkheden om bijv. nog 2 CD-spelers door de mixer te sturen en een USB-aansluiting aan een computer. Oh, en ook nog een geintegreerde audio-interface natuurlijk. En wat maak je daaruit op? Informatie en muziekbestanden gaan van en naar de laptop via usb, worden in de interne audio interface verwerkt, en gaan vervolgens naar buiten; zouden daar die uitgangen voor zijn?  

Daar sluit je een versterker en/of speakers op aan, en voila. En je kunt er dus ook voor kiezen om de master-output terug te routen naar de input van je laptop, om zo bijv. op te nemen, en de mix te horen via je laptop-speakers.

Zo, en dat binnen 5 minuten; goed ik heb wel de zeer gewaagde stap gezet om zelf na te denken en het internet om raad te vragen.
    Op dat punt heeft deze "battie" (minder Ali G en hiphop-video's bekijken jochie; je komt toch uit Venlo? Niet uit Detroit of the Bronx, dacht ik zo) in 5 minuten dus meer weten te vinden dan iemand die nota bene dat apparaat al thuis heeft staan!

Was dit antwoord letterlijk en uitgebreid genoeg dan?

Begrijp me niet verkeerd; ik wil graag beginners helpen met hun vragen; maar zoiets kun je toch zelf ook te weten komen als je de gebruiksaanwijzing doorneemt?
    Vandaar mijn reactie. Succes verder!

Comment

@Near_Earth_Object: Respect  :!:

Comment

@Daniel, any questions so far?
        @Richard, Netjes!

Comment

ik had wat te weinig koffie gehad....  ;)

Comment

Nou near earth object.

je hebt me serieus geholpen.
            dankje.

Comment

bedank Google maar....

Comment

Working...
              X