Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe werkt die cue button?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe werkt die cue button?

Hallo,

Ik heb VDJ geinstalleerd en werk icm een bcd3000. Werkt lekker, als ik op mijn pc aan het opnemen ben hoor ik wel gekraak, en dat moet ik niet hebben! maar goed, het is ook alleen maar om ff te oefenen en kijken of het dj-en bevalt.

Nu heb ik een andere versie van VDJ op mijn laptop staan. Nu reageert de CUE heel anders dan bij de vorige versie! Ik was gewend dat na het instellen van mijn cuepoint, ik een soort preview kon krijgen als ik de CUE button in hield. Dit is lekker om te beatmatchen, en om effecten mee te doen. Echter bij de andere versie van VDJ begint hij meteen met spelen als ik op CUE druk!

Dus mijn vraag. Hoe werkt de CUE button over het algemeen? Ik wil er zo aan wennen zodat ik straks de overstap op CDJ makkelijk kan maken. Een maatje van me heeft CDJ's en als het uitkomt moet ik daar dus ook mee kunnen draaien.

Alvast bedankt voor de reacties :)

Re: Hoe werkt die cue button?

Dat werken van de CUE button verschilt, net als bij je Virtual DJ, per cd speler.
    De een die speelt inderdaad af als je 'm ingedrukt houdt tot je 'm loslaat, de ander begint gewoon te spelen en 'n derde die doet helemaal niks met dat ding, behalve teruggaan naar z'n cue punt.

Comment

Ok, das duidelijk :) Bedankt voor je reactie

Comment

Op youtube staan er ook veel filmpjes waarin ze zulke dingen laten zien op de verschillende cdjs. Dus misschien dat ze toevallig de cue functie uitleggen van de cdj die je op het oog heb  :wink:

Comment

Had laatst nog een gozer op Joupijp tegen gekomen die alles tot de kleinste details uitlegde over wat pioneer mixertjes, msichien ook wel over de cd spelers ervan maarja.
          Bij mn faforieten staat ie niet meer dus ik kan je neit helpen srry

Comment

Op de cdj werkt het net zo dat het ingedrukt houden van cue het nummer laat spelen. Bij het loslaten van de cue knop stopt het nummer.

Ik gebruik dit ook veel om alvast door je hooftelefoon hem er een paar keer in te gooien enz. Ik vind zelf de cue button ook net wat lekkerder klikken dan de play button (zal wel persoonlijk zijn :p) Dus ik gooi het nummer er meestal met de cue button in, deze houd ik vast en dan klik ik met me andere vinger de play/pause knop in. Dan speelt hij wel door als je vervolgens de cue loslaat.

Hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Comment

* Doet -ie bij de CDJ1000 MKII dus mooi NIET

Comment

Dacht dat ik cdj 800 erbij getikt had maar blijkbaar niet. Heb zelf namelijk nie zo veel ervaring met de cdj 1000 dus zou goed kunnen.

Sorry voorde verwarring dan ;)

Toch dacht ik toen ik een tijd geleden in een club stond dat het werkte. Maar ik kan het ook fout hebben is wel weer een tijdje geleden.

Comment

Ja het kan volgens mij ook weer verschillen per type, maar had 'n tijdje geleden 2 cdj1000's MKII en die kenden dat geintje dus niet;)

Comment

Zou wel kunnen ja want de spelers waar ik op speeld waren MKIII's volgens mij.

Comment

Idd

Comment

Originally posted by jobbieboy";p=" View Post
                        Op de cdj werkt het net zo dat het ingedrukt houden van cue het nummer laat spelen. Bij het loslaten van de cue knop stopt het nummer.

Ik gebruik dit ook veel om alvast door je hooftelefoon hem er een paar keer in te gooien enz. Ik vind zelf de cue button ook net wat lekkerder klikken dan de play button (zal wel persoonlijk zijn :p) Dus ik gooi het nummer er meestal met de cue button in, deze houd ik vast en dan klik ik met me andere vinger de play/pause knop in. Dan speelt hij wel door als je vervolgens de cue loslaat.

Hoop dat je hier wat aan hebt ;)
                        :D hier heb ik inderdaad ook al mee zitten spelen op mijn BCD3000, maar daar trapt ie ook nier in. Paar keer tappen met de CUE en dan hopen dat je met play vervolgens goed zit :)

Comment

Eigenlijk maakt het helemaal geen reet uit of je op play of cue moet drukken, als je 't goed doet springt -ie toch altijd weer terug naar z'n cue point.

Om voor te beluisteren doe ik dat nooit, maar soms wil je bepaalde stukjes tekst of muziek door je live set heen doen en dan is het wel fijn.

Comment

ik vind het fijn omdat ik zo de beat preciezer kan krijgen. alke keer als ik druk hoor ik 1 beat. dan tik ik mee op het ritme en houd ik hem in als ie gelijk is om te kijken of ze dezelfde  bpm hebben. Als hij meteen gaat spelen is het min og meer een gok of de 1e beat precies op elkaar ligt

Comment

Min of meer een gok klopt niet helemaal ;) Eerst cue je hem goed, zodat hij begint bij de eerste beat. Als je dan gewoon op het goede moment op de cue of play button klikt moet hij gelijk lopen.

Oftwel als je cue point goed staat is het alles behalve een gok ;).

Comment

Working...
                              X