Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips nodig voor het mixen*

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips nodig voor het mixen*

bestte mede forumleden ^^,

Heb nu al een maandje mijn mix set en zit zowat iedere dag een uurtje te mixen, nou gisteren toen ik eens wat beter wou gaan mixen of eerder op een hoger niveautje ondervond ik al snel dat het niet zo simpel was, ik koos zorgvuldig mijn liedjes uit en dacht eerst na welke ervan goed samen klonken, toen zocht ik in het ene liedje een punt waar ik het andere liedje zou kunnen laatten invallen. Ik begon dus en klonk best wel lekker maar ik blijf met een probleem mijn beats slagen door elkaar en de ene song komt er harder uit dan de anderen, nadat ik wat met volume heb zitten prutsen werd dit al vele beter maar nog steeds vond ik het niet geslaagt, nou heeft er iemand goede handige tips om liedje te laatten overlopen? Want by mij klinkt het nog steeds verschrikkelijk aan de oren =/.

Groetjes CroccOoo

Re: Tips nodig voor het mixen*

DJ Tutor aka Johnathan Lewis makes tutorial videos on how to become a DJ, how to mix and on general Dj and business related questions.

ellaskins noemt die gast zich, lecht werkelijk alles uit wat je maar wilt weten + meer
    vind het zelf erg duidelijk gedaan allemaal. Echt een aanrader!

succes ermee!

Comment

Originally posted by CroccOoo";p="

Heb nu al een maandje mijn mix set en zit zowat iedere dag een uurtje te mixen, nou gisteren toen ik eens wat beter wou gaan mixen of eerder op een hoger niveautje ondervond ik al snel dat het niet zo simpel was, ik koos zorgvuldig mijn liedjes uit en dacht eerst na welke ervan goed samen klonken, toen zocht ik in het ene liedje een punt waar ik het andere liedje zou kunnen laatten invallen. Ik begon dus en klonk best wel lekker maar ik blijf met een probleem mijn beats slagen door elkaar en de ene song komt er harder uit dan de anderen, nadat ik wat met volume heb zitten prutsen werd dit al vele beter maar nog steeds vond ik het niet geslaagt, nou heeft er iemand goede handige tips om liedje te laatten overlopen? Want by mij klinkt het nog steeds verschrikkelijk aan de oren =/.

Groetjes CroccOoo
      Oordoppen?

Ff serieus, check die site idd ff, erg handig.

Comment

Originally posted by CroccOoo";p="

Groetjes CroccOoo
        Oordoppen?

Ff serieus, check die site idd ff, erg handig.

Comment

of je kan een paar lessen gaan volgen.
          geloof dat er wel aardig wat mensen zijn die dat aanbieden op internet. maar heb daar geen ervaring mee en geloof dat ze er ook echt achterlijk veel geld voor vragen.
          ken je niemand die deejay-d? of vraag een keer iemand of je mee mag kijken als hij/zij z'n kunsten laat zien!

of lukt het ondertussen al? ;)

succes ermee!

Comment

Even ter informatie; die opmerking over van de ene op de andere dag besluiten om eens een niveautje hoger te gaan mixen vind ik wel een beetje lachwekkend. Dát is nou juist de hele essentie van dj-en; leren hoe het werkt, en stapsgewijs beter en subtieler worden. Dat gebeurt niet door te zeggen; "nou, laat ik vandaag maar eens wat beter gaan mixen"....

Vaardigheden leren kost TIJD! En dan heb je het over jaren, niet dagen! Men kan je zoveel dingen hierover uitleggen als je wilt, dat wil echter niet zeggen dat je daar altijd wat van leert. Door gewoon veel te oefenen kom je er vanzelf achter wat het best werkt, hoe je mixen beter klinken, en welke tracks goed bij elkaar passen.

Kortom; OEFENEN! En niet ervan uitgaan dat het opvragen van wat tips je meteen een betere dj maakt, want dat is gewoon niet zo, ongeacht wat men je wijs wil maken. (dj-lessen vind ik overigens de beste practical joke van de laatste jaren; dit zou namelijk betekenen dat elke idioot het zomaar even leert, en dat is dus niet het geval; als je er geen aanleg en doorzettingsvermogen voor hebt kom je er niet. Iemand met gebrek aan ruimtelijk inzicht zal ook nooit een goeie architect worden, zal ik maar zeggen)
            Dat meekijken met een dj daarentegen is een erg goeie oefening; dat is namelijk erg handig als richtlijn, om te zien of je enigszins op de goede weg bent.

Hoe dan ook blijft het een creatief proces, en niet iets wat je uit een boekje kunt leren. Theorie misschien, maar er gaat niets boven praktijkervaring en oefening!

Comment

En ik sluit me hier bij aan!

Heb de website van Dj Tutor eens bekeken, en hij maakt handige filmpjes......

MAAR:

De manier waarop ik mix krijg ik nergens gevonden! Het is een gevoel wat je in je hebt samen met een stukje muzikaliteit, en dat leer je niet in theorie..... (helaas:wink:)

Comment

Working...
              X