Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuweling , wat heb ik nodig.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuweling , wat heb ik nodig.

Hoi ,

Ben een meisje , volledig gek van House, Electro , Trance ect..
    Luister constant livesets & wil het nu zelf ook proberen ..

Welk mengpaneel koop ik ?
    Heb ik progamma's nodig ?
    Hoe leer ik het hetbeste ?

Groetjes x

Re: Nieuweling , wat heb ik nodig.

Als je een mengpaneel wilt kopen moet je je realiseren dat dit vooral nuttig is bij gebruik van CD- of platenspelers. Mocht je met software gaan mixen, dan kan het ook, maar heb je een goede geluidskaart nodig met voldoende in- en uitgangen.

Maar bij gebruik van software kun je als beginner misschien beter overwegen om een dj-midi controller aan te schaffen, met ingebouwde geluidskaart en mixer. Keus genoeg, wat dat betreft; zoek op het web maar eens naar o.a. Numark, Hercules, Reloop of Vestax dj controllers, dan krijg je een beeld van wat er te krijgen is op dat gebied.

En wat je laatste vraag betreft; oefenen oefenen en nog eens oefenen, aangevuld met het bekijken/lezen van wat leerzame filmpjes, tutorials en tips m.b.t. dj-en. Daar is genoeg over te vinden, zelfs op dit forum.

Succes.

Comment

Leuk dat er een dame is die wil gaan draaien!

Maak eerst een aantal keuzes:

- Wat wil je gaan draaien (dat lijkt me al duidelijk)
      - Wat is je budget?
      - Wil je met cd spelers, platenspelers of pc draaien?

Dj'en is een leuke hobby, maar ik zeg er wel meteen bij dat het een hobby is die duur is, en het is een hobby waar heel veel tijd in gaat zitten!! Maar die tijd is het meer dan waard, en als je het een beetje goed doet dan kun je er nog een leuk centje mee verdienen!

Comment

Ik denk dat je net zo als mij het beste kunt doen.

Eerst een mengpaneel 3 kanaals  kopen en je hebt vast nog wel een mp3 en een cd speler daar gewoon beetje mee mixen en dat hou je wel even vol voordat jet het onder de knie hebt en dan kun je wat meer kopen. Ik zou niet eerst allemaal dingen aanschaffen eerst kijken of het bevalt enzo.

En snap niet dat mensen met computers willen draaien, je kan beter gewoon op mengpaneel heb je later veel meer aan als je in een discotheek wilt gaan draaien of eens op een feestje draait dan kan je beter met mengpaneel dan met je pc denk ik dan. Maar het is aar net wat jij wilt.

Niet dat ik veel ervaring ofzo heb maar toch :) Wat is je leeftijd  :oops:  :P

Comment

@Forzaheerenveen: Het is hier geen datingsite he :wink:

Waarom leren draaien met een mp3 speler of gewone cd speler? Daar zit toch geen pitch op, hoe kun je dan ooit leren draaien!!

Comment

Overgangen vindt ik toch wel een van de belangrijkste dingen. En ik heb bijna nooit een pitch gebruikt.

Comment

dan mag je mij (en waarschijnlijk nog een heleboel andere dj's hier) even haarfijn uitleggen hoe je een strakke overgang maakt ZONDER pitch control....  En dan bedoel ik niet het klakkeloos achter elkaar draaien van de meest uiteenlopende plaatjes, want dat kan ook met de cd-wisselaar van pas en mams. We hebben het hier toch over dj-en en mixen??

Dan kom je niet onder pitch-gebruik uit;

Comment

2 plaatjes met heeeeel toevallig  :wink: hetzelfde bpm? Die goed staan gecue'd op de cd? Die je dan zonder vertraging instart vanaf de portable cd speler?

Comment

Working...
                X