Announcement

Collapse
No announcement yet.

vraag over dj software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over dj software

hallo,

even een vraag, ik zoek een dj programma dus om mee te mixen, waarbij ik exact het zelfde systeem krijg als de windows verkenner. ik heb virtual dj aangeschaft maar vind het maar niets.

mvg

Re: vraag over dj software

Even de moeite nemen om te zoeken met Google, zou ik zeggen!
    Of kijk op de diverse dj-gear sites wat er te krijgen is.

Comment

Re: vraag over DJ software

Originally posted by Near_Earth_Object";p=" View Post
      Even de moeite nemen om te zoeken met Google, zou ik zeggen!
      Of kijk op de diverse DJ-gear sites wat er te krijgen is.
      het fijt dat iemand een vraag stelt op een forum is de reden dat hij al op Google gezocht heeft. en als iedereen op een forum het belachelijke zinnetje gaat zeggen: zoek is met Google  dan kan je even goed het forum sluiten.

Comment

beste Sintbal,

Dergelijke opmerkingen komen niet echt hard aan van iemand die feit met ij schrijft, maar dat terzijde.
        Die opmerking was niet verkeerd bedoeld, maar meer een indicatie dat je het best zelf kunt rondneuzen wat er zoal te vinden is op software dj-gebied.
        Alleen een opmerking over windows verkenner raakt kant noch wal, omdat elke dj-software z'n eigen interface heeft.
        Daar staat tegenover dat vrijwel alle systemen een bepaalde logica volgen, en die komt ook erg vaak enigszins overeen met de windows-methode. Virtual dj heeft voor zover ik kan achterhalen toch ook gewoon een browserwindowtje om je tracks te zoeken? Veel software is overigens gewoon m.b.v. je windows verkenner te gebruiken; je kunt een track opsporen, en dan naar het betreffende deck slepen. (Dat werkt bij meerdere programma's die ik thuis gebruik in ieder geval prima.)

Er zijn vast een heleboel forumleden die je eventueel willen helpen, waaronder ikzelf, maar dat wil niet zeggen dat je een antwoord op een dienblad krijgt aangereikt. iedereen heeft zijn eigen mening over de gebruikte software, en vaak is het een kwestie van wat je gewend bent.
        Daarnaast ben JIJ degene die blijkbaar eerst software koopt, en pas daarna gaat kijken of ie het eigenlijk wel handig vindt. Er is ook zoiets als oefening nodig om bepaalde skills te leren. En dj-en is er daar een van, hoewel erg veel mensen daar tegenwoordig anders over lijken te denken.
        Ook hebben de meeste software aanbieders zoiets als een trial versie, zodat je eerst kunt checken wat je krijgt voordat je het koopt. En je  kunt bij veel goede dj-zaken ter plaatse diverse software testen.

Laat ik het anders zeggen; als er nou iemand is die jou vertelt; "ja, je moet Traktor kopen, want dat is het beste dj-programma", doe je dat dan ook meteen?? Misschien interpreteert die persoon je vraag anders, en vindt ie zelf dat het programma erg handig is. Maar straks blijkt dat jij het vervolgens weer klote vindt.

Daarom dus de opmerking dat je eerst even goed moet rondneuzen. Ik check even een willekeurige dj-shop en vind diverse dj-software die een behoorlijk goede naam heeft.
        O.a. Traktor, Mixmeister, Rane, Reloop Spin, en zo zijn er nog wel een paar. Per merk is er een enorme pleur info te vinden, aangevuld door screenshots. Ook kun je eens op de sites van al die merken gaan kijken voor nog meer info. Verder is er enorm veel te vinden op bijv. Youtube m.b.t. tutorials, info, hands-on filmpjes, etc.
        DAAR ZIE JE TOCH WELK PROGRAMMA DAN WEL AAN JOUW WENSEN VOLDOET??!

Daarom nogmaals de opmerking; Googelen of bij een goede dj-shop checken!
        Om je alvast op weg te helpen met krijgen van meer info;
        - heb je de software nodig voor thuis of in een club?
        - wat is je budget?
        - heb je überhaupt al andere dj-software geprobeerd?
        - zat daar iets tussen wat meer in de buurt kwam bij wat je zoekt?
        - wil je met een midi controller werken?
        - heb je al in de handleiding gekeken of je misschien wat opties over het hoofd hebt gezien?

Als je daar antwoord op weet, ben je al een heel eind, en kan men je wellicht verder helpen.
        Kortom; beetje logisch nadenken en verder kijken dan je neus lang is.

Zo beter?

Comment

mja sorry dat ik het verkeerd opneem, maar ik zit ook op een kitesurfforum en daar hebben we er een hekel aan aan de google opmerkingen. even goede vrienden?

- heb je de software nodig voor thuis of in een club? Club
          - wat is je budget? 1500 euro
          - heb je überhaupt al andere DJ-software geprobeerd? virtual dj en bpm studio
          - zat daar iets tussen wat meer in de buurt kwam bij wat je zoekt? Virtual dj
          - wil je met een midi controller werken? neen het is om op mijn mengtafel aan te sluiten, vroeger werkte ik alleen maar met cd's maar vermits ik studeer begint die optie alleen te duur te worden

- heb je al in de handleiding gekeken of je misschien wat opties over het hoofd hebt gezien? ja natuurlijk, ik kan al aardig overweg met virtual dj en bpm studio maar ik voel me er slecht bij.

mvg

Comment

Dan zou ik toch voor een programma als Traktor of Rane gaan.
            Ben persoonlijk erg gecharmeerd door Traktor, zeker gezien het feit dat het eventueel is aan te sturen met timecoded cd' s of vinyl, mocht je dat ooit willen. Traktor is waarschijnlijk 1 van de meest gebruikte digitale dj-programma's, en dat is niet voor niets zo.
            Probeer 'm eens, zou ik zeggen.

Comment

Working...
            X