Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat heb ik allemaal nodig??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat heb ik allemaal nodig??

Hallo,

Ik ben remco 15 jaar en wil graag gaan beginnen in de DJ wereld:p
    Ik ga binnenkort naar spanje verhuizen en daar in de strandtent van mijn ouders werken.
    Nu wil ik dus leren draaien om op het teras te kunnen draaien. Dit wilde ik gaan doen met ;

Een Hercules dj console RMX. Deze kost me 319 euro inclusief Virtual dj software bij de mediamarkt.
    Nu vroeg ik me af, Heb ik dan al alles of komt er nog meer apparatuur bij kijken?

En kan ik hem dan op mijn surroundset aansluiten in mijn kamer, als ik aan het oefenen ben?
    En hoe werkt dan met een koptelefoon? Moet ik dan heel de tijd de koptelefoon in het andere deck stoppen??

Of hoe werkt dat?

Op het terras draai ik natuurlijk geen metal, maar gewoon R&B en Pop.
    Valt er met R&b En pop nog veel te mixen of niet?

Ik ben echt een beginner dus!:p

Iedereen die me helpt is welkom.

Ik wil morgen mijn spullen gaan kopen!

Gr remco

Re: Wat heb ik allemaal nodig??

iemand die hierbij kan helpen??

Comment

De RMX heeft een ingebouwde audio interface, dus afgezien van een computer/laptop, die controller + Virtual DJ en een koptelefoon heb je in principe niets nodig. Ja, een lading muziek, en een installatie waarop je je RMX aansluit. (versterker/speakers, maar ik ga er van uit dat dat al aanwezig is?

Eventueel kun je 'm volgens mij prima aansluiten op je surround set voor thuis gebruik, mits je de juiste kabeltjes hebt.

En nee, je hoeft niet steeds je koptelefoon te verwisselen; er is een koptelefoon uitgang op je RMX die vanuit het mixer gedeelte komt. De mixer is het gedeelte waar het geluid van je verschillende kanalen door elkaar gemixt wordt, en die zit in de RMX verwerkt. Je kunt dus d.m.v. knoppen kiezen of je het linker kanaal, het rechter kanaal of desnoods allebei wilt beluisteren.

Tot slot je vraag over mixen van pop en RnB; tja, zolang de muziek enigszins bij elkaar past is het in principe te mixen.
      Als je echt wilt beatmixen is het verstandig om muziek met ongeveer hetzelfde tempo en bij elkaar passende toonsoortjen te kiezen, afhankelijk van je stijl.
      Maar het gaat vooral om veel oefening en het goed luisteren/kennen van de platen die je draait.

Succes!

Comment

Demo vant nde nieuwe DJ console van Hercules: de DJ console Rmx door DJ Djedjotronic !

bekijk die maar ff.. daar wordt het wel een klein beetje uitgelegd en kan je het ook zien ;)
        succes dr mee!

Comment

ok top!

Is het een goed ding?

Comment

hij doet wat ie moet doen.. dus ja hij is wel goed.
            een klein nadeel wel is dat je er een demo versie van virtual dj bij krijgt die redelijk beperkt is.
            dus zou je na een tijdje de pro versies of een ander programma moeten aanschaffen.
            kijk ook eens naar deze:
            De Reloop Digital Jockey 2 Interface edition is een professionele DJ software controller met een audio interface. Deze hardware controller heeft een eenvoudige en snelle toegang tot Traktor.

ik denk dat als ik nu weer voor de keuze stond dat ik voor die reloop zou gegaan zijn, ipv de hercules.

Comment

Lukt het al een beetje met die RMX?

Comment

Working...
              X