Announcement

Collapse
No announcement yet.

Over stem in een song

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Over stem in een song

zoals de meeste geremixste liedjes hoor je een stem en dandoor de stem komt een vette beat
    maar hoe krijg ik van een bestaant liedje de beat eraf?
    dus uit een bestaant liedje met gezang en een beat op de achtergrond
    hoe krijg ik dan die achtergrond weg en dat je alleen het gezang kan horen?
    zijn daar programma's voor ofzo???

alvast thx
    ,Remy

Re: Over stem in een song

meestal zit de zang enzo op mid niveau bij muziek. de beat meestal op high en low.
    als je die uitzet houd je al veel meer zang over dan beat. Maar om de beat helemaal
    weg te krijgen??? ik zou niet weten hoe dat moet.
    misschien kan je alleen dee vocals kopen ofzo.. kan bij redelijk wat nummers meestal wel

success!

Comment

Bij draaien werkt het vaak voldoende om  de mid beetje weg te draaien, bass wat verder open  en niet te hard zetten.

Voor het echte werk zul je toch vocals moeten kopen. Soms worden ze als apart kanaal opgenomen en er zijn dan ook programma's om hem uit een nummer te filteren maar dat werkt echt 99% van de tijd niet.

Kijk gewoon op online winkels zoals beatport. Die zullen ze vast wel hebben.

Sommige singles bevatten ook vocals. Vaak noemen ze dat DJ Tool. Zo heb ik deze "Dj Tool" van Don Diablo - Blow up your speakers (blijft heerlijke vocal om erin te gooien :) ) En op de single stuk van The partysquad staat hij ook.

succes ;)

Comment

Indd,, voor een goeie mashup heb je dus 2 dingen nodig:

* Acapella versie
        * Instrumentale versie

Comment

Tip: voor vocals is het misschien ook leuk om stukjes uit films / series te halen, om die er is doorheen te mixen )
          hier een linkje:

Comment

Dat vind ik zo kinderachtig.... :lol:

Comment

Ja ben ik met je eens,, maar je hebt uitzonderingen!
              Zelf heb ik laatst een Rocky versie gere-remixt ;)

Comment

Ja je kunt ook wel vette dingen doen met bestaande bekende jingles, maar dat is voor mij beperkt en daar vallen niet al die uitspraken uit films etc onder.

Wat ik de laatste tijd best veel doe: Het bekende stukje van Run DMC (One Two Three in the place...)

En dan Get Ready For This van Two Unlimited

Voorbeeldje

Pakt altijd lekker!

Of de bekende Rocky remix van Samir's theme en op het moment dat Let's Get Ready to rumble, dan Get Ready for This erin gooien.

Comment

Misschien is het ook een idee om de acapella te zoeken van het nummer: http://www.acapellas4u.co.uk heeft heel er heel veel en van goede kwaliteit

Comment

Working...
                  X