Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ander beter mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ander beter mengpaneel

Hallo ik ben 14 jaar en heb sinds 3 jaar een mengpaneel ik begon met een 3 kanaals mengpaneel en inmiddels heb ik een 6 kanaals mengpaneel (JB Systems Me2). Na een tijdje heb je het wel gehad met een mengpaneel en wil je wat meer gaan mixen met een beetje meer mogelijkheden. Mijn budget is niet groot gezien mijn leeftijd. Budget zal op zown 150/200 euro liggen.

Ook wil ik graag de muziek opnemen met welk apparaat kan ik dit het beste doen ?
    Ik draai met cd’s en ipod.

Re: Ander beter mengpaneel

Hoezo heb je het gehad met een mengpaneel??
    Je wilt toch mixen? Dan heb je een mengpaneel nodig! Of dat nou een gewone is, of een virtueel mengpaneel...
    Als je meer mogelijkheden wilt, bedoel je effecten, neem ik aan??
    Voor je huidige budget kun je dat in de vorm van een ander mengpaneel wel vergeten, ben ik bang.

Andere optie is gebruik van software. Een laptop of PC is ideaal voor opname. probeer bijvoorbeeld eens het gratis programma Audacity om je geluid op te nemen en te bewerken. (kabeltje van mengpaneel naar de audio-ingang van je computer is al voldoende)
    Anders kom je al gauw terecht bij externe opname-apparatuur zoals harddisk-recorders of bijv. een minidisc-recorder. Ik zou echter voor de software optie gaan.

De rest zul je iets meer moeten toelichten, dan kan ik je verder helpen ;)

Comment

Bedankt voor de snelle reactie. Dit mengpaneel kost 100 euro en ik dacht misschien raden jullie mij iets beters aan vor een iets duurder bedrag waar ik wel wat meer  mee kan dan alleen muziek laten overlopen etc.

Het opnemen doe ik ook via de PC denk ik.

Comment

Knip

Comment

Zo na een tijdje niet meer bezig geweest ga ik Vrijdag weer even mixen. Ik ben tot besluit gekomen dat ik voorlopig geen nieuw appratuur aanschaf dit ivm met geld. Ik wil me nu eerst meer concentreren op mixjes te maken met mengpaneel. Ik wil het natuurlijk wel graag opnemen om het andere mensen te laten horen maar ik ben er niet over ui t hoe ik dat ga doen. Ik  zou het op kunnen nemen met een videocamera maar dan is de kwaliteit niet optimaal. Jullie ideeen hoe ik het kan opnemen ? En via de pc gaat niet toch als ik het met mijn mengpaneel mix en niet met software op de pc. Binnenkort wil ik ook beginnen met Cubase om eens een begin te maken van een eigen nummer.

Comment

Opnemen met een pc kan heel makkelijk. Je stuurt alles wat je mixt uit via je master/booth output. Deze sluit je aan op de line-in van je pc. Programma als Audacity gebruiken om op te nemen en klaar!

Medium (platen/CD/etc.) > Mixer > (meestal) RCA-mini Jack > line-in pc > opnemen met een programma.

Overigens zolang je niks "mist" kwa mogelijkheden of kwaliteit van je apparatuur, zou ik niet upgraden. DJ'en als hobby is al duur genoeg over het algemeen.

Comment

Working...
            X