Announcement

Collapse
No announcement yet.

een PC Dj wil beginnen met producen en analoog mixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• een PC Dj wil beginnen met producen en analoog mixen

Hallo allemaal!!
    ik ben Sibo en ik ven 14 jaar. ik draai al een tijdje zeer amateuristisch op computer zonder iets zoals hercules en dergerlijke.
    nu wou ik ofwel analoog (met CD's) ofwel een digitaal paneel aanschaffen. Dat ik met CD's ga werken staat vast nu is het alleen nog welk mengpaneel en welke CD-spelers.
    ik had dit in mijn hoofd:
    2X numark Axis 9 cr
    en een numark 5000FX
    zo zou het er uitzien:http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

is dit iets waar je wat mee kan? ik sta ook nog open voor andere merken e.d.
    als er tips zijn van dit beter niet of juist wel, laat maar horen!!

dit nog bijna vergeten. tot nu toe ben ik alleen nog maar bezig geweest met mixen. nu zou ik ook graag wat liedjes volledig zelf willen produceren. ik veronderstel dat dit alleen maar mogenlijk is met software voor op de computer. hier heb ik eigenlijk nog helemaal geen idee van welke software enzo, omdat ik hier nog nooit mee bezig geweest ben. welke zijn goede software? ik heb wel wat tijd om te leren werken hiemee.
    dus tips i.v.m. produce software zijn ook altijd welkom!

alvast bedankt!

grtz. Sibo

ps: een goede dj naam heb ik ook nog niet dus zo voorstellen zijn ook welkom  :wink:

Re: een PC Dj wil beginnen met producen en analoog mixen

Hey Sibo,

Om je alvast gedeeltelijk op weg te helpen; is op zich een goed setje dat je hebt uitgezocht. Persoonlijk zou ik echter voor een ander mengpaneel gaan. Die Numark is erg leuk hoor, maar relatief duur. Die extra centen kun je in eerste instantie wellicht beter in cd-spelers steken. Maar da's een keuze;
    Persoonlijk heb ik het niet zo op Numark mixers; deze vertonen bij mij altijd erg snel gebreken.
    Kijk ook eens naar merken als Vestax, Reloop, Denon of Stanton.

iets als onderstaand setje is misschien ook interessant.
    Reloop DJ set kopen? Groot assortiment, snel leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Als je zelf wilt gaan produceren kun je het best een redelijk gangbaar programma nemen om te beginnen; daarover is altijd veel te vinden op internet, waardoor je makkelijker vragen kunt stellen.

Meest gangbare producer-programma's zijn
    Cubase
    Ableton Live
    Fruityloops
    Reason

Kijk even rond op het web om een indruk van die programma's te krijgen, zou ik zeggen; youtube enzo.
    Dan weet je een beetje wat je kunt verwachten en van daaruit kun jee dan een keus maken en aan de slag gaan.
    Verkijk je overigens niet op de tijd die het kost om iets fatsoenlijks te leren maken; zoals al heel vaak gezegd op dit forum; dat kost geen dagen maar jaren! Neemt niet weg dat het erg tof is om te doen ;)

Hoe dan ook; succes ermee en veel plezier!

Comment

hartelijk bedankt voor alle info!
      ik heb met wat rondkijken op het forum gezien dat de meeste van jullie niet zo'n numark fanaten waren. :P
      ik dacht dat dit wel een goed setje was omdat er iets meer mogenlijkheden opzaten dan die die jij me voorstelde. zoals bijvoorbeeld de toonhoogte van de stem veranderen zonder de snelheid te wijzigen. en die filmpjes die er bij stonden leken me ook wel oké. maarja die filmpjes zijn gemaakt met de bedoeling te verkopen dan zijn ze zoiezo gemaakt of het een zeer goede mixer en cd speler is.

nu had ik nog 1 vraag die kan mss wel belachelijk overkomen maar ik heb nog nooit bij iets analoog gewerkt:
      wat is precies een Phono? want er stond bij inputs 3x Phono. een vriend van me-die weliswaar ook digitaal werkt- kon me er ook geen antwoord op geven.

grtz. sibo

Comment

Phono sluit je je platenspeler op aan ;)

Verder zou ik zeker voor die reloop gaan. Is gewoon beter. Die microfoon optie heb je als dj toch niet echt nodig maar sterker nog de reloop heeft mid,high en low eq voor de microfoon. Met die mixer is het dus ook mogelijk.

Comment

heel erg bedankt voor de info!!
          ik denk dat ik dus voor die reloop ga gaan.
          ik ga nog even me informeren in een winkel in de buurt.
          en ik hoorde gisteren avond dat myn papa (die verlichting verkoopt en gaat plaatsen) moest gaan plaatsen in een bedrijf waar ze professionele mixers maken. dus hij ging nog even informeren of we er daar geen goedkope mixer zouden kunnen vast krijgen (eentje die is afgedankt of waar een klein foutje in zit ofzo). dan kan ik verder tot ik genoeg heb gespaard.

bedankt allemaal!
          grtz. Sibo

Comment

Om nog even een aanvulling te geven op die phono-vraag;
            Phono is inderdaad voor platenspelers bedoeld; een platenspeler genereert namelijk een ander soort signaal dan bijvoorbeeld een CD-speler. Platenspelers geven een signaal met een veel lagere sterkte, en dit moet in een mengpaneel worden "versterkt" om op hetzelfde niveau als de andere apparaten te komen. Als je dus platenspelers aansluit, moet je het schakelaartje boven het kanaal op "phono" zetten. Voor CD-spelers gebruik je de "line" functie.

Ik heb zelf ook een RMX-40 met DSP-effecten van Reloop, en je kunt alles erg makkelijk instellen. Op die DSP-versie zit overigens ook zo'n effect waarover je het had, evenals een paar andere standaard effecten. De effecten zijn niet zo perfect als die op bijvooorbeeld een Pioneer, maar toch erg goed, zeker voor thuisgebruik. Verder komt de layout van de mixer in grote lijnen  overeen met een gemiddelde Pioneer-mixer. Dit is handig, want als je het daarop leert, is het erg makkelijk om later in een club te draaien, aangezien daar meestal Pioneer-spul zal staan, en je dus niet eerst hoeft te zoeken waar alle juiste knoppen zitten!

Zelf ben ik er erg tevreden over; zeer strakke mixer, die erg goed tegen een stootje kan, en alle mogelijkheden heeft die je maar wilt. Zelf gebruik ik 'm zowel analoog als digitaal; oftewel; platenspelers, CD-spelers, én laptop met bijv. Traktor en Ableton Live, waardoor je zelfgemaakte tracks "live" in je dj-set kunt spelen.
            Helemaal met laptop mixen kan ook; je gebruikt dan een geluidskaart met 2 of 4 aparte uitgangen, en elk van die uitgangen verbind je met de "line"-verbindingen van je mixer, waardoor je dus op elk kanaal een ander signaal kunt invoeren, terwijl je je mixer net als bij CD- en platenspelers gebruikt.

Datzelfde kan eventueel trouwens ook met die Numark hoor, of met een soortgelijke mixer. Wat extra info vragen kan nooit kwaad ;)

Comment

oké heel erg bedankt!!!
              ik had nog 1 vraag i.v.m die reloop mixer.
              ik zag er 2 verschillende staan met identiek dezelfde foto's maar eentje is 20 euro duurder dan de andere.
              het lijkt me dat de ene 2 extra kanalen heeft doordat je er nog een pc kan aanhangen. klopt dit? zoja is het wel handiger voor je samples lijkt me.
              hier komen de links:
              de gewone:
              Reloop RMX-40 Blackfire kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

die 20 euro duurdere:
              Reloop RMX-40 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

grtz. Sibo

Comment

Re: een PC DJ wil beginnen met producen en analoog mixen

niemand die deze vraag kan beantwoorden?

grtz. sibo

Comment

Met even snel kijken zie ik als enig verschil dat de ene een usb input heeft en de andere niet. En er zit een demo bij van bpm studio. Zelf zou ik dit niet gebruiken dus ook niet kopen. Aan de andere kant wat is nou 20 euro.

Voor de rest hebben ze evenveel kanalen.

Of de usb overigens allebei inputs zijn weet ik niet. Het zou ook kunnen dat het outputs zijn om je mix digitaal op te nemen.

Comment

zijn outputs, i.d.d.

Comment

heb de RMX-40 dsp ook! er tevreden mee:D

ik heb trouwens op andere forums gelezen dat je nouwelijks wat had aan de functie om je mixer via usb aan een computer aan te sluiten

Comment

owkay hartelijk bedankt allemaal!!!

grtz. sibo

Comment

Heb je ook niet. Waarom niet gewoon lekker ouderwets met tulp naar minijack. Doe het zo altijd met me djm400 en de kwaliteit is prima :)

Comment

Working...
                          X