Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwelig:P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Nieuwelig:P

he,

oke tnxx,   Ik geloof dat de rmx ook de meest nieuwe is tog??

Heef tiemand nog betere alternatieven voor fruity loops?? of betere alternatieven dan de hercules?

Tnx a lot

Comment

de hercules console rmx en de steel zij de newste van hercules

hier staan een aantal andere tussen:

http://www.ableton.com/live   is een goed alternatief voor FL studio

Comment

he tnx man,

die abbletobn ziet dr idd wel strak uit.  Heb trialversie effe gedownload, effe uitproberen.

heb jij enig idee wat de verschillen of voordelen/nadelen zijn tussen de steel en rmx??    ik zie nl niet egt grote verschillen,

dank je greetz

Comment

Ok, duidelijk; als dj-midicontroller is er redelijk veel keus; RMX is een goeie, maar er zijn meer opties;

Numark Total Control
          Vestax VCI 100 (net boven je budget, denk ik) of VCM 100
          Behringer BCD 3000
          Numark Omni Control
          Reloop Digital Jockey.
          En zo zijn er nog wel een paar; allemaal redelijk goed, afhankelijk van wat je eisen zijn.

Verder kun je ook overwegen om een midi-controller te kopen die zowel voor dj-en als voor produceren te gebruiken is; ik heb al eens geweldige dj-optredens gezien met een lullig controllertje met pianotoetsjes en wat draaiknoppen. Het is maar net wat je wilt.

Wat je FL-vraag betreft;
          ik heb het al vaker gezegd, maar het is nog steeds zo; met wat juiste oefening en plug-ins/synths is FL een fantastisch programma. Ik heb tijdens het Amsterdam Dance Event een workshop van Secret Cinema bijgewoond; en die gast doet dus alles met FruityLoops! En die man reken ik tot een van mijn favoriete producers!

Kortom; het kost tijd en moeite om je sound goed te krijgen; dat ligt niet zo zeer aan FL, maar aan je eigen kennis, denk ik. EQ, filters, Reverb, etc doen wonderen wanneer je ze goed gebruikt! Ter indicatie; ik doe het zelf al jaren, maar leer nog dagelijks betere technieken!

Als je dan toch een ander sequencer-programma wilt kopen, kom je al snel bij merken als Cubase, Logic, etc. uit.

Maar ik sluit me in dit geval bij de vorige post aan; Ableton is zeer multifunctioneel. Sterker nog; Ableton is geschikt voor zowel produceren en live-sets als digitaal dj-en, en biedt een zeer volledig pakket.
          Daarnaast is het compatible met vrijwel alle controllers, erg makkelijk aan te passen aan je wensen, en overzichtelijk genoeg om in ieder geval de basis snel onder de knie te krijgen.

Verder kan ik alleen maar zeggen; goeie sound kost tijd, oefening en kennis. Dat doe je niet binnen een jaartje ;)

Succes ermee. Ben benieuwd naar je keuze.

Comment

ik kan je helaas niet vertellen wat het verschil is tussen de steel en de rmx.. op youtube staan een heleboel resensies over de rmx en ik neem aan ook over de steel dan :P wat ik gelezen heb is de rmx een betere versie van de steel in ieder geval, en voor die €50,- zou ik zelf denk ik dan gaan voor de rmx. Ik ga in ieder geval de RMX bestellen volgende week :D

succes nog met je zoektoch!

Comment

Originally posted by DerekHimself";p=" View Post
              ik kan je helaas niet vertellen wat het verschil is tussen de steel en de rmx.. op youtube staan een heleboel resensies over de rmx en ik neem aan ook over de steel dan :P wat ik gelezen heb is de rmx een betere versie van de steel in ieder geval, en voor die €50,- zou ik zelf denk ik dan gaan voor de rmx. Ik ga in ieder geval de RMX bestellen volgende week :D

succes nog met je zoektoch!

he ik heb het verschil gevonden :)

De Steel is zonder interne geluidskaart.  Dus ja dan ga ik zowiezo voor de rmx

bedankt

Comment

@ Near Earth Object,

Tnx vopor je utigebreide reactie,

Ik zal alles eens op een rijtje zetten en uittesten/bekijken.

Ik laat je de keuze nog wel weten,

Thanks a lot

Comment

Working...
                X