Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verschil Hercules dj control en Hercules dj console mk2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschil Hercules dj control en Hercules dj console mk2

Hallo,

Wie kan mij het verschil vertellen tussen deze 2 apparaten behalve dat bij de Hercules dj console mk2 een geluidskaart inzit en bij de Hercules dj control niet ?
    Het prijsverschil is best groot en als ik  er een externe geluidskaart bij koop ben ik zo'n 150 kwijt voor de control en als ik voor de console mk2 ga ben ik 180 kwijt.

Wie kan mij vertellen welke van deze 2 het beste is om mee te beginnen ?

Re: Verschil Hercules dj control en Hercules dj console mk2

voor digitaal mixen raad ik je aan om een cotroler/console te nemen met een ingebouwde geluidskaart.
    dit voor allemaal verschillende redenen. oa dat die ingebouwde geluidskaart vaak beter zijn dan die standaard
    in je laptop/pc zitten. + ik geloof dat het zelfs nodig is om nummers los te kunnen previewen (bij mijn hercules console rmx kan het in ieder geval niet anders)

kortom, gewoon voor de controler/console gaan met een ingebouwde geluidskaart, het is die paar extra centen sowieso waard!

Comment

Re: Verschil Hercules DJ control en Hercules DJ console mk2

Hoi,
      Als je nou kijkt naar jouw Hercules console rmx, die is ongeveer 100 euro duurder dan het apparaat wat ik voor ogen heb. Is die het geld waard of zeg je om te beginnen is de Hercules DJ console mk2 ook een leuk speeltje.

Of zeg je ga voor de wat goedkopere als je dan nog besluit over te stappen op cd's kun je dat geld daar weer beter in stoppen.

Comment

Moeilijk.. ik heb zelf de mk2 nog nooit gebruikt
        er zal kwalitatief ook maar weinig verschil in tussen de twee zitten. MAAR op de mk2 zitten minder knoppen, wat betekend dat je gewoon minder mee kan.
        Als je het niet erg vind wat extra uit te geven raad ik het je zeker aan om voor de iets duurdere te gaan.
        Misschien moet je deze:
        [link]http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelder/reloop-digital-jockey-controller-+-interface-+-software-op=op/product-details.html[/link]
        en deze:
        [link]http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear-/reloop-digital-jockey-2-interface-edition/product-details.html
        ook eens bekijken.[/link]

Comment

Ik heb van Djtim ook al de tip gekregen om voor de Reloop digital jockey te kijken. Ik snap alleen niet wat het grootste verschil is tussen de Reloop digital jockey en Reloop digital jockey 2 ?

En als ik op internet kijk dan zie ik bij Bax-shop staan Reloop digital jockey controller + interface + software, wat betekent dit of is dit gewoon hetzelfde als de Reloop digital jockey ?

Comment

Even je best doen, jongens; op het forumpje van Bax staat nota bene exact uitgelegd wat het verschil is; o.a. touch sensitive jogwheels toegevoegd, betere implementatie van Traktor LE, nul-klikje in de pitchfaders is verwijderd, layout is licht aangepast en er zijn andere asio-drivers gebruikt.
            zie link;

@ StefanW --> controller = het apparaat zelf, om je software aan te sturen.  interface = geluidskkaart + aansluitingen in het apparaat. Software = de 2e versie van deze Reloop is blijkbaar meer op Traktor LE gericht, terwijl bij de vorige versie volgens mij ook Attack werd meegeleverd.

@Derek --> het feit dat er wat minder knoppen opzitten wil dus absoluut niet seggen dat er minder mee kan! Diezelfde functies kunnen ook onder andere knoppen zijn ondergebracht, of zijn vervangen door andere opties m.b.v. de jogwheels.

Comment

Working...
            X