Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixer of mengpaneel op pc en welk software voor produceren?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixer of mengpaneel op pc en welk software voor produceren?

Ik Zal me even voorstellen.

Ik ben Anil de haas ben 17 jaar. Ben een beginner.

De reden dat ik een nieuwe topic start is omdat ik niet echt mijn antwoorden heb nadat ik de search heb gebruikt en forums heb bekeken.

Heb thuis 2 cdj1000 mk2 staan, behringer djx750 mengpaneel en numark phx hoofdtelefoon.

Ik wil zelf mixjes maken  en dat dan op een cd zetten. En later ook zelf liedjes produceren.    De house,trance,dance kant.

Hoe kan ik het beste mixen op de pc.  via een mengpaneel of een midi controller?  

Of is het beter om met de 2 1000 tjes en mengpaneel te mixen en dat op computer op te slaan en dan op cd te zetten?

Ik ben zelf ook van plan om later zelf house,dance,trance liedjes te produceren.

Ik ben niet echt een fan van Fruityloops heb al wat demo's gedownload.

Ik keek zelf in de richting van cubase,ableton live,apple logic 8,sony acid pro.

Wat kunnen jullie me aanraden qua produceer software?

groetjes  Anil

Re: Mixer of mengpaneel op pc en welk software voor producer

Alle producing programma's die je noemt zijn geschikt; het is een beetje afhankelijk van je OS (Logic is alleen voor Mac te krijgen, geloof ik) en van je persoonlijke voorkeur. Voordeel van Ableton is trouwens dat je er ook vrij makkelijk mee kunt dj-en, dus dan sla je 2 vliegen in 1 klap.

Een midi controller is handig, maar niet noodzakelijk. Zeker gezien het feit dat je al 2 CDJ-1000 spelers thuis hebt staan zou ik in dat geval kiezen voor zoiets als Traktor Pro (of soortgelijke programma's ).
    hiermee kun je namelijk "gewoon" Cd's afspelen en mixen via je mengpaneel, maar je kunt ook de CDJ's als midi-controller gebruiken d.m.v. bijbehorende timecode-cd's. Komt erop neer dat je digitale bestanden (MP3) in het dj-programma aanstuurt met je CD-spelers. Dan kun je dus altijd kiezen voor gewoon cd's mixen of digitaal mixen (of gecombineerd) Nadeel is wel dat je een geschikte (dure) soundcard nodig hebt voor omzetten van de signalen.

Eventueel kun je ook een simpel midi-controllertje, een soundcard met diverse uitgangen en een laptop/PC aan je al bestaande set toevoegen. Dan kun je alles tegelijk gebruiken via je mixer, en heb je meteen een goede mogelijkheid om alles digitaal op te nemen.

Kortom; mogelijkheden genoeg, maar het ligt er vooral aan wat je voorkeur heeft (en wat je budget is :) )

Comment

Dankje wel  near_earth_object

Ik ben nog een beginner ik wil wel serieus starten met dj-en anders had ik geen 1000tjes gekocht.

Als ik het ff zo uit me achterhoofd haal  kan je ableton live ook in clubs gebruiken?

Ik twijfel tussen cubase en ableton live  welke kunt uw mij het beste aanraden zeker omdat ik nog een beginner ben.?

Ik denk dat ik voor een  behringer bcd3000 wil gaan daar krijg je nog traktor LE bij en dan ben ik van plan om hem up te graden naar pro.

Of omdat ik 2 cdj1000tjes heb kunt uw me  traktor scratch pro aanraden?

En welk geluidskaart raad uw mij aan?  audio8 of iets dergelijks?

Ik ben niet van plan alles in 1x te halen.

Over een weekje wil ik  bijv.een ff een mix software halen dus traktor dj  met een midi controller  en volgende maand haal ik wel een produceer programma.

Groetjes Anil

Comment

Hey Anil;

zeg maar jij :-)

Wat betreft dj-programma's; Traktor is de meest gangbare, inderdaad, dus altijd een goede keus.
        Als je een audio8 geluidskaart aanschaft kun je Traktor aansturen met zogenaamde timecode CD's en zou je eventueel zonder midi controller aan de slag kunnen.

Als je een alles-in-een oplossing wilt hebben zou ik voor Ableton gaan. Deze gebruik ik zelf nog steeds, omdat ik het een geweldig programma vind. Daarnaast is het een erg gebruiksvriendelijk programma, doordat je er vrij snel mee leert werken voor wat betreft de basis-vaardigheden. Echt goed muziek leren maken kost uiteraard wel wat jaren. Cubase is iets lastiger als beginner, maar is ook een zeer volledig programma dat niet voor niets door zeer veel professionals wordt gebruikt.

Ableton is trouwens zeker in een club te gebruiken; het is perfekt om live sets mee te doen, om te dj-en, of zelfs een combinatie van beide.

Een goede audio-interface is wel van belang; de keuze hiervan is vooral afhankelijk van je wensen; zelf heb ik een FA-66 van Edirol voor mobiel gebruik, omdat ik dan afzonderlijke audio-kanalen kan doorkoppelen naar mijn mixer, en dat ding redelijk klein is. Maar een audio8 is ook goed. Andere opties zijn bijv. Presonus, de wat duurdere modellen van M-audio, Motu, Mackie of Focusrite, etc.

Voor m'n thuisstudio gebruik ik een Tascam audio/midi-interface/controller. Dit is een alles-in-een oplossing met o.a. een midi-controller, mixer, audio-interface en midi-interface in 1 apparaat. Om te beginnen zou ik het in jouw geval echter houden bij wat simpelere apparaten, zoals de door jou genoemde Behringer controller (hier zit als het goed is ook al een audio-interface in gebouwd)

Zoals je ziet zijn er erg veel opties; sommige via firewire, andere via usb. Daar kan ik je niet echt mee helpen, en dat moet je voor jezelf bepalen afhankelijk van budget, mogelijkheden, gebruiksdoeleinden, etc.

Kwestie van veel rondneuzen op diverse sites, forums, etc. om te kijken wat je denkt nodig te hebben.

Begin met overzichtelijke hard- en software om alles te leren. Zodra je wat verder bent leer je vanzelf wat je wel en niet nodig hebt. Het is niet bepaald een goedkope hobby, maar dat weet je al. En het wordt alleen maar erger ;)

Succes!

Comment

Working...
        X