Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vocal pack? Andere packs??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vocal pack? Andere packs??

Heee!
    Ik ben een beginnende producer, maar ik heb een beetje moeite met het vinden van een vocal pack. Hebben jullie een goede? Of weten jullie hoe je zelf een vocal moet maken?
    Of heb je een andere goede pack zeg het dan effe!;)
    Heel veel bedankt alvast!
    DJ Besa

Re: Vocal pack? Andere packs??

wat bedoel je met een vocal pack???

Heb je vocalen nodig? Acapella versies van platen? Of gewoon korte vocal samples?

Om zelf iets te maken zul je het zelf (of iemand anders) in moeten zingen; en daar heb je dus een fatsoenlijke microfoon en audio interface voor nodig.

Voor een grote keuze uit diverse acapella tracks; www.acapellas4u.co.uk
    of gewoon eens Googelen op die term.

Een andere optie (en meteen een erg goeie les voor beginners) is sampelen van stukken uit bestaande nummers. Maar dan moet je weer oppassen met rechten, etc. Dat geldt overigens ook voor acapella's van bekendere nummers.
    Kortom; maak er creatief gebruik van.

Maar als ik je een tip mag geven, gezien het feit dat je beginner bent; zorg eerst dat je een volwaardige instrumentale track kunt maken voordat je met gebruik van volledige vocals gaat lopen klooien. Dat is namelijk een vak apart en professionals gebruiken erg veel sporen en effecten voor met name vocal tracks. Het is erg moeilijk om dat strak te krijgen. Maar goed, je moet ergens beginnen, en dan zou ik aanraden om eerst eens goed het produceren op zich onder de knie te krijgen. Welke muziekstijl wil je eigenlijk gaan maken?

Comment

Working...
    X