Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar moet ik beginnen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waar moet ik beginnen ?

Hoi, ik ben Stefan 17 jaar en ik zit al een tijdje met het idee om wat muziek te gaan maken.
    Nou snap ik wel dat hier telkens weer vragen gesteld worden door beginners van hoe of wat maar ik weet echt niet wat er nou voor nodig is om een beetje leuk te kunnen beginnen.
    Ik zou graag trance, house, dance etc. willen gaan draaien en ik denk dit met de computer te willen doen. Ik las al dat je met cd spelers kunt draaien, platenspelers en de pc.

Ik heb ondertussen het forum goed doorgespit en ik denk dat mp3's voorlopig het makkelijkst is en het goedkoopst, ik wil een leuke set aanschaffen voor rond de 200 euro. Ik weet niet of het voor dit bedrag mogelijk is ? Ik heb gelezen van wel maar ook van niet.

Graag zou ik meer willen weten !
    Alvast bedankt voor je moeite !

Re: Waar moet ik beginnen ?

Voor een beginner is het zeker wel mogelijk om voor 200 iets leuks te halen. Heb zelf toen ik begon iets voor 50 gehaald.

Maar wat heb je al ?

MP3 speler(s) ?
    Ipod ?
    Cd speler ?

Of nog niets ?

Comment

Hoi,

Ik heb een Ipod ja, en ook een paar MP3 spelers.

Kan ik hier wat mee ?

Comment

Als je met pc gaat draaien heb je geen mp3 spelers of ipod nodig.

Wat je wel nodig hebt:

Een pc
        Een dj programma (Virtual Dj, Traktor, BPM Studio)
        Twee geluidskaarten
        Een interface (controller)

Kijk anders even naar mijn reactie op start2dj!!

Comment

Ik heb je reactie gelezen Tim en ben aan het zoeken gegaan naar een interface (2e hands) en wacht nog op een reactie.
          Zijn er nog bepaalde dingen waar je op moet letten als je ze aanschaft via Marktplaats oid of is het vaak wel in orde ? En is verzenden aan te raden of moet je zowieso altijd nog even kijken voordat je het koopt ?

Comment

Ik lees dat veel mensen de Behringer DJX700 gebruiken, heeft deze meer voordelen ten opzichte van de Behringer BCD 2000 of de Hercules DJ Console ? De laatste 2 werden me aangeraden door Djtim. Qua prijs scheelt het niet heel veel heb ik gezien op bax-shop maar ik ben benieuwd met welke je meer kan en als ik in de toekomst wil overstappen naar cd's heb ik er dan nog wat aan ?

Hopende op meer reacties,
            Stefan

Comment

Working...
            X