Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer VMX 200 Versus Macbook

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer VMX 200 Versus Macbook

Ik wou mij een Behringer VMX 200 kopen om zo wat dnb mixjes en dubstep mixjes te maken op mijn kot in brussel. Is het mogelijk om deze 2 Kanaals mixer aan te sluiten op mijn nieuwe Macbook? Zoja.. gebruik ik best Virtual Dj of een ander programma? Het is louter om gewoon setjes te maken voormezelf als bezigheid.. Later zou ik dan overschakelen op vynil.

Lenoir

Re: Behringer VMX 200 Versus Macbook

het gaat dus over deze

Comment

Kan wel, als je voldoende audio in- en uitgangen hebt op je Macbook. Maar die heb je waarschijnlijk niet. (althans niet genoeg)

Wat je nodig hebt is het volgende; 2 afzonderlijke stereo audio-uitgangen, en de mogelijkheid om de kanalen van je dj-software naar elk van die audio-uitgangen te sturen.
      Vervolgens verbind je de kabel van uitgang 1 op je computer met audio-ingang 1 van je mixer. Datzelfde doe je voor kanaal 2. Virtual dj is misschien een optie, of anders bijvoorbeeld Traktor.

Mocht je nou die mixjes ook willen opnemen via je computer, dan verbind je de master-uitgang van je mixer met een audio-ingang van je Macbook, zodat je het inkomende geluid kunt opnemen.

Maar waarschijnlijk ga je toch een extra audio-interface nodig hebben, oftewel een externe geluidskaart waarop je alle benodigde in- en uitgangen kunt aansluiten. Deze werken meestal via USB of Firewire.

Dit alles geldt trouwens alleen wanneer je gebruik wilt maken van je Behringer mixer. Om alleen met software te mixen heb je dat ding namelijk eigenlijk niet nodig. Alleen je Macbook en wat software zijn in principe genoeg. Eventueel met een extra controller. (met of zonder geluidskaaart)

Succes

Comment

ik zou dan eigenlijk beter iets kopen zoals een
        Behringer B-Control Deejay BCD3000
        of een  Hercules DJ Console MKII ?
        weet er iemand wat het grote verschil is tussen die 2?

Comment

Voorlopig zou dat inderdaad een betere oplossing zijn. Dan heb je die Behringer mixer dus niet nodig.
          Verschil tussen de 2 controllers die je noemt zal wel in de kwaliteit van verschillende onderdelen zitten als jogwheels, knoppen/faders, audio-kaart en behuizing.
          Voor eenvoudig thuisgebruik zijn ze allebei wel ok, volgens mij.

Ook is het bij beide controllers mogelijk om platen- of cd-spelers aan te sluiten, aangezien ze allebei over externe inputs en phono-voorversterkers beschikken.

Ik zou ze, indien mogelijk, gewoon eens in een winkel gaan bekijken en uitproberen, voordat je iets koopt.
          Of zoek op het web even naar diverse recensies van gebruikers.
          Ook kan het geen kwaad om de specificaties van beide modellen op te zoeken, en even te vergelijke waar de grote verschillen in zitten.

De uiteindelijke keus is dan uiteraard aan jou, maar voor de dingen die je in je post omschreef is het prima!

Comment

Ja dat denk ik ook maar dan komt de volgende twijfel weer in me op:
            ik zou dolgraag later (ik weet niet hoeveel later, maar dat kan snel zijn) overschakelen op vynil en die digitale mixers zijn nu niet echt de beste mixers voor turntables ? misschien kan ik dan best van de eerste keer een goedkope mixer en 2 turntables kopen dan dat ik met een digitale mixer zit.

in prijs is dit wel duurder, maar voor 50 euro meer dan die behringer of die hercules heb ik al een moois setje met 2 turntables en een mixer... alleen moet ik dan nog platen aankopen. Maar als ik dat doe heb ik de vrees van ga ik het wel kunnen? ik heb namelijk nog nooit met platen gedraaid.... (alleen maar met cd's en mp3)
            Hoe meer ik rondkijk op het net, hoe enthousiaster ik wordt over platen en hoe minder enthousiast over digitaal djen... wat is jullie mening?

alvast bedankt voor jullie reacties, ik weet het ik ben een moeilijke maar ik wil gewoon geen kat in een zak kopen
            Greets

Lenoir

Comment

Ik ben zelf zeer groot liefhebber van vinyl, maar draai ook rustig met CD's of af en toe een digitale mix m.b.v. Ableton of Traktor.

Als je nou echt het vinyl-gevoel wilt hebben, maar wel met mp3, kun je natuurlijk ook voor een combinatie kiezen; oftewel platenspelers, mixer, geschikte soundcard en timecode-vinyl en/of cd's om de mp3's mee aan te sturen. Denk aan Rane, Traktor scratch, Reloop Spin, of iets dergelijks. Dan kun je dus vinyl én mp3 gebruiken, maar allemaal via je platenspelers en mixer.

Comment

Working...
              X