Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies op basis van situatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies op basis van situatie

Hallootjes allemaal. Nou weet ik dat jullie deze vraag al meerdere keren hebben gehad maar goed ik wil op mijn situatie advies hebben. Ik ben net begonnen met DJ-en en krijg les erin. Het gaat al erg goed en heb er enorm veel plezier in. En omdat ik er verder in wil, wil ik binnenkort een dj-set met speakers en dergelijken gaan kopen.
    Nou krijg ik zelf les op 2x CDJ 1000mk3 en een DJM800 en word dit door de gene waar ik les van heb ook aangeraden om te halen. Maar dat is wel erg boven mijn budget. Tenzij ik door spaar natuurlijk..... Maar mijn budget ligt rond de 2500 euro ( en dus niet 5000 euro ). Ik zou graag advies van jullie willen hebben.

( Ik heb nu 8 lessen gehad van ongeveer een uur dus.... ja ik ben nog een newbie)

Re: Advies op basis van situatie

Je zou kunnen kijken naar 2x CDJ-800MK2 en een DJM-600.
    Dit is zeg maar een stap onder de CDJ-1000MK3 en DJM-800.

Ik heb zelf de CDJ-800 gehad en heb ook een DJM-600, en beide zijn absolute aanraders wat mij betreft.

Comment

Ik ben gister naar Spincity in nijmegen gegaan om ook even advies in te winnen. En nou ben ik aan het denken gezet. Ik zou volgens de verkoper voor thuis niet speciaal een CDJ 1000 MK3 en een DJM 800 hoeven hebben. Maar hij had het zelf over een setje van de CDJ 400 (incl DJM 400). Ook gaf hij aan dat de Reloop RMP2 een goede speler is en dat dit ook een goede keuze zou zijn als het budget lager ligt. En als mixer had hij nog een andere optie en dat was de Behringer DDM 4000. Deze mixer blijkt een stuk meer te kunnen dan de DJM400 en is kwa kwaliteit een hele goede.
      Nou weet ik dat ik een budget van 2500 euro heb maar daarbij wil ik ook leuke speakers mee kopen. Wat kunnen jullie mij vertellen over dit advies? Zijn deze producten echt genoeg om thuis te gaan draaien en eventueel kleinere feesten?

Comment

Ik heb zelf 2 CDJ-400's en het zijn prima spelers voor thuis. Maar eerlijk gezegd zou ik ze niet mee nemen naar een feest. Ik vind zelf deze 2 punten nadelig aan de CDJ-400:

- het jogwheel is vrij klein en werkt ook niet nauwkeurig
        - de pitchcontrol vind ik ook niet echt nauwkeurig

Verder is het een prima speler met leuke effecten. En vooral de USB functie is handig.

Tja, Behringer... Ik (en vele met mij) ben geen fan van het merk. Op het eerste gezicht lijkt het er allemaal goed uit te zien en werkt het goed. Maar de meeste mensen die ik ken die iets van Behringer hebben gekocht, kopen nooit weer iets van het merk. Het gaat allemaal ff nét iets te snel kapot.

Een DJM-400 is ook een goede mixer, maar denk er wel aan dat het maar 2 kanalen heeft. Dit is belangrijk als je misschien later nog wil uitbreiden. Er zitten wel 4 inputs op (2x CD/Line en 2x Phono).

Wat de Reloop betreft heb ik geen idee. Heb er nooit mee gewerkt.

Comment

Okay dus beter neem ik een DJM mixxer dus. Wat betreft de speakers wat is daar aan te raden en wat voor versterker?

Comment

Ik zie op marktplaats in ieder gevalt wel een aantal DJM 400 staan dus dat komt wel goed. Nou zou ik alleen nog informatie willen over de Reloop RMP 2. Iemand die hier een recensie over heeft geschreven?

Comment

Working...
            X