Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende DJ

Hallo iedereen,

Ik zal mij even voorstellen.
    Mijn naam is Ronnie Jager, ik ben 18 jaar en wil graag beginnen met djen.
    ik ben al uitgenodigd om te draaien op een feest in de buurt en daar word een set geregeld.

maar nu wil ik zelf ook een set kopen om te gaan oefenen.

Nou is mijn Vraag:

Wat kan ik als beste als beginner gaan kopen?

Opties voor laptop??

en met CDJ's wat ik dus het meeste wil, en wat nogal duur is.

Graag ook eventueel prijzen noemen

mijn budget ligt rond de 500€, Tsja ik ben ook maar een arme student, maar ik ben aan het sparen.

Dus een paar suggesties A.U.B

Met vriendelijke groet,

Ronnie Jager

Re: Beginnende DJ

Voor 500 euro kun je wel een aardig setje met cd spelers aanschaffen.

Moet je alleen zelf even bedenken wat je wil: Pc draaien of cd draaien!

Bedenk dat cd's natuurlijk ook geld kosten, en stel je gaat pc draaien, je komt ergens aan: staat daar een set met cd spelers, dat schiet natuurlijk niet op.

Comment

Originally posted by djtimm";p=" View Post
      Voor 500 euro kun je wel een aardig setje met cd spelers aanschaffen.

Moet je alleen zelf even bedenken wat je wil: Pc draaien of cd draaien!

Bedenk dat cd's natuurlijk ook geld kosten, en stel je gaat pc draaien, je komt ergens aan: staat daar een set met cd spelers, dat schiet natuurlijk niet op.
      Met CDJ's wil ik natuurlijk gaan draaien dat vind ik het mooiste en heb ik vaker gedaan, en wil er graag mijn hobby van maken. maar heb jij ook sugessties voor eventueel een set??

Bijvoorbeeld 2x "merk cdj"
                           "merk mixer"

en dan de prijs er bij ???

Met vriendelijke groet Ronnie Jager

alvast bedankt

Comment

Ben het er niet zo mee eens dat een budget van 500 euro genoeg is voor een acceptabel setje. Zeker wanneer je tabletop cd-spelers wilt hebben van een redelijke kwaliteit, en een fatsoenlijke mixer.

Ik heb even snel rondgeneusd, en er is eigenlijk maar 1 aetje dat voor mij persoonlijk acceptabel zou zijn.
        dat is; 2 x Numark Axis 4 cd-spelers en 1 x Numark DM 950 mixertje (2-kanaals).
        Bij enkele dj-shops is dit setje onder de naam "Numark Fusion 494" - dj-set te krijgen voor rond de 500 euro.
        Als je genoegen neemt met een dubbele cd-speler heb je wat meer opties, maar ik zou je toch aanraden om ff door te sparen, of bovengenoemde set te bekijken. Om het te leren is dat acceptabel. Misschien nog iemand anders met goeie tips?

Comment

Ik draai nu ook met dubbele cd speler maar dat gaat ook wel prima. Natuurlijk veel minder dan een normale cd speler maar daar betaal je ook veel meer voor,

Comment

he bedankt ik ga cker kijken naar de sugesties.

greetz ronnie

Comment

hee,

Ik wil het gaan leren met een hercules dj console rmx,

MIsschien ook wat voor jou? Kost 319 euro bij de mediamarkt.
              Kan je gewoon je muziek via de pc doen.

En jongens, wat is het voordeel om niet vanaf je pc te draaien?
              Want anders ga ik toch twijfelen.

En met sommige setjes kan je cd's, maar ook bijv. ipod of computer aansluiten.
              Dus dat zou ook nog kunnen!;)

Comment

niet vanaf een pc/laptop draaien heeft als voordelen;
                - betere geluidskwaliteit dan mp3.
                - geen kans op crashen/vastlopen van je computer.
                - meer overzicht, directe "feel" en visuele feedback dan op een schermpje.
                - platen/cd's zijn over het algemeen nog steeds iets exclusiever dan mp3, dus de kans dat iemand anders
                diezelfde plaat heeft is vaak wat kleiner.
                - dj moet ook daadwerkelijk strak mixen en kan geen gebruik maken van bijv. een sync-functie.
                - dj is vaak wat actiever dan iemand die achter een schermpje zit weggedoken; het oog wil ook wat, he!

nadelen gebruik "conventionele" dj-setup;
                - meer gesjouw met cd's/platen.
                - soms minder manipulatie-mogelijkheden dan bij software.
                - neemt meer ruimte in beslag en heeft meer losse onderdelen.
                - vele malen duurder om je muziekcollectie op peil te houden en
                goede apparatuur aan te schaffen.

Het grootste voordeel van draaien met cd's/platen vind ik perssonlijk vooral het gevoel;
                direkte interactie met je apparatuur. Maar da' net wat je gewend bent.
                Tegenwoordig zijn er trouwens erg veel mogelijkheden op het gebied van dj-ing, zoals gebruik van
                timecoded vinyl/cd's om je digitale tracks aan te sturen maar wel d.m.v. platen-/cd-spelers en een mixer. Oftewel; van allebei een beetje. is bij twijfel ook een goede mogelijkheid natuurlijk.

Maar vooral een kwestie van smaak; wat wil je zelf het liefst.

Comment

ik zou gewoon voor CDJ's gaan ipv een console!

ik heb zelf eerst ook de rmx gekocht.. maar ik vind het toch erg beperkt en het gaat snel vervelen.
                  het "echte" werk laat je zeg maar over aan je laptop, en het is allemaal erg klein.
                  + als je ergens wilt gaan draaien kan je dr van uitgaan dat daar ook CDJ's hebben staan en dan komt
                  je met je console en laptopje niet zo ver.

Comment

als een professionele club geen mogelijkheid heeft voor aansluiten van een laptop en controller doen ze iets verkeerd.
                    Is simpelweg een kwestie van master audio-uitgang RMX naar audio-ingang mixer en klaar is kees.
                    Dat is dus geen beperking. Zoals ik al zei; met timecoded vinyl/cd's heb je een beetje van beide.

Trouwens; als je je laptop al het werk laat doen kun je net zo goed een verzamel CD-tje opzetten en zelf aan de bar gaan hangen; als je wilt dj-en, moet je dat ook zelf kunnen, zonder hulp van software. Principe bij die RMX is verder helemaal hetzelfde als "gewoon" mixen, alleen dan via wat kleinere controller-elementen.

Nogmaals; is vooral een kwestie van eigen voorkeur.

Comment

Working...
                    X