Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vragen over een beginners set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen over een beginners set

Na lang overewegen toch maar besloten om wat meer met muziek te gaan doen.  Heb op bax-shop een aantal sets bekeken. mijn oog is op 2~3 sets gevallen.

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Een zeer leuke startersset voor een instapprijsje. Hiermee kan de beginnende DJ voorlopig uit de voeten en dankzij de meegeleverde flightcase kan deze set ook makkelijk worden meegenomen naar feestjes.

zitten er erg veel verschillen tussen deze 3 sets en welke is aan te raden. Qua merken is het volgens mij wel ok

Mijn idee was om de lijn uit mbv een RCA -> jack kabel op mijn computer aan te sluiten om daar eventueel de mix op te nemen ( suggesties voor een goed programma wat dit kan zijn welkom ) hierna via de pc naar een 5.1 boxen set. is dit laatste mogelijk of niet. Verder heb ik ook nog gelezen dat geluid via de onboard chip van een pc bagger is. Kan iemand mij een goede geluidskaart aanraden met minimaal 1 line-in en 3 line-out ( max 80 euro )

Re: Vragen over eem beginners set

Zou voor de JB Systems set gaan en er dan een mooie hoofdtelefoon erbij kopen. Die Numark-set is ook wel redelijk, maar zou niet mijn voorkeur hebben (werkt minder prettig).

Je kunt je pc inderdaad gewoon via de monitor (of master) uitgang aansluiten.
    Opnemen kan vervolgens met een programma als Audacity.

M-Audio maakt aardige geluidskaartjes voor de pc. Waarom 3x line-out?

Succes in ieder geval!

Comment

Originally posted by Ra_ver";p=" View Post
      Zou voor de JB Systems set gaan en er dan een mooie hoofdtelefoon erbij kopen. Die Numark-set is ook wel redelijk, maar zou niet mijn voorkeur hebben (werkt minder prettig).

Je kunt je pc inderdaad gewoon via de monitor (of master) uitgang aansluiten.
      Opnemen kan vervolgens met een programma als Audacity.

M-Audio maakt aardige geluidskaartjes voor de pc. Waarom 3x line-out?

Succes in ieder geval!
      het zou een 5.1 audio set moeten worden, dus dan heb je toch 3x line-out nodig. Welke van de twee JB sets is beter.
      Ik ben trouwens een paar dingen vergeten te vermelden

-Ik zou graag house/techno/trance/house willen gaan draaien.
      -dit is mischien een beetje een rare, als iemand een andere set kan aanraden mag die qua afmeting niet te diep zijn ( liever niet meer dan 30~40 cm)
      -als iemand een andere set kan aanraden mag die set niet meer dan 600~700 euro kosten
      -onthoudt ook dat het een set moet zijn gewoon voor een bedroom dj, ik ben nog niet van plan in clubs te gaan draaien ( ben pas 16 namelijk  :lol: )

Comment

Oh sorry, ik bedoelde de eerste set (http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html). Prima setje opzich.

De Audiophile kaarten van M-Audio voldoen denk ik wel aan jouw eisen.

Ik zou die flightcase gewoon achterwege laten en dat geld investeren in een goede hoofdtelefoon.

Comment

ik ga denk ik toch maar zelf een set samenstellen.

2x JB mcd-200
          1x numark M4 mixer OF een behringer vmx 200
          1x sennheiser HD-205 OF HD-201
          1x flightcase.

de reden waarom ik een flightcase wil is dat er beperkte ruimte beschikbaar is, ik wil dus mijn set makkelijk kunnen opbergen, en zo tevoorschijn kunnen halen.
          De flightcase is oo kerg handig omdat het op een keyboard stand komt te staan.

bij de 2 OF/OF gevallen van mijn lijstje, welke kunnen jullie daarbij aan raden

totaal 689 euro bij bax-shop.

Zou een creative xtreme audio ook goed zijn.
          remember it's just for a bedroom dj  :lol:  :wink:

Comment

Ik ken die Numark mixer niet, maar ik raad je de behringer af (kwaliteit is niet zo best bij deze reeks mixers).

De 2 hoofdtelefoons heb ik nog nooit gebruikt, maar mij lijken die 2 draden die van de 201 afkomen vervelend werken t.o.v. de 205.
            Gewoon een keer testen in de winkel of bij iemand thuis die deze hoofdtelefoon heeft!

De Creative kaarten zijn aardig. Had vroeger de Audigy2 met de Inspire 5700 digital.
            Tegenwoordig zou ik echter geen Creative kiezen. Emu en M-Audio maken naar mijn mening betere kaarten/drivers.

Comment

kun je dan nog een andere mixer aanraden voor ongeveer 70~130 euro. ik zat zelf dan nog aan een reloop rmx 20 te denken, meer kanalen heb ik niet nodig

Comment

is een prima mixertje hoor; maar je hebt nooit genoeg kanalen ;)
                Persoonlijk zou ik je toch minstens 3 kanalen aanraden, ook als beginner. Al is het alleen maar als "back-up".

Comment

Re: Vragen over een beginners set

ben toch nog wat gaan rondkijken, en het digitale vinyl gedoe spreekt me ook wel aan. zucht zoveel keuzes.

als ik voor DVS zou gaan zou het worden

2x Reloop RP 2000 OF Stanton t.60
                  1x Numark M4 of reloop access 3
                  1x Torq set

Comment

Working...
                  X