Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dood punt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dood punt

hallo allemaal.

ik draai nu een tijdje (hard)trance, maar ik zit een beetje op een dood punt. het enige wat ik nu kan is beatmatchen en tracks in elkaar over laten lopen. mijn gear is 2x CDJ-400 en een DJM-400. het enige wat ik doe is eigenlijk alle nummer aan elkaar plakken op dezelfde BPM. ik zou ook niet weten hoe ik in een set van bijv 138 BPM naar 128 BPM zou kunnen. kortom, ik zit een beetje op een dood punt. er moet nog meer zijn dan alleen maar nummers aan elkaar plakken.

grtz Chronic

Re: Dood punt

Ten eerste moet je nooit van een hoog naar laag BPM gaan in een set. Je moet een set namelijk altijd OPbouwen, dus van 128 naar 138 BPM kan wel.

Dat doe je simpelweg gewoon tijdens het draaien. Tijdens een break zet je je pitch gewoon een (klein) stukkie hoger. Niet te veel natuurlijk, want dat zou erg opvallen.

Verder kan je naar andere dj's kijken/luisteren die ook (hard)trance draaien wat hun zo allemaal doen tijdens een set.
    Watch & learn!!!

Of probeer zelf dingen uit. Experimenteer. Het belangrijkste (beatmatchen) ken je al, dus nu wordt het oefenen en uitproberen.

Succes!

Comment

Working...
    X