Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwelig:P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwelig:P

he even voorstellen,

Ik ben Thomas De Geest en 19 jaar.   Ik remix nu zo ongeveer een jaartje  op computer. Gebruikte eerst Magix en nu Acid.  

Ik zou graag een midipanel aanschaffen.   mijn budget is zo'n 400 euro en had zelf  de Steel, RMX en MK11 op t oog. Allen van hercules.

Welke van de drie raden jullie het meeste aan??

Verder nog even mn artistennaam,     hoe vinden jullie TDG klinken??

En als laatste,    wat is de makkelijkste manier om remixen te uploaden??

tnx voor replys, tips & trucs

Re: Nieuwelig:P

Naam ligt niet goed in de mond :P
    Ik zou ze op myspace of youtube zetten
    En met midispelers heb ik niet zulke goede ervaringen, dus kan ik niet veel over zeggen

Comment

oke,   tnx voor de tip.    

Maar weet jij misschien iets eters??   wou iets met mn initialen doen nl :)

klopt het trouwens dat midipanel nog niet zo heel populair is??

Comment

He Thomas,

Zou in jouw geval voor de RMX gaan, puur voor mixen op je pc is deze het fijnste en heeft de meeste functies.
        Kijk ook eens naar software als BPM studio of Traktor. (weet niet of ze ook controllers ondersteunen maar dat kun je zelf uitzoeken)

Je artiestennaam dat moet je zelf maar bepalen, ik ben nu 'n dik jaar bezig en heb geen echte artiesten naam, maar noem mezelf gewoon "Dj Tim", en zo noemen de mensen die me kennen ook :wink:

Remixen uploaden doen veel mensen via youtube, sommigen maken dan ook 'n video van zichzelf, anderen hebben alleen maar wat tekst in 't filmpje staan.

Wil je niet zo in het openbaar komen, kijk dan eens naar speedyshare, rapidshare etc. (allemaal websites waar je voor 'n bepaalde tijd 'n aantal mb mag uploaden, voor niks)

Kijk wel uit met het uploaden van remixen, want je mag dit soort dingen eigenlijk niet ongeregistreerd openbaar maken. Niet dat je er grote problemen mee zal krijgen, maar gooi je mix niet overal op het web.

Succes!

Comment

Edit:

Midi paneel is niet erg populair, omdat de meeste (bekende) dj's nog mixen met cd's of platen.

En dat is ook 'n stuk lastiger dan op je pc naar de beats kijken en de boel gelijk zetten.
          Zolang mp3 nog niet volledig is ontwikkeld zal dit ook zo blijven.
          Persoonlijk knap ik ook af op 'n dj die live alleen maar 'n laptop heeft of een of ander i-pod systeem en je bij het woord cd aankijkt of ie water ziet branden.

Comment

he tnx voor je tips,    is altijd goed om beetje feedback te krijgen,   zeker als t tog over een redelijk bedrg gaat natuurlijk.

Ook bedakt vr je tip vn youtube.   Ik heb wel bij Buma Sturma rechten betaald dus ik mag in ieder geval wel gebruiken en publiceren:P

tnx

Comment

Jongens we hebben een legale onder ons :D
              Beter dan een Limewire DJ 8)
              Maar Dj Tommy!! Klinkt wel dhoop

Comment

haha, leuk gezegd :P

maar ik doe het omdat t in aanschaf goedkoper is.  Daarbij heb ik wel gehoord dat je midipanels die hetzelfde principe hebben als een gewone draaitafel.    Dat je dus ook zonder het nummer verloop te zien kan draaien. Op gehoor dus.   ik weet ook niet hoor, tis allemaal even orienteren.

kheb wel al met een maat in amersfoort gestaan,  met de MK1     twas n boerenfeestje dus dat lukte toen wel :P

Comment

Wil jij zeggen dat je dan geen legale cd's gebruikt? :wink:

Comment

Originally posted by MauriziQ";p=" View Post
                    Jongens we hebben een legale onder ons :D
                    Beter dan een Limewire DJ 8)
                    Maar DJ Tommy!! Klinkt wel dhoop
                    haha,   nou tis zo dat ik met ex dj van skihut in contact sta en mij erop wees dat je wel eens problemen kan krijgen:P

maar dj tommy is wel beetje standaard natuurlijk.

Comment

Welke Dj dan?

Of mag je dat niet zeggen? :P

Comment

Originally posted by djtimm";p=" View Post
                        Welke DJ dan?

Of mag je dat niet zeggen? :P

:)   nou,  ergens heb je wel gelijk.:P      maar hij is aan het proberen om internetradio op te starten. Moodsfm.nl

maar wat is het voordeel van RMX tegenover de mk2 of the steel??

zijn er misschien ook andere midipanels van andere merken die even goed of beter zijn??

Comment

@Thomas;  Even ter volledigheid hoor; je remixt tracks met acid; duidelijk. Technisch gezien maak je oiverigens "edits". Remixes zijn niet helemaal hetzelfde. Maar goed, als je dat doet, is het een relatief kleine stap om eigen tracks te gaan maken.

Wat ik me afvroeg; ten eerste hebben jullie het over Midi Controllers, als ik me niet vergis. Een Midi Panel is iets heel anders, namelijk ;) Aangezien ik echter de naam Hercules en RMX voorbij zag komen, zal het wel midi controller zijn.

We hebben het in dat geval over DJ-controllers! En wat dat met remixen en Acid te maken heeft ontgaat me een beetje namelijk. Dj-controllers zijn bedoeld om dj-programma's aan te sturen a la Traktor, Virtual DJ, etc.

Dus zoek je nou een midi controller voor een dj-programma, of een midi controller om je sequence-software aan te sturen? Dan zit je namelijk in een heel andere categorie.

Maar als je een dj-console zoekt, en wilt kiezen tussen die Hercules-dingen, zou ik voor de RMX gaan. Maar kijk ook eens naar controllers van Vetax, Reloop, Numark, etc.

Comment

he near earth object,

tnx voor je reactie,    

ik zal het even uitleggen. Ik remix nu met Acid maar wil graag met een midi controller gaan draaien( srry voor verkeerde woordkeuze :P)

Ik zoek dus het beste at ik kan krijgen voor rond de 400 euro.

Verder nog een vraagje. Jij had het over zelf nummers producen. Dit doe ik nu met Fruity loops 8, maar vind dit zelf iets te ämateuristisch"klinken.   Weet je daar een betere software voor?

Thnx voor je tips en ik hoor t wel.

Comment

Ik ben zelf ook naar een midi controler/console en mijn oog was ook op de Hercules RMX gevallen.
                              Op internet staat aardig wat over.. en wat ik zo heb gezien is iedereen die hem heeft er erg over te spreken, en komt het er ook een  beetje op neer dat je voor rond die prijs ongeveer het beste is wat je kan krijgen qua veelzijdigheid en hoe het allemaal aanvoeld.

misschien heb je dr nog wat aan :D

ik ga er zelf ook een bestellen alst geld binnen is!

lateR!

Comment

Working...
                              X