Announcement

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar goeie dj set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op zoek naar goeie dj set

Hey,

Ben al een tijdje bezig met het maken van mixjes in (eerst) virtual dj en (nu) Traktor zonder extra controlller e.d. Nu zou ik het toch graag wat "professioneler" willen aanpakken en daarom zou ik mij graag een set aanschaffen. Ik heb de laatste dagen al veel opzoekingswerk gedaan en wil ontzettend graag de cdj 400 met een djm 400 mixer maar helaas past dit niet in mijn budget. Ook tweedehands lijkt dit nog steeds duur te zijn, dan kwam ik uit op een cdj 200 maar die is ook nog steeds +-500€ en met een cdj 400 heb je dan usb aansluiting etc, dus dacht ik aan een total controller zoals die van numark maar dat leek me dan weer iets te simpel. Ben heus niet van plan om er na een maand weer mee te stoppen, daarom wil ik mij toch een deftige set aanschaffen, waar ik even mee doorkan en van deftige kwaliteit is.

Ik dacht dan aan dit: http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

maar in de beginner tutorials van Djtim wordt dit blijkbaar niet echt aanprezen...

Kort samengevat:

op zoek naar:

2 cd decks (met eventueel usb aansluiting indien past binnen budget)
    Budget: 1000-1200€
    Mixer (eventueel 4 kanalen indien past binnen budget)

Alvast bedankt :-)

mvg,

Igor

Re: Op zoek naar goeie dj set

Hallo Igor,

Ik neem aan dat je dus af wilt stappen van het digitaal mixen en analoog wilt gaan mixen?

Je geeft een budget van 1000-1200 euro, en voor zover ik het begrijp heb je al beschikking over een geluidsset.

Voor dat budget kun je een hele nette tweedehands pioneer set kopen.
    Je kunt zelfs op zoek naar 2 CDJ800, die kun je voor 'n 700-800 euro makkelijk tweedehands aankomen.
    Dan heb je nog genoeg ruimte om op zoek te gaan naar een leuke mixer.
    (Als je bv geen effect mixer wilt, dan koop je voor 300 euro een dateq XTC en heb je beschikking over een hele nette set.)

Wil je nieuw kopen, dan raad ik je aan om eens naar de Numark Axis 4 of 6 te kijken.
    Het is niet zo dat ik de JB Systems MCD200 niks vind, maar de Numark Axis is een net wat leukere speler. (de axis 4 is zelfs goedkoper)

Als je nog meer vragen hebt (ook over bijvoorbeeld tweedehands kopen) dan stel ze gerust!

Comment

Re: Op zoek naar goeie DJ set

Originally posted by djtimm";p=" View Post
      Hallo Igor,

Ik neem aan dat je dus af wilt stappen van het digitaal mixen en analoog wilt gaan mixen?

Je geeft een budget van 1000-1200 euro, en voor zover ik het begrijp heb je al beschikking over een geluidsset.

Voor dat budget kun je een hele nette tweedehands pioneer set kopen.
      Je kunt zelfs op zoek naar 2 CDJ800, die kun je voor 'n 700-800 euro makkelijk tweedehands aankomen.
      Dan heb je nog genoeg ruimte om op zoek te gaan naar een leuke mixer.
      (Als je bv geen effect mixer wilt, dan koop je voor 300 euro een dateq XTC en heb je beschikking over een hele nette set.)

Wil je nieuw kopen, dan raad ik je aan om eens naar de Numark Axis 4 of 6 te kijken.
      Het is niet zo dat ik de JB Systems MCD200 niks vind, maar de Numark Axis is een net wat leukere speler. (de axis 4 is zelfs goedkoper)

Als je nog meer vragen hebt (ook over bijvoorbeeld tweedehands kopen) dan stel ze gerust!
      Bedankt voor je comment  :D

Ik had eerder vandaag al op ebay, kapaza, 2dehands, etc gekeken maar de cdj 400 leek tweedehands toch ook vrij duur te zijn, zo rond de 500-600€ (voor 1) en meestal verkopen ze volledige sets (bv 2x cdj 400 en een mixer) en dat kwam dan uit op een goeie 2000€ (dan koop je het toch beter nieuw?). Tenzij jullie het hebben over andere tweedehands zaken/sites? Die numark axis 4 lijkt me ook leuk maar de cdj 400 blijft toch m'n eerste keuze. (vermoed dat er toch een behoorlijk verschil op zit door het grote prijsverschil?).

Oja en dan had ik ook een youtube filmpje gezien van een cd player met usb compatibiliteit maar het was geen cdj 400... Maar vind het niet meer terug, zal post editen als ik het heb.

Thx

groeten,

Igor

edit: ik bedoelde de cortex HDTT 5000, maar die is vrij duur precies. En dat is een HD media speler, wat is het verschil met een gewone cd speler?

Comment

Ik begin met een antwoord op je laatste vraag: Het verschil tussen een HD media speler en een gewone cd speler, is dat een HD speler een pc, geheugenkaart of iets dergelijks als bron gebruikt en een cd speler gebruikt cd's.

De digitale opmars in het dj wereldje is pas van de laatste 2 jaar, ook het gebruik van USB sticks valt daaronder.
        Dat is dus betrekkelijk nieuw, en dat wil weer zeggen dat het nog niet zo ver ontwikkelt is en nog niet optimaal werkt.
        Draaien met een USB stick in je cd speler gaat nog behoorlijk traag in vergelijking met cd's.
        Een HD speler heeft dat probleem niet, maar daar kun je dus geen cd's op af spelen!!

Even kort de voor- en nadelen:

- Draaien met cd's gaat het snelste en gebruikt de techniek optimaal maar: Je moet wel een cd collectie aanleggen
        - Draaien met USB of HD gaat minder snel, wordt nog niet optimaal benut maar: Je hoeft geen cd collectie aan te leggen

Je moet dus even goed de keuze maken wat je nu wil: Wil je draaien met cd's of wil je ook dat digitale element erin betrekken? En wil je dan de combinatie hebben van cd/digitaal, of wil je puur digitaal?

De enige speler die cd en digitaal redelijk kan combineren is de CDJ 400. Maar die is erg prijzig, ook tweedehands. De reden daarvoor is dat deze speler nog niet zo lang op de markt is. Naar mijn mening vraagt Pioneer een veel te hoge prijs voor die spelers tweede hands. Zo'n speler kost nieuw 725 (bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/) En ik meen dat -ie een tijdje geleden maar net 500 euro was.

Heeft USB echt toegevoegde waarde voor je? Dan moet je het zeker doen. Maar denk daar eerst goed over na.
        Ik heb 1 setje cdj 400 zien staan op Marktplaats voor 1000 euro. Geen verkeerde prijs.
        Als je goed zoekt, en goed bied dan kom je wel tot leuke deals. (Zelfs nog goedkoper dan die 1000 euro)

Nog even over het verschil tussen een Numark en een Pioneer; Dat is behoorlijk, niet alleen het prijsverschil, maar ook de kwaliteit. Pioneer is een A-merk en Numark een fatsoenlijke B.

Maar: Als je het USB element weghaalt dan is de prijs kwaliteit verhouding niet erg zuiver. De Pioneer blijft beter, maar als je lekker wilt leren draaien dan zal zeker in het begin zo'n Numark ook volstaan.

Als je het geld hebt en je wilt het uitgeven: Dan zou ik gewoon voor Pioneer gaan!

Comment

Ja de pioneer blijft echt duur, zowel nieuw als tweedehands. En echt een geluiddset heb ik ook nog niet (heb enkel wat oud materiaal) dus daar moet ik ook nog rekening mee houden. Dus als ik een goede tweedehands deal kan vinden, ga ik voor pioneer en anders koop ik de numark axis 9, denk dat dit wel zal volstaan om mee te beginnen. Op de website van bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ stond hij aan 250€/stuk, dus als ik er daar 2 van koop heb ik nog 500€ voor een mixer en voor +-300 zal ik wel geluidsset kunnen aanschaffen(hoop ik?). De geluidsset dient voorlopig gewoon om thuis te gebruiken.

Dan rest er nog één probleem: welke mixer zal ik nemen? De Dateq xtc interesseert me wel maar die verkopen ze niet bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ en ik heb gelezen dat je bij de dateq echt over minimaal aan effecten beschikt (tenzij die effecten echt niet nodig zijn...).

bedankt voor je reply  :D

Comment

Effecten, tjah wat zal ik daar van zeggen:

Om lekker te kunnen draaien heb je ze niet nodig, veel dj's gebruiken ze, maar vaak komt het niet ten goede van de set die ze draaien.

Dateq maakt in mijn ogen de meest betrouwbare mixers die er zijn: Deze mixers zijn absoluut niet kapot te krijgen, gooi er een glas bier in en ze blijven het doen. Daarnaast is hun toon uitregeling veruit het beste.

Maar wil je een mixer met korte faders, effecten en die er wat stoerder uit ziet, dan moet je niet voor Dateq gaan.
            Wat dan overblijft is de DJM serie van Pioneer, of mixers van Ecler en Allen & Heath.

Maar dat is dan weer erg duur, een heel goed alternatief is de Reloop RMX-40. Een kopie van Pioneer mixers, en hij draait best lekker.

De reden dat je nergens meer een Dateq XTC gevonden krijgt, is dat ze niet meer gemaakt worden. Tweedehands worden er redelijk wat aangeboden, en bij Dateq heb je 90% kans dat het product nog gewoon werkt zoals het moet werken en er niks mis mee is.

Ik heb een tijd geleden een XTC inclusief flightcase gekocht voor 250. Als ik hem nu op Marktplaats zou zetten is -ie binnen een week weer verkocht, en met een beetje geluk zelfs voor 350 euro. Zo'n mixer verliest z'n waarde niet.

Comment

Oké. Dan ben ik van plan om voor een pioneer cdj 400 te gaan, tweedehands, gekoppeld aan een dateq xtc (als deze compatibel zijn met elkaar) ook tweedehands. Dan kom ik uit op zo'n 1300€. Mijn ouders zeggen dat ik beter voor pioneer ga aangezien die numark's en mixer in totaal ook rond de 1000€ zullen uitkomen en ik er misschien veel minder aan heb dan die pioneers.

Dus passen de dateq xtc en pioneer cdj 400 dan op elkaar?

thx

Comment

tuurlijk, op elke mixer passen cd spelers hoor;)

Dan heb jij een hele nette set!

Lees Dit stukje even over het kopen van tweedehands Dj Gear

Comment

Het is me niet gelukt om aan cdj 400's te geraken tweedehands. Daarom heb ik nog wat zitten zoeken en kwam ik terecht bij de denon s1200. Heb er al heel wat over gelezen en filmpjes gezien en blijkbaar is de s1200 zo goed als evenwaardig aan de cdj 400? Toch heb ik hier mijn twijfels over...Evenveel mogelijkheden betekent daarom niet dezelfde kwaliteit...Wat is jullie mening? En zijn er grote verschillen?
                  Ik zou ze dan combineren met de reloop rmx 40, deze zou ongeveer even goed zijn als de djm 400 (op 1 effect na). Is deze set dan beter dan de Numark axis 9 die ik eerst van plan was aan te schaffen? Of toch beter iets anders nemen?

Denk dat dit wel mijn laatste vraag geweest zal zijn omtrent het kopen van een set want als jullie de denon s1200 als een goede aankoop zien, ga ik ze morgen halen :)

thx!

edit: of misschien een denon dns3500? Die zijn iets duurder en passen ook nog in mijn budget, maar zijn wel redelijk oud...

edit2: of misschien een reloop rmp 2? :D

ik geraak er echt niet meer aan uit

maar het zal al sowieso geen pioneer worden (te duur)

wat zouden jullie kiezen?

Comment

hoi,

ik ben naar een dj winkel geweest vandaag en heb me dit aangeschaft:

2x axis 9
                    DJM 400 mixer

Kreeg heel goede service en die man wist waarover hij sprak. Hij had een hele studio staan waar je alles kon testen en hij zei ook dat hij al vaak problemen heeft gehad met de denons en ze niet aan te raden zijn. (misschien later wel als er een betere firmware komt).

Hij raadde de djm 400 als mixer aan omdat pioneer gewoonweg heel goed is qua mixers én cd spelers en de djm 400 een zeer goede bpm counter heeft tov van andere mixers. Met mijn budget van 1500€ kon ik onmogelijk 2 cdj 400's kopen en daarbij nog een mixer (tenzij ik zijn goedkoopste mixer kocht: 87€). En omdat de axis 9 ook heel goed en goedkoop zijn, heb ik die aangeschaft met zo'n pioneer mixer. Als het dj'en mij bevalt kan ik later nog altijd mijn cd-spelers vervangen door pioneers.

Ik ga nu alles installeren, doei en bedankt voor de hulp :)

Comment

Goede keus!

Veel plezier ermee  8)

Comment

Working...
                      X