Announcement

Collapse
No announcement yet.

kopen van midi keyboard

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kopen van midi keyboard

hallo mensen ben van plan om een midikeyboard te kopen de Roland S-10 Digital Sampling Keyboard / Midi Keyboard heb er een op marktplaats zien staan maar nou is de vraag aan jullie of dat een goeie is om met flstudio te gebruiken

zo niet welke raden jullie me dan aan mijn budget is niet zo hoog ongeveer 100   student he

groeten bas

Re: kopen van midi keyboard

Hey Bas,

Het ligt er een beetje aan waarvoor je dat midi-keyboard wilt gaan gebruiken. De S-20 die je noemt is eigenlijk niet meer dan een samplertje met toetsen, om het even simpel te zeggen.
    Wil je een synthesizer, of een midi-controller?
    Als je een synthesizer wilt zou ik voor iets anders gaan; software synths zijn wel voor dergelijke bedragen te krijgen (bijv. sommige Rob Papen modellen).
    Maar gemakshalve ga ik er vanuit dat je een midi-controller wilt om FL of een ander programma aan te sturen, zou ik iets heel anders kopen; wat denk je nodig te hebben? "piano"-toetsenbord? draaiknoppen? drukgevoelige pads? faders?

Redelijk goedkope midi-controllers zoals bijv. Behringer (BCF en BCR-serie bijvoorbeeld) zijn erg veel te krijgen voor een redelijke prijs. Of zoek je een meer "standaard" model, kijk dan eens naar dingen als een EMU x-board, of Behringer UMX-49.

Voor de iets duurdere modellen zul je misschien iets meer dan 100 euro over moeten hebben, maar dat merk je zeker in kwaiteit en en mogelijkheden.  Kijk bijvoorbeeld eens naar de Axiom-serie van M-audio; dat zijn zeer multifunctionele controllers.

Ik noem nu wel de wat "gewonere" controllers, ook gezien je budget. Als je over een tijdje wat meer eisen gaat stellen kun je altijd nog een betere of specifiekere controller kopen.  

Als je even toelicht wat je precies zoekt kan ik je misschien verder helpen ;)

succes.

Comment

Working...
    X